Naapurin pienituloinen perhe oli niin tohkeissaan kun olivat lähdössä 1.5 viikoksi kiertämään Suomea kesälomallaan
Jotenkin hellyttävää mutta toisaalta surullista ja masentavaa. Kun on itse matkaillut ympäri maapalloa Etelä-Amerikan ja Indo-Kiinan sademetsistä Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän historiallisille nähtävyyksille, New York ja Tokio kaluttu läpi useampaan kertaan, jne. niin vähän koomista miten joku on noin tohkeissaan jostain Vaasasta ja Porista.☺
Kommentit (85)
Miten on mahdollista että asut alueella jossa naapurissasi on pienituloinen perhe?
Vierailija kirjoitti:
Tulevat kyllä pettymään kun ä h lämeitä joka paikka täynnä.
Helsinkiin ei ainakaan kannata tulla.
Minusta olisi ihanaa päästä kiertämään Suomea. Olemme niin pienituloisia ettei edes siihen ole varaa.
Matkustaminen on kiinnostavaa, olipa paikka lähiseutu, kotimaa tai Uuden-Seelannin vesiputous- tai jäävuoriseutu
Jotenkin hellyttavaa mutta toisaalta surullista ja masentavaa, et joku on niin itseaan korostava kuin ap ja luulee viela elavansa onnellista elamaa :D
Kun olen lomalla ja lähdössä matkalle, olen aivan yhtä innoissani oli kohde missä tahansa. Olen ihan arkipäivinäkin täpinöissäni kun lähden metsään lenkille. Useimpina päivinä olen jopa innoissani kun lähden töihin! Kuvitella. Olisi aika kauheata elää ilman että innostuu siltä mitä tekee. Aika puuduttavaa mahtaisi sellainen elämä olla.
Tää oli niin huonosti keksitty satu, että ap saisi hypätä lähimpään viemärikaivoon (kunhan vetää kannen kiinni perässään).
TÄMÄNKIN ALOITUKSEN TARJOSI TROLLITEHTAAT.
LAUANTAI ON SIIVOUSPÄIVÄ, EIKUN MOPPI HEILUMAAN.
T. TERTTU-TÄTI SUOMUSJÄRVELTÄ.
PS. JA ILLALLA SAUNAAN!
Jokainen tekee asiat siinä järjestyksessä missä pystyy. Kaikki ihmiset eivät ole edes käyneet ulkomailla, eivät edes välttämättä Ruotsin laivalla.
Mieheni siskon mies ei ole koskaan käynyt muualla kuin laivalla, koska pelkää lentämistä. Hän on 45-vuotias.
Minun poikani sitten taas oli ensimmäisen kerran ulkomailla ollessaan vasta 5 kuukauden ikäinen. 3-vuotiaaseen mennessä hän oli käynyt eri 3 maassa. Meillä on 3 lasta ja me käymme siis joka vuosi yleensä 1-2 uudessa kohteessa. Nyt kun on tämä Corona-aika, niin emme matkusta. Meillä ei ole niin kiire maailmalle. Itseasiassa me emme tänä vuonna kierrä edes Suomea, joten onko meidät nyt rankattu alemmaksi kuin tuo ap:n esittelemä perhe? 😂
Tiedän paljon köyhiä lapsiperheitä, jotka laskevat kaikki pennoset, jotta pääsevät Linnanmäelle. Viisautta on myös ymmärtää, ettei kaikilla ole varaa ja ne, jotka ovat oikeasti onnellisia ymmärtävät sen mitä heillä on ja miten onnekkaassa asemassa ovat eikä heillä ole tarvetta naureskella köyhille. En koskaan voisi mennä naureskelemaan kenellekkään toisille, kun eivät pääse kokemaan ja tekemään niitä asioita, joita me voimme tehdä.
Pienituloiset ei kierrä Suomea viikkoa.
Jos olisin heidän naapurinsa toivottaisin hyvää lomamatkaa ja ihan sydämestäni. Paljon kivampaa seurata ihmisiä jotka ovat innoissaan kuin loputtoman kyynisiä kitisijöitä jotka eivät innost enää mistään.
Ja jää sekin matkaan käytetty raha hyödyttämään Suomen taloutta.
Minä istun auton kyydissä ja ihailen maitohorsmia ihan täpinöissäni. Ihana päästä lapsuuden mummolamaisemiin Itä-Suomeen, jossa en ole viimeisten hautajaisten jälkeen käynyt. Ja minäkin kiertelin Jenkkilässä viime kesänä.
Porvoolaisessa lähiössä tapahtuu tämmöistäkin.
Kotimaan matkailu on surkea vaihtoehto,on niin ylihinnoteltuakin että miten pienituloisilta edes onnistuu?
Ajatella, että jotkut tulevat toiselta puolelta maailmaa ihastelemaan Suomea! Enkä kyllä tiedä onko Suomen kiertäminen NIIN halpaa lystiä, meillä paloi reilussa viikossa lähemmäs 2500€.
Mistä ap naapurinsa tulot tietää? Naurettavaa rehvastelua ap:lta. Ap ei ole onnellinen, eikä tule koskaan olemaan.
Kumpi käyttää elämänsä nautinnollisemmin:
Se, joka nauttii pienistä arkipäiväisistäkin asioista vai se, joka voi nauttia vain kalleista asioista?
Ap:han ei nyt korona-aikana pääse nauttimaan mistään, koska tuollaiset vähäpätöiset iloa tuottavat asiat eivät ole mitään.
Vaikka on rahaa, niin en viitsisi uhrata lomaani moneenkaan noista ankeista paikoista, joita luettelit.
Se 1,5 viikkoa suomen matkailua majoituksineen ja ruokailuineen maksaa äkki triplasti verrattuna samanmittaiseen ulkomaanmatkaan. että siitä vähän perspektiiviä.
pösilö