Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotivakuutuksen ottaja aina vuokralainen vai saattaako se olla jo vuokranantajalla?

Vierailija
11.07.2006 |

Mihin hintaan sellaisen yleensä saa, noin suurin piirtein?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kotivakuutus on vuokralaisen itse hankittava. vuokranantaja (saattaa) maksaa kiinteistövakuutusta, mutta se ei korvaa sinun omaisuutta asunnossa.

vakuutuksen hinta riippuu mm. asunnon koosta.

Vierailija
2/5 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, kun olen muuttamassa eikä mitään puhetta vakuutuksesta vielä ollut, että olisiko heillä se sitten jo muutenkin. Kysymällä tietysti selviää, mutta pohdin vain yleistä käytäntöä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vuokranantajan vakuutus korvaa vuokralaisen omia huonekaluja ja muuta irtaimistoa!

Vierailija
4/5 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokralaisen on itse hankittava itselleen kotivakuutus irtaimen osalle. Kerrostalossa kiinteistön omistaja on vakuuttanut rakennuksen ja vuokralaiset ottaa siis vakuutuksen tavaroilleen itse. Muistathan, että lisäksi kerrostaloon kannattaa ottaa itselleen myös vastuuvakuutus. Se korvaa aiheuttamasi vahingot toiselle. Esim jos aiheutat vesivahingon, kotivakuutuksesi korvaa omat kamasi ja vastuu naapurin, jos vesi aiheuttaa vahinkoa sinne.

Vierailija
5/5 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole pakollista ottaa kotivakuutusta, miksi siis vuokranantaja siitä sinulle puhuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi