Mykkäkoulua jo kolmas päivä menossa, mitä tehdä?
mies suuttui ja kielsi minua puhumasta hänelle, ongelmista hän ei osaa keskustella. Syyttää minua valehtelijaksi. Olin ystäväni kanssa ulkona ja otin muuutaman liikaa, siitä riita. Hän on itse raitis, ei juo, eikä pidä alkoholista oman perhetaustansa takia.Hänellä on joku trauma asiasta.
Kommentit (26)
Teillä molemmilla on omat oikeutenne: sinulla on oikeus käyttää alkoholia ja miehellä on oikeus olla hiljaa ja kuuntelematta sinua.
Eli en nyt oikein ymmärrä, että miksi sinulla on oikeus olla miehellesi ilkeä tekemällä sitä, mitä hän eniten kammoaa eli ottamalla "muutama lasi liikaa" mutta miehelläsi ei ole oikeutta tehdä sitä, mitä sinä kammoat eli kieltäytyä keskustelemasta.
Teillä molemmilla on omat ongelmanne, mutta minusta se kulminoituu siihen, että sinä ihan tahallasi haluat aiheuttaa miehellesi mielipahaa, mutta sitten kiellät häntä sitä tuskaansa ja hätäänsä näyttämästä. Minusta se pahin henkinen väkivalta ei tule miehesi taholta vaan sinulta, koska kiellät miestäsi kokemasta hätäännystä ja surua käytöksesi vuoksi.
Edellinen suhde päättyi kun en puhunut mitään kahteen viikkoon ja huomasin ettei se edes häiritse millään lailla eli ei ole enää mitään sanomista/puhumista.
Se oli sitten siinä :) Kiitos ja näkemiin...
Olet hankalassa tilanteessa.
Anna miehen mököttää, mutta sitten kun hän haluaa taasen puhua, niin ota asia puheeksi. Täytyyhän teidän selvittää asia ja sopia pelisäännöt, jotka ovat teille molemmille ok.
Mielestäni ehdottomuus on aina hiukan arveluttavaa. Koska miehelläsi on noin tiukka asenne, sinun voi olla vaikeaa elää hänen kanssaan normaalisti. Kyllä lasi viiniä ruuan kanssa tai saunajuoma pitäisi olla hyväksyttävissä sekä pikku hiprakat kaveriporukassa muutaman kerran vuodessa.
Pyydä miestäsi kertomaan, millaisia muistoja ja tuntoja alkoholi tuo hänelle. Ehkäpä hänellä on ollut väkivaltainen lapsuus ja turvattomat vanhemmat. Sellaisen työstämiseen voi tarvita ammattiapua, mutta kyllä puhuminen sinunkin kanssasi auttaa varmasti. Sinun pitää saada hänet ymmärtämään, että sinä et aiheuta teoillasi mitään hallaa, vaan haluat turvallisen ja raittiin kodin, jota ei kaada lasi viiniä ruuan kanssa.
Miksi ette sovi, että joka kerta, kun otat alkoholia, olette puhumatta 2 viikkoa.
Silloin molemmat voittavat: sinä voit itse määrittää, koska otat paukun tai pari ja mies tietää, että hänellä on lupa käsitellä asia omalla tavallaan.
Sitten onkin sinun tehtäväsi päättää, miten paljon hiljaisuutta kestät.
Turhaan tota murehtiin jäät sinne neljän seinän sisälle. Lähde kavereittes kanssa parille huurteiselle, niin kyllä se mieli siitä irkastuu.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 09:43"]
No mun mielestä aikuisella ihmisellä on oikeus käyttää alkoholia jos haluaa. Ei toinen voi määrätä omien traumojensa pohjalta toisen käytöstä! Varsinkaan, jos ap ei ole mikää juoppo joka ryyppää ja rellestää alati.
Lisäksi tuo riitelytapa on henkistä väkivaltaa.
[/quote]
Näin juuri. Miehesi kuullostaa lapselliselta ja yrittää kai alkoholin avulla pitää jotain valta-asemaa yllä. Tunnen pareja, joista toinen on absolutisti ja toinen ei, niin hyvin menee ja absolutisti kyllä ymmärtää kumppaninsa satunnaista alkoholinkäyttöä vaikka ei itse sitä juo.
Jos miehelläsi on jotain traumoja, niin hänen kannattaa ehkä ihan oikeasti mennä johonkin ammattiauttajan puheille... Ei tuosta muuten tule yhtään mitään!