Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äänekoski - millainen paikka adhd-lapselle? (palvelut, koulut ym)

Vierailija
12.05.2013 |

Harkitaan muuttoa sinne, mutta meillä on lapsi, jolla vaikea ADHD + mahdollisesti bipolaarihäiriö, ja lisäksi muita pieniä lapsia. Millaiset palvelut keskustan tienoilla; saako perhetyötä, miten pienluokat? Koulu tulisi kai olemaan se Keskuskoulu. Kertokaa kokemuksia ja ylipäänsä kaikkea mitä tiedätte! :) 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 09:23"]

Haahhhaa! Kun sitä nk.elämää ei ole edes siellä keskustassa :D Ja mitä ihmeen palveluita siellä on jossain muualla kuin keskustassa? Karhunlähteen Siwa? No joo, siinä mielessä on ihan sama että ne palvelut on keskustassa kun joka puolelta on melkein kävelymatka keskustaan.

Just muutama päivä sitten juttelin vanhan ystävän kanssa. Hän asuu edelleen Äänekoskella ja kertoi että koko kylä on aivan kuollut. En tiedä miten paljon tähän vaikuttaa se kun paperitehdas suljettiin.

[/quote]

En asu lähelläkään Karhulähteen siwaa tai siwaa ylipäätäänkään. 

Hyvänkokoinen kauppa on vieressä, jossa samassa paikassa on apteekki, posti, kirpputori, pankkiautomaatti, bensa-asemat.. Kaikkea mitä tarvitsee. 

Koulukin aivan lähellä.

Mä taas olen hieman erimieltä. Mieheni käy keskustassa päivittäin töissä eikä Äänekoski kovinkaan kuollut ole. Hyvät koulu meillä täällä on, palveluita aivan tarpeeksi.

Jyväskylään ei myöskään ole pitkä aika ja talot ovat halpoja, kulut eivät todellakaan pahoja joten melko edulliseksi eläminen täällä keskustan ulkopuolella on. 

Kaupunki on myös laaja, kuten hyvin varmasti tiedät. Palvelut eivät lopu Karhunlähteen Siwaan.

Mihin perustat väitteesi ettei edes keskustassa(kaan) ole elämää? kerro muutamakin esimerkki?

Vierailija
22/33 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2013 klo 09:37"]

Äänekoskella asuu hirveitä juoruämmiä, jotka pistävät nokkansa toisten asioihin ja jotka kuvittelevat olevansa maailman napoja, erinomaisia ihmisiä. He ehkä pitävät sinusta, jos teet niinkuin he käskevät.

Ahdasmielistä sakkia kertakaikkiaan.

[/quote]

Niinkuin kaikissa pikkukaupungeissa, laukaasta puhumattakaan. 

Pitää osata valita seuransa oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin äänekoskelta ja minulla vietiin lapset huostaan siellä.jos otat perhetyötä vastaan se tarkoittaa lastensuojelu asiakkuutta.jouduin yksinhuoltajana asumaan karhunlähteellä jossa kaikki huumeiden käyttäjät asuivat.meistä tehtiin nimettömiä ilmotuksia koska lapsemme riitelivät yhteisessä leikkipuistossa.täytyy olla omakotitalo,varakas ja asua syrjemmällä niin ei joudu juoppojen ja syrjäytyneiden silmätikuksi.

Vierailija
24/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voikohan paskempaan paikkaan mahollisestikkaan muuttaa. Itse olen joskus keskuskoulua käynyt ja voin kyllä sanoa että ei siellä kyllä ainakaan minkäänlaista toleranssia ole erilaisuutta kohtaan. Opettajatkin melko sadistinatseja. En voi todellakaan suositella. Mutta voihan ajat olla muuttunu tiiä sitten...

Vierailija
25/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää vähän tarkemmin... Voisitko, kakkonen, kertoa lisää?

ap

Vierailija
26/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän palveluita sinä nyt oletat saavasi ja tietenkin maksat ne kaikki 100%:sti itse, maksathan?

Vierailija
27/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 21:01"]

Kiinnostaisi tietää vähän tarkemmin... Voisitko, kakkonen, kertoa lisää?

ap

[/quote]

No siis perus keskisuomalainen junttikylä jonka väestörakenne on mitä on. Ei semmoselle mitään kovin kummosia vaatimuksia voi laittaa... Turpaanhan sieltä saa.

Vierailija
28/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ihan jopa TOINEN kommentti niin mentiin av:n tasolle... Tässä syy miksi ei ole viime aikoina paljon tullut täällä käytyä. Ihan kuule LAKISÄÄTEISIÄ palveluja ajattelen, eli erityislapsen tarvitsemia (pienryhmä ja tarvittavat tukimuodot, kuten tukiperhe) juttuja. Ei mitään erioikeuksia. 

Vierailija
29/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten oli Keskisuomalaisessa juttu äänekoskelaisesta perheestä, joka oli muuttanut sinne muistaakseni Jyväskylästä ja siinä juttussa ainakin kehuivat Äänekosken peruspalveluita oikein toimiviksi. Tämän enempää en kyllä osaa auttaa ja en nyt tiedä kuinka paljon noista peruspalveluista on erityislapsen kanssa varsinaisesti kyse...

Vierailija
30/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni asuu siellä erityislapsensa kanssa, ja käsittääkseni palveluita on järjestetty ihan hyvin. Mutta muuten äänekoski ei ole kovin mukava paikka - tämä vain minun mielipiteeni. Ihmiset, joita olen tavannut ovat olleet aika ahdasmielisiä ja kapeakatseisia, rasistisia. Ja aika paljon viissin huumeita & alkoa käytetään?! Jostain tilastosta muistaisin tällaisen tiedon lukeneeni. Mutta siitä on aikaa n. 7 vuotta, kun siellä asuin. Ihmiset ja tavat voi muuttua. Ja toki silläkin on merkitystä missä päin Äkiä asuu, muutama huonomainesempi alue siellä silloin oli (Likolahti, Kierrälahti, Karhunlähde?).

Vierailija
31/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon asiallisista vastauksista! :) Lisää kokemuksia otetaan vastaan. :) Ainakin google mapsin street viewin mukaan alue näyttää tosi rauhalliselta ja mukavalta, omakotitaloja, kumminkin lähellä keskustaa. Haluttais lähtä heti kattomaan... :)

Vierailija
32/33 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä nykyään ainakin mukava paikka asua..Me muutettiin tänne Äänekoskelle 2011 ja ollaan tykätty täällä asua.Asuimme ennen Jyväskylässä ja täällä on paljon paremmat palvelut kuin siellä.Ihmisetkin on iloisempia ja aina melkein joku rupeaa juttelemaan jostain..

Keskuskoululla on omat luokat/ryhmät erikoisapua tarvitseville lapsille.Mukava koulu se on muutenkin..

Noista juopoista ja huumeiden käyttäjistä sen verran et yhen ukkelin ollaan nähty useasti pyörän kans hoippuvan..Eipä täällä muita juoppoja oo näkynyt..Huumeveikkoja ei olla nähty missään eikä neuloja ole nähty kuin yksi näinä vuosina..Jyväskylässä asuessa nämä ovat ennemminkin "päivittäisiä" näkyjä :/  Tiedä sitten minkälainen meno on Suolahdessa ,kun se nykyään Äänekoskeen kuuluu.....

Vierailija
33/33 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan oikeesti, jos muutat adhd-lapsen kanssa pienelle, sisäsiittoiselle junttipaikkakunnalle, niin  satavarmasti saa turpaan, kun alkaa murrosiässä kaupungilla kulkea. Muuta johonkin paikkaan, missä on muutakin, kuin kultaisia noutajia ja punaisi mökkejä perunamailla