Miksi niitä "hyväntahtoisia" laihisneuvoja on pakko tuputtaa?
Törmäsin uimahallissa vanhaan koulukaveriin. Siinä sitten muutama sana vaihdettiin... ja eipä mennyt montakaan hetkeä, kun ihminen alkaa selittämään, että minun kannattaisi käydä uimassa ainakin kolme kertaa viikossa, niin laihtuisin, ja pitää syödä sitä ja tätä (neuvot tyyliä: "porkkana on terveellisempi kuin lihapiirakka". Siis muutaman minuutin keskustelun jälkeen, ihminen jonka olen nähnyt viimeksi 20 vuotta sitten, ja joka ei tiedä mitään elintavoistani :O Muistan kyllä kouluajoilta, että tällä tytöllä ja siskoillaan ja myös äidillään oli tapana kommentoida ahkerasti muiden painoa ja syömisiä, mutta että aikuinen ihminen ajattelee, että tuollainen olisi asiallista...? Ihme hiihtäjiä sitä maailmassa liikkuu.
En sitten viitsinyt itse ohjeistaa neitoa siinä, että hänen kannattaisi lopettaa tupakointi ja kaljan kittaaminen ja hoitaa raha-asiansa ilman ulosoton apua... :D
Olisit ihmeessä ohjeistanut. Samoin olisit voinut muistuttaa, että suojaamaton seksi satunnaisten panokavereiden kanssa on hvyin riskialtista.