Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin pienituloinen perhe oli niin tohkeissaan kun olivat lähdössä 1.5 viikoksi kiertämään Suomea kesälomallaan

Vierailija
11.07.2020 |

Jotenkin hellyttävää mutta toisaalta surullista ja masentavaa. Kun on itse matkaillut ympäri maapalloa Etelä-Amerikan ja Indo-Kiinan sademetsistä Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän historiallisille nähtävyyksille, New York ja Tokio kaluttu läpi useampaan kertaan, jne. niin vähän koomista miten joku on noin tohkeissaan jostain Vaasasta ja Porista.☺

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hölmö.

Vierailija
22/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä provo aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylemmyys on pohjimmiltaan ikävä olotila.

Ihminen menettää kykynsä nauttia pienestäkin, ja niistähän elämä lopulta koostuu. 

Itse kuulun niihin joiden onnellisuus syntyy suuremmin ponnistelematta ja hamuamatta, ja olen huomannut sen ärsyttävän ja synnyttävän vähättelyreaktioita heissä joille pitää koko ajan olla jotain suurempaa ja enemmän, että tuntevat saavansa jotain ja olevansa elossa.

Vierailija
24/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin Yyterin sannat ovat jopa paljon paremia kuin ulkomaiden rannat. Espanjassa kun menee rannalle, niin puolen metrin päässä joka suunnasta istuu toinenkin. yyterissä on ruuhka-aikoihin tilaa ulkomaille verrattuna.

Porin Pelle Hermannin leikkipuisto tarjoaa monta asiaa, mitä New York:in leikkipuoistot eivät tarjoa ikinä: turvallisuutta. Suomessa ei tarvitse olle metrin vieressä koko ajan, ja varmistella ettei lasta kidnapata.

maailma on täynnä erilaisia metsiä ja metsävyhykkeitä. Loppujen lopuksi miksi sademetsä olisi hienompi kuin suomalainen kuiva kangasmetsä? Se hienous tulee vaan siinä, että mihin on tottunut. harva näkee siinä lähellä olevassa mitään erikoista. Kuitenkin ulkomaan turistit ovat halioissaan Suomen puustosta, metsistä, mestän aluskasvillisuudesta ( Mitä ei kaikissa metsätyypeissä ole ollenkaan.) jne.

Vierailija
25/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:lla ole kaikki muumit laaksossa. Typerä.

Vierailija
26/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että asut alueella jossa naapurissasi on pienituloinen perhe?

No emme itsekään mitään rikkaita ole, kai tuo on aika normaalia Suomessa? 2-kerroksinen, lähes 200 neliöinen talo pienen rivitaloasunnon vieressä. Itselläni normaalipalkkainen työ ja mies tienaa sitten aika hyvin yrittäjänä.

Tämän pariskunnan nainen on kaupan kassalla töissä ja mies varastopuolella samaisessa kaupassa. 

Tarkoitukseni ei ollut ilkkua heitä vaan pikemminkin nauratti tuo kontrasti, kun vertaa omaan matkailukokemukseen. Vähän kuin teini joka on tohkeissaan kun saa ensimmäisen palkkansa ikinä kesätyöstä.

AP

Vierailija
27/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voisin ihan hyvin olla minä. Olemme säästäneet muutaman sata euroa kesälomareissua varten ja lähdemme kiertämään Suomea autolla. Mukana teltta, jossa yövyömme koko perhe leirintäalueilla (n. 15-20e/yö). Käymme ilmaisissa paikoissa, kuten Porin Pelle Hermannin puistossa. Lähdemme maanantaina eli kahden yön päästä. Mukana mies ja yhteinen lapsemme. Odotamme koko perhe reissua innolla! <3 

Vierailija
28/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, hitto. Miten voit asua pienituloisten asuinalueella?

Vierailija
29/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harmillista, että sitten kun on jo nähnyt kaiken, ei mikään enää oikein säväytä eikä mistään saa kiksejä. Onnellinen on se, joka ei ole liian aikaisin turruttanut itseään näkemällä kaiken, ja osaa iloita sitten melkein mistä tahansa vaihtelusta arkeen. Pitkällä tähtäimellä saa onnellisemman elämän.

Vierailija
30/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että asut alueella jossa naapurissasi on pienituloinen perhe?

No emme itsekään mitään rikkaita ole, kai tuo on aika normaalia Suomessa? 2-kerroksinen, lähes 200 neliöinen talo pienen rivitaloasunnon vieressä. Itselläni normaalipalkkainen työ ja mies tienaa sitten aika hyvin yrittäjänä.

Tämän pariskunnan nainen on kaupan kassalla töissä ja mies varastopuolella samaisessa kaupassa. 

Tarkoitukseni ei ollut ilkkua heitä vaan pikemminkin nauratti tuo kontrasti, kun vertaa omaan matkailukokemukseen. Vähän kuin teini joka on tohkeissaan kun saa ensimmäisen palkkansa ikinä kesätyöstä.

AP

Minulla on muutama kysymys?

Oletko tutustunut Suomen erilaisiin metsä- ja suotyyppeihin? Niitähän biologit tulevat ymrpäri maailman ihastelemaan?

Oleko käynyt Yyterissä? Muilla Suomen rannoilla?

Entä onko Vaasan ympäristö ja saaristo sinulle tuttuja?

Mitenkäs, mihin paikkoihin olet Suomessa tutustunut? Täällä kun riittää pienestä valtion koosta huolimatta kovin erilaista maisemaa: On Ahvenanmaan saaristoa, Turun saaristoa, on murtovesimaisemaa ( Sehän on maailmassa harvinaisempaa kuin valtameret), on järvimaisemaa, jokimaisemaa, metsää, suota, tuntureita...

Vierailija
31/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin tohkeissani jos voisin matkustaa kotimaassa. Mutta ei ole varaa siihen.

Koronan takia on fiksumpaa olla suomessa.

Vierailija
32/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan nyt 1.5 vkon reisdu kotimaassa paljon kalliimpi kuin Etelä Amerikan matka!

Ei meillä (keskituloisia) ainakaan ole varaa tuollaiseen. 2 yötä ajateltiin olla reissussa. Siihen 3 pvän syömiset ulkona niin sama summa menee kuin olemme varanneet syksyn 8pv Italian reissuun!

Vierailija
33/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttävää tässä on lähinnä se, että koet ylemmyydentuntoa tuollaisesta asiasta.

Muutenkaan matkustelu ei kerro ihan kaikkea ihmisten varallisuudesta.

Mistä voit muuten olla varma, että heillä ei esim. ole huomattavaakin osakevarallisuutta tms.? Tunnen useitakin ihmisiä, jotka asuvat hyvinkin vaatimattomasti ja elävät hyvin pihisti, jotta voivat sijoittaa mahd. paljon.

Kaikki eivät siis tuhlaa rahojaan matkusteluun tai valitse omistusasunnossakaan asumista sijoitusmuotona itselleen (ja kyllä, pienistäkin tuloista on mahdollista sijoittamalla kasvattaa isokin puro vuosien varrella).

Vierailija
34/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole koskaan kiinnostanut ulkomaan matkailu muuta kuin työni puolesta. Vapaa-ajallani mielelläni vietän perheen kanssa aikaa mahdollisimman rennosti. Suomi on hyvä kohde rentoon lomailuun. Kaikki tekemiset ja näkemiset hoituu jonottamatta. Eläinpuistot , huvipuistot ja museot kiertää ilman hermojen menettämistä.

Vierailija
35/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mun tuttavapiirissä ovat kaikki matkustelleet kotimaassa tänä vuonna (koronan takia), ja koronakevään jälkeen kaikki ovat olleet innoissaan kotimaankohteista. Olen itse asiassa facebookista saanutkin hyviä matkavinkkejä tulevia kesiä varten. Itse tykkään matkustella kesäisin myös Suomessa ja kesäkauden ulkopuolella enemmän ulkomailla. Ja olen itse aika pienituloinen (pätkätöitä tekevä opiskelija), ja veikkaanpa kyllä, että naapurisi tuloilla olisi ihan mahdollista toteuttaa ulkomaanmatkojakin, kun ne kerran minullekin onnistuvat. Ehkä ovat nyt tohkeissaan vaan, kun poikkeuksellisen kevään jälkeen pääsevät sittenkin reissuun - monihan uskoi keväällä, ettei kesällä pysty tekemään oikein mitään. Omakin ulkomaanmatkani ihan kesän alussa peruuntui, joten tottakai oli kiva saada siihen tilalle jotain kivoja kohteita kotimaassa, että voi tehdä muutakin kuin olla kotona ja mökillä ja näyttää lapsille jotain uusia paikkoja.

Vierailija
36/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kyllähän ap. ihmisenä on näitä köyhiä naapureita parempi, kun se on käynyt ulkomaillakin eikä varmaan tunne Junttilan paikkoja. Kerropa vähän Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan historiallisista nähtävyyksistä. Tämä pienituloisen perheenä tekee hyvän työn tukemalla koronakevään jälkeen kotimaan matkailua ja sitä kautta yrittäjiä eikä vie rahojaan ulkomaille.

Vierailija
37/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti provo, mutta siinäpä joku kerskuu nähneensä lentokenttiä, muutaman hotellin ja turistien suosimia alueita.

Vierailija
38/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa onnelliselta perheeltä. Olisipa minullakin nyt perhe, jonka kanssa voisin lähteä viettämään vaikka viikon kiertämällä kaunista järvisuomea. Aloittaja en ymmärrä pointtiasi. Ehkä olet nähnyt maailmaa paljon, kuten minäkin, mutta oletko onnellinen?

Vierailija
39/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan se matkailu ei ole avartanut tai lisännyt sivistystä. Kehotan kiertämään maapallon vielä pari kertaa ympäri.

Vierailija
40/85 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin vanhempieni mukana ristiin rastiin maailmaa 16 vuotta. Pyysin joka kesä, että voisimme kerrankin matkailla Suomessa. Halusin nähdä norppia Saimaalla, kiivetä Saanan huipulle, vaeltaa Karhunkierroksella, koluta läpi rannikon vanhat puutalokaupungit, fillaroida saaristolaiskierroksen. Mutta ei. Aina piti lähteä jonnekin tuhansien kilometrien päähän.

Aikuisena en ole juurikaan kotimaasta muualle lähtenyt. Täällä on niin paljon nähtävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi