Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko haukka tai kotka napata 1-2v ihmislapsen mukaansa?

Vierailija
11.05.2013 |

Jälkiä jättämättä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Olen nähnyt kuvan jossa maakotka nappaa metsäkauriin

Vierailija
22/67 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Olen nähnyt kuvan jossa maakotka nappaa metsäkauriin

Miten sinä onnistuit löytämään 3 vuotta vanhan ketjun kertoaksesi tämän?

Pienet lapset ovat harvemmin yksikseen kotkien metsästysmailla, varsinkaan ilman vaatteita eli helposti kotkan saaliiksi havaittavina. Aikojen kuluessa kotkat ovat oppineet varomaan ihmisiä. Poikkeuksena hyvin nuoret, mutta myös niin pienikokoiset, että tuskin nappaisivat edes vihaista kissaa.

Totta on kyllä se, että jossain pohjoisessa kotka oli napannut liian kauas isännästään kulkeutuneetn koiranpennun, joten mäyräkoirajuttukin voi olla totta. Myös metsäkauriin nappaaminen, sillä onhan kauriin vasa paljon poronvasaa pienempi. Ja kyllä kotkat poronvasoja syövät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotka vei supikoiran, kissan, kaksi kania, ulkoilevan marsun, variksen, lihapullataikinan ja isännän.

Naapurista vei samaan aikaan aikuisen tyttären ja auton.

Isäntä, naapurin tytär ja auto löytyivät seuraavalla viikolla. Tytär on nyt raskaana.

Käyn kotkan meripäivillä kertomassa kuinka vastuutonta tämä tällainen kotkien toiminta on.

Vierailija
24/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Veljeni, 4 kuukautta silloin, joutui kotkan nappaamaksi.

Hänen raadellut jäänteensä löydettiin kotkanpesästä.

Tämä tapahtui v. 1964 Pudasjärvellä.

Vierailija
25/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin todennäköisempänä, että rotat kiipeäisivät lastenvaunuihin ja napostelisivat lapsosen kuin että joku kotka veisi

Vierailija
26/67 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Vierailija
27/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin lapsuuteni poronhoitoalueella ja kyllä minulle aina sanottiin että pikkulapsia ei saa jättää yksin ulos, kotka voi viedä. Kyllä niitä olikin.

Itse olin nähnyt kun suon laidassa oli poroemä vasan kanssa juhannuksena. Kotka tuli, toinen jalka kertyi lapojen kohdalle selkärankaan ja toinen keskiselkään ja kyllä vasa nousi ilmaan että hups vaan. Tuommoinen vasa, terve juokseva emää seuraava, siis n kk ikäinen painaa arviolta 6-8 kg.

Joskus kuulin juttua että kotka pudottaa saaliinsa ilmasta, ei tarvi erikseen tappaa, varsinkin koiran tai sudenpennun ja jäniksen ym kanssa. Ilmeisesti tappaa myös ihmislapset pudottamalla ne muutaman kymmenen metrin korkeudelta. Taitaa olla aika luonnosta vieraantunutta porukkaa tällä palstalla.

Vierailija
28/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukka ei todellakaan

Vierailija
29/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Kyllä voi. Veljeni, 4 kuukautta silloin, joutui kotkan nappaamaksi.

Hänen raadellut jäänteensä löydettiin kotkanpesästä.

Tämä tapahtui v. 1964 Pudasjärvellä.

Vauvoja ei kuulu jättää vahtimatta eläinten raadeltavaksi. Hyi kamala mikäli on totta.

Vierailija
30/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo saaliin lopetus pudottamalla, on kannattaa muistaa se jos noin kamalasti käy lapselle tai koiralle. Eli vielä voi ehtiä väliin mutta kotkaa ei saa päästää silmistään kun perään lähtee. Kovin montaa kilsaa se ei jaksa yli 5kg taakkaa kantaa.

Vierailija
31/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hirveän moni on kotkaa oikeasti edes nähnyt. On sen verran iso lintu kynsineen, että itse en uskaltaisi pitää eläimiä tai pieniä lapsia irrallaan mikäli kotka lentelee taivaalla tai tietää alueella olevan kotkia. Hieno lintu siltikin.

Vierailija
33/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä sitä M-infon vanha ketjua?

Todella karmea ja surullinen tapaus, mutta  oikeaan lintuun en usko. Ennemmin vaikka pitkään takkiin pukeutuneesen sotilaaseen, kuten  joku kys. ketjussa ehdotti..

Vierailija
34/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin eläin tai lintu voi ainakin häiritä lasta tai ei ole täysin turvallinen, vaikka useimmat kiertävät eivät tee pahaa, vanhempien ei pitäisi nukuttaa vaunuissa tai jättää lasta yksin ulos. Myös humalaiset tai muu tilanne.

Vierailija
35/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukka voi yrittä napata kanin, kotka koiran tai jopa pienen kauriin tms.

Petoja ovat.

Vierailija
36/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,  ja naapurin, kuten susi, karhu, kettu, tappajahauki ja naapurin pedofiilimies. Kääk, onks tää trolli?

Asumme meren äärellä ja ihailemme ja katselemme kotkia päivittäin. Ja lapset nukkuu ulkona vaunuissa ja keinussa päikkäreitä. KÄÄK!!!

Oletko sinä aikuinen ihminen vai ankka?

Vierailija
37/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Condoorikotkan olen nähnyt eläintarhaesityksessä.  Iso on. Kuitenkaan edes vauhdissa yli 5kg saalista juurikaan kauas kantaa.

Lapsi vaunuissa on jo kaukaa haettua tarinaa. Jos on 1kk ikäinen vaavi esim pihalla viltillä alasti (kuinka moni olisi niin pöljä että pienokaisen yksin siihen jättäisi), sen voisi ehkä ottaa.

Vierailija
38/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä faktaa:

Yleensä on arvioitu, että petolintu voi tappaa vain aivan nuoren ja kevyen vasan, mutta Nordberg ja kumppanit muuttavat näkemystä perusteellisesti. Maakotkan saaliiksi joutui tutkimusalueella yli 20-kiloisia poroja - eikä tämä kilomääräkään ole edes lähellä petolintujen kynsiin joutuvien porojen maksimipainoa. Keskikesällä maakotkien saaliiksi joutuneiden poron vasojen keskipaino oli tässä tutkimuksessa 12,6 kiloa.

Kotka voi tappaa, mutta ei kantaa noin isoa lentämällä.

Vierailija
39/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me törmättiin kerran huuhkajaan kun oltiin metsäretkellä. Päästiin ihan lähelle sitä n. parin metrin päähän. Olin itse ihan pieni lapsi ja pikkusiskoni oli vielä pienempi. Vanhemmat oli mukana, mutta tuossa olisi voinut varmaan käydä niin, että huuhkaja olis napannut pienemmän lapsen?

Tästä on kauan aikaa, mutta muistan kyllä miten iso lintu se oli. Se istui jossain puun kannolla tms. sitten se levitti siipensä ja nousi ilmaan.

Vierailija
40/67 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi ja etenkin pitäisin isompana riskinä jotain isoa kotkaa kuin sutta. Nisäkkäillä on kyky empaattisen ajatteluun ja muutenkin ovat varovaisia kuin haistavat ihmisen, mutta kotkat ovat liskoaivoja, jääkylmiä táppajia dinosaurus aivoineen kuten kommodorin varaanitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi