Lihapullat/ranskalainen sipulikeitto
Mulla on 1,5 kg jauhelihaa. Paljonko laitan taikinaan sipulikeittoaineksia?
Riittääkö 2 pussia? Tarviiko suolaa enää lisätä?
Kommentit (11)
Parempi tulee tuoreesta paistetusta sipulista kuin pussikeitosta. Kaksi tai jopa kolme pussia itse laittaisin tuohon määrään. Saattaisin vähän suolaa lisätä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 16:37"]
Mulla on 1,5 kg jauhelihaa. Paljonko laitan taikinaan sipulikeittoaineksia?
Riittääkö 2 pussia? Tarviiko suolaa enää lisätä?
[/quote]
Mä laittaisin 2 pussia ja mahdollisesti muita mausteita lisäksi. suolasta en osaa saloa, maistamalla selviää
Tuoata sipulikeiton lisäämisestä tulee vain hirveän esanssinen ja teollinen maku. Minä en omatekoisiin lihapulliin kyllä laittaisi sitä yhtään. Miksi et lisää vain paistettua sipulia ja muita mausteita, suolaa, pippuria, ehkä jotain yrttiä. Miksi edes tehdä itse lihapullat, jos pilaa ne tuolla tökötillä. Lpase tvarmaan voi tykätä, hehän ovat tottuneet syömään kaupan lihapullia ja hamppareita, joissa on aromivahventeita.
Riittää kaks pussia ja on niin suolaista että itse en suolaa lisää!
Itse rakastan sipulikeittosekoitusta lihapullissa! Laitan yleensä 800g jauhelihaan yhden pussin joten luulen että kaksi pussia riittää oikein mainiosti! :)
Itse rakastan sipulikeittosekoitusta lihapullissa! Laitan yleensä 800g jauhelihaan yhden pussin joten luulen että kaksi pussia riittää oikein mainiosti! :)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 16:41"]
Parempi tulee tuoreesta paistetusta sipulista kuin pussikeitosta. Kaksi tai jopa kolme pussia itse laittaisin tuohon määrään. Saattaisin vähän suolaa lisätä.
[/quote]
Ihan järkyttävän suolaiseen ruokaan olet näköjään tottunut.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:58"]
[/quote]
Kuulinkin, että nykylapset eivät enää arvosta kotitekoisten lihapullien makua, kun ne eivät maistukaan oikeilta eli niiltä kaupan lihapullilta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 15:58"]
[/quote]
Kuulinkin, että nykylapset eivät enää arvosta kotitekoisten lihapullien makua, kun ne eivät maistukaan oikeilta eli niiltä kaupan lihapullilta.
[/quote]
Tarkoittaako ne kotitekoiset lihapullat sinun tapauksessa mauttomia pullia? Kotona voi tehda hyviakin lihapullia.
En laittais yhtään, mun maha ei kestä sitä tavaraa. Lihapullat lihapullina, ilman eineksiä.
En laittaisi yhtään.