Hiusten liukuvärjäys 11 veelle
Saako/kannattaako 11 veelle tytölle laittaa liukuvärjäystä hiuksiin?
Kun tyttö niin kovasti haluaisi..
Kommentit (40)
Kysy kampaajalta, joku muutaman pesun pysyvä väri voisi käydä lapsellekin.
Mun mielestä tuosta ei ole haittaa, eikös se liukuvärjäys tule vaan latvoihin. Siis toi, mikä nyt on muotia.
11 vuotias EI OLE MIKÄÄN PIENI LAPSI, LAPSI KYLLÄ TOKI ON, MUTTEI PIENI!! Oon ite 11 vuotias, haluaisin myös liukuvärjäyksen, mutta ehkä vähän myöhemmin... Jotai raitoja tai melkein blondit latvat. :)
No mikä ettei? Tai sitten muutama raita tms.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 23:28"]
11 vuotias EI OLE MIKÄÄN PIENI LAPSI, LAPSI KYLLÄ TOKI ON, MUTTEI PIENI!! Oon ite 11 vuotias, haluaisin myös liukuvärjäyksen, mutta ehkä vähän myöhemmin... Jotai raitoja tai melkein blondit latvat. :)
[/quote]
juu 11 vee kirjoittaa puoli 12 yöllä hiusten värjäyksen puolesta...
Oon 11 ja saan pinkit latvat eli liukuvärjäyksen! Jee
Mulla oli punanen otsatukka kymmenen vanhana ja pinkkejä raitoja ykstoista vuotiaana. Kannattaa värjätä kevytvärillä, nykyään on vaikka minkälaisia:--) ja testata ensin allergianmahdollisuus! Nykyään ollaan tosi tarkkoja mutta kymmenenvuotta sitten me ainakin vaan värjäiltiin:) t 20vee
Voi hyvänen aika taas. Täällä suu vaahdossa mesoatte, vaikkette ilmeisesti mistään mitään tiedä.
Hiusväreissä lukee, ettei tuotetta ole tarkoitettu alle 16-vuotiaalle. Tämän vuoksi parturi-kampaajien ei kannata alle 16-vuotiaiden hiuksia värjätä, sillä allergisen reaktion sattuessa vakuutus ei korvaa.
Aloittaja puhui hiusten LIUKUvärjäyksestä. Oletan siis, että on tarkoitus värjätä vain latvoja. Mitä vikaa on, jos tuon ikäiselle tytölle värjätään latvat esimerkiksi suoravärillä (ts. sävyttävällä hoitoaineella)?
Tässä pientä iltalukemista:
Hiusvärejä ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille
Lähes kaikissa hiusvärien pakkausmerkinnöissä on varoitus: "Tätä tuotetta ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille". Varoitus perustuu lainsäädäntöön ja sen taustalla on huoli kuluttajien herkistymisestä hiusväreille.
Varoituksen tarkoitus on suojella kuluttajia. Hiusväreissä on käytetty voimakkaita kemikaaleja, joita vastaan voi syntyä voimakas allergiareaktio pitkän ajan ja useiden altistusten jälkeenkin. Ei ole syytä altistaa nuoria voimakkaille kemikaaleille liian nuoresta iästä lähtien.
Kosmetiikkateollisuus ei suosittele alle 16-vuotiaiden hiusten värjäämistä!
Kampaaja ei ole velvollinen värjäämään lapsen hiuksia edes huoltajan luvalla.
Huoltajan suostumuskaan ei poista kuluttajaturvallisuuslain mukaista toiminnanharjoittajan vastuuta palvelun turvallisuudesta. Kampaaja ei siis ole velvollinen värjäämään alle 16-vuotiaiden hiuksia edes huoltajan suostumuksella.
No nyt ne vinkujat meni ihan hiljaseks. Hehee...
Mä värjäsin tytön 11v. hiukset niin, että vain latvoihin tuli väriä. Tytöllä on ruskeat hiukset ja latvat laitettiin vaaleammiksi. Molemmat oltiin tulokseen tyytyväisiä. Ihan kaupan tähän tarkoitukseen tarkoitetulla värillä.
Mä sain 12-vuotiaana äidin laittamaan itelleni punaruskean sävytteen vaaleaan tukkaani eikä siitä mitään värjäyskierrettä tullut.
kylähä miun mielestä saa ku itte ku olin 11 nii väriäsin blondin liukuväriäyksen iha itte koton ja kyllähä siitä iha hyvä tuli
Voihan tosiaan kotona värjätä jos ei kampaajalla onnistu.. itse sävytin omia hiuksia ekan kerran 15vuotiaana, mutten näe sitä mitenkään kamalana jos 11vuotiaalle laittaa jotain sävytettä mikä lähtee muutamassa pesussa pois. Täällä palstalla ei vaan suvaita mitään, korvakorutkin lapsilla tyrmätään samantien, hiusten sävytys on siihen verrattuna pientä :)
Meidän 10-vuotiaalle laitettiin ombret.Ei latvoihin siis!Vain pelkkä vaalea liukuvärjäys.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 23:20"]
Nykyisin ei taida kampaamot värjätä noin nuorten hiuksia kemikaalien vuoksi. Ja onko järkevää jo tuossa iässä aloittaa juurikasvun värjäyskierre..??
[/quote]
selkeästikään et edes tiedä mikä on liukuvärjäys
voittehan koittaa tehdä sen kotona kevytvärillä tms varovasti ekalla kerralla ja seuraavilla kerroilla reilummin =)
Ei värjätä alle 16-vuotiaiden hiuksia? Kun katselen vaikka omia vanhoja koulukuviani, niin lähes KAIKILLA oli värjätyt hiukset vähintään yläkoulussa. Mä sain värjätä ekan kerran 11-vuotiaana punaiseksi. Mutta se olikin tosiaan 90-lukua.
Oman lapsen antaisin ottaa raitoja tai sävyttää just vaikka ton liukuvärjäyksen. Ei se ole mikään maailman vakavin asia.
Mulle laitettiin 11vuotiaana latvoihin väriä. Sitten oli raitoja ym. 14vuotiaana halusinkin värjätä mustiksi. :D äiti ei aina tykännyt mun ideoista ja haluista, mutta kuitenkin antoi luvan. En kuitenkaa ikinä ole lävistyksiä tai tatuointeja halunnut/ottanut. :)
Et voi olla tosissasi kysymässä hiusten värjäystä noin pienelle LAPSELLE. Mutta tässä vastaus, ei. Ehkä hän haluaa tatskankin, laitata samalla.