Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaaliyh ja vapaat

Vierailija
12.05.2013 |

En meinaa jaksaa. Olen 2 lapsen (kouluikäisiä) totaaliyh ilman omaa aikaa ja elämää. Viimeksi sain 2 vapaapäivää helmikuun lopussa. Muuten olen ja elän aina lasten kautta tai lapsille :( . Tukiverkot tosi huonot. Kuinka kauan tällaista oikeasti jaksaa???

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samanlainen! Minulla on myös kaksi lasta, jotka viihtyvät parhaiten kahdestaan, vaikka kummallakin olisi muutenkin kavereita.

Vaikka lapseni ovat vielä aika pieniä, niin en koskaan kaipaa ns. omaa aikaa. Minulla on oikeastaan aina omaa aikaa silloin, kun lapset leikkivät keskenään tai kummallakin on oma kaveri kylässä.

Urheilen ja liikun paljon luonnossa koiran ja lasteni kanssa. Käyn uimassa, ostoksilla ja kahvilla joskus yksin (otan vapaapäivän, vaikka lapset ovat päiväkodissa ja koulussa!). Nautin myös lomamatkoista lasten kanssa. Tutustuin myös lasten kautta toiseen yh-äitiin, jolla on suurinpiirtein samanikäiset lapset. Heistä on muodostunut minulle/meille erityisen tärkeä "tukiverkko" (puolin ja toisin).

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 20:10"]

Mä olen myös kahden totaaliyh, mutta mulla on sellainen onni etten edes kaipaa minkäänlaista vapaata lapsista. Eivät ole olleet koskaan muuten hoidossa kuin työpäivinä päivähoidossa, enkä kaipaisikaan sellaista. Olen sellainen koti-ihminen etten välitä missään käydä muutenkaan. Joten jos lapset johonkin hoitoon saisin vaikka viikonlopuksi, niin sittne istuisin kotona yksin ikävöimässä lapsia.

[/quote]

Vierailija
22/27 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 20:44"]

Mitkä muut syyt kuin kuolema tekee ihmisestä totaaliyhärin? Levitikö jalkas kulkujätkälle?

[/quote]

Tuon viestin kirjoittaja on todella halveksittava ihminen. Pohjasakkaa. Älä ap välitä tosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi yh-olohuonetta. Siellä on muita samassa tilanteessa olevia yh-äitejä, jotka voivat auttaa toisia. Se pelasti minut kun lapsi oli pieni. Nyt minulla on useita ihania äitejä ympärilläni, joiden kanssa jakaa Vaput, Juhannukset, arjen, irtiottoviikonloput ja vaihtaa vaatteita, ajatuksia ja lapsia, ja  jotka käyvät vaikka kaupassa kun olen kipeä.

Vierailija
24/27 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi yh-olohuonetta. Siellä on muita samassa tilanteessa olevia yh-äitejä, jotka voivat auttaa toisia. Se pelasti minut kun lapsi oli pieni. Nyt minulla on useita ihania äitejä ympärilläni, joiden kanssa jakaa Vaput, Juhannukset, arjen, irtiottoviikonloput ja vaihtaa vaatteita, ajatuksia ja lapsia, ja  jotka käyvät vaikka kaupassa kun olen kipeä.

Vierailija
25/27 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/27 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/27 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävysty toisen yh:n kanssa. Ottakaa toistenne lapset kerran kuussa yökylään. Hieman ehkä rankkaa, mutta korvaukseksi saat vapaapäivän ja vapaayön. Kannattaa muistaa, ettei kaikilla muillakaan perheillä ole tukiverkostoja. Vaikken ollut yh lasten ollessa pieniä, meillä ei ollut koskaan ketään lapsia hoitamassa. Ei yhtään mummolaviikonloppua, ei yökyläilyä kummien luona tms. Se on todellisuutta monissa lapsiperheissä. Onneksi lapsesi ovat jo kouluiässä, joten saat jo hieman omaakin aikaa. Jokaiselle maidonhakureissulle ei tarvitse raahata koko remmiä mukaan. 

Jos tuntuu, että tarvitset muutakin tukea, yritä saada kunnan kautta tukiperhe, missä lapset voisivat olla yhden viikonlopun kuukaudessa. Jaksamista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä