Hirveä maksu peruuttamattomasta hammaslääkärin ajasta..
Olin sairaana ja unohdin hammaslääkäriajan, jonka seurauksena minulle lähetettiin melkein 90 euron lasku peruuttamattomasta ajasta.
Kunnalliselta puolelta ohjasivat ostopalveluna yksityiselle hammashoitoon, ja lasku tuli suoraan yksityiseltä hammaslääkäriasemalta.
Kohtuutonta vai kohtuullista?
Hammaslääkäriaseman nettisivuilla ei mainita sanallakaan käytännöistä tai maksuista peruuttamattoman ajan osalta.
Olin sairauslomalla, mutta en enää kyseisenä päivänä jolloin aika hammaslääkärille olisi ollut.
Kommentit (29)
sain äsken kotiin laskun peruuttamattomast ajast ja en ees oo saanu mitää kirjettä/tietoa että minulla olisi ollut joku uusi aika?! nyt kyllä ketuttaa
Tää hammashoitopalveluhomma saa kohta vihasen puhelun
Kuinka ihmeessä voi muistaa ajan, joka on varattu puolen vuoden päähän? Itselläni ei ainakaan ole tapana pyöritellä mielessä puolen vuoden päässä olevaa hammaslääkäriaikaa. Hyvä, kun joissain kunnissa muistutetaan, täällä ei.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:47"]Kuinka ihmeessä voi muistaa ajan, joka on varattu puolen vuoden päähän? Itselläni ei ainakaan ole tapana pyöritellä mielessä puolen vuoden päässä olevaa hammaslääkäriaikaa. Hyvä, kun joissain kunnissa muistutetaan, täällä ei.
[/quote]
Oisko muistutus mitään? Merkintä kalenteriin?
Jaiks! Mutta maksaahan se lääkärillekin jos asiakas jää pois ilmoittamatta eikä voi uutta ottaa.
Sulle oli varattu aika, joka olisi voinut olla jonkun muun aika, jos muistaisit hoitaa hommasi kunnolla ja siis peruuttaa ajat, joihin et pääse. Lääkäri on ollut turhaan paikalla odottamassa sinua, täähän ei oo vain epäkohteliasta ja aika junttia sulta, vaan myös törkeää lääkärille ja asiakkaalle, jonka hän olisi voinut hoitaa sillä ajalla, joka tuhraantui sun odotteluusi. Ihan oikein, että se pitää korvata. Joutuu kunnallisellakin maksamaan jos jättää ilmoittamatta aikansa väliin!
mainittiinko aikaa annettaessa sakosta käyttämättömästä ajasta ?
summa lienee niin iske ettet jatkossa unohda mennä tai perua. Ja sehän on tarkoituskin
Kohtuullista, ihan oikein oli. Jos olisit perunut ajan, olisit todennäköisesti tehnyt jonkun jonossa olevan iloiseksi. Eikä lääkärin aikakaan ilmaista ole.
Oletko katsonut kaupungin nettisivuilta miten siellä kommentoidaan peruuttamattomia aikoja? Jos kunnalliselta puolelta on ohjattu yksityiselle, kunnan sääntöjä noudatetaan.
Maksat oppirahat tällä kertaa ja ensi kerralla muistat peruuttaa ajan.
Kaupungin puolella vähän päälle 33 euroa sakko peruuttamattomasta ajasta..
Taidan vielä tarkistaa asian kuluttajansuojavirastosta, mutta jos niin on että oppirahat on maksettava niin täytyy heittää hyvästit hampaiden jatkohoidolle kyllä vähäksi aikaa.. :(
kohtuuton maksu, ei se ole erikoissairaanhoidon puolellakaan kuin 33 e ja siellä monta ihmistä on tehnyt työtä käyntisi eteen jo etukäteen.
Yleensä se on kellä kolmenkympin luokkaa. Luulisi että ostopalvelussa on kunnan säännöt eikä tuon yksityisen firman säännöt.
tuolla katettiin ne välittömät kulut jotka aiheutit, ihan jees. Itse tulit hammmaslääkärille kalliimmaksi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 20:24"]
kohtuuton maksu, ei se ole erikoissairaanhoidon puolellakaan kuin 33 e ja siellä monta ihmistä on tehnyt työtä käyntisi eteen jo etukäteen.
Erikoissairaanhoidon puolella veronmaksajat maksavat erotuksen.
Minulla on aika laakariin maanantaina ja juuri vastaanotolta soitettiin ja kysyttiin olenko tulossa. Ei paase unohtamaan. Normikaytanto.
Kohtuuton maksu. Kyllähän sillä henkilökunnalla on aina siellä mahdollisuus tehdä jotain rästissä olevia paperitöitä esimerkiksi. Ei se aika hukkaan mene kokonaan.
Mulle kävi joskus samalla tavalla, paitsi että peräkkäiselle ajalle oli vielä varattu röngten eli maksoin kahdesta peruuttamattomasta ajasta. Tajusin joskus jälkeenpäin että olisin varmaan saanut sen anteeksi juuri siitä syystä että olin sairaslomalla kotona.
Ajat oli merkattu työmaan kalenteriin enkä niitä sitten kotona muistanut.
Yleensä se on kellä kolmenkympin luokkaa. Luulisi että ostopalvelussa on kunnan säännöt eikä tuon yksityisen firman säännöt.
[/quote]
Väärin. Kunnalla ei ole enää mitään tekemistä asian kanssa. Jos saa palvelusetelin niin siinä lukee että peruuttamattomasta ajasta joutuu maksamaan yksityisen hammaslääkäriaseman määräämän hinnan.
Kyllä sairaslomallakin olevan pitää peruuttaa aika. Ellei sitten ole teholla...
Ei palveluseteleitä kaikissa kunnissa ole edes käytössä, ap puhui vain ostopalvelusta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 21:59"]
[/quote]
Väärin. Kunnalla ei ole enää mitään tekemistä asian kanssa. Jos saa palvelusetelin niin siinä lukee että peruuttamattomasta ajasta joutuu maksamaan yksityisen hammaslääkäriaseman määräämän hinnan.
[/quote]
Ihan oikein! Perumattomat poisjäännit ovat merkittävä kuluerä julkisella sektorilla.
Mulle tuli juuri aika **ostopalvelu** hamaslääkärille. Lapussa lukee että "Asetuksen mukaan peruuttamattomasta ajasta peritään 33.90e". Jos et oo aikaa yksityiseltä itse tilannut, niin ei niitten pitäisi sinua mitenkään laskuttaa vaan kuntaa.
Numeroa tai muutakaan tietoa lapussa ei ole mistä peruutuksen voi tehdä... varmaan tuo hammaslääkäripalveluiden ajanvaraus toimii.