En jaksa tänään oikein leikkiä vauvan kanssa
Ei kai se nyt saa jotain hylkäämistraumoja? Vauva 10kk touhuilee tuossa lattialla ja minä istun tässä. On tosi vetämätön ja väsynyt olo. Aiemmin käytiin ulkoilemassa ja sen sellaista, jos tän illan vain olisi näin...
Kommentit (7)
Ota iisisti vaan, lapsia ei tartte koko ajan leikittää.
Mä en leiki lasten kanssa. En ole ikinä leikkinyt. Ei ole mun mielestä vanhempien tehtävä. Ruokin, hoidan, vien ulos, annan mahdollisuuden leikille. Mutta en leiki. 3 normaalia lasta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 18:41"]
Mä en leiki lasten kanssa. En ole ikinä leikkinyt. Ei ole mun mielestä vanhempien tehtävä. Ruokin, hoidan, vien ulos, annan mahdollisuuden leikille. Mutta en leiki. 3 normaalia lasta.
[/quote]
Jep olen periaatteessa samaa mieltä, mutta kun on vain yksi lapsi ja toinen tulee vasta parin vuoden päästä jos koskaan, niin haluan opettaa hänet leikkimään. Minulla on lapsipuolina kaksi sellaista lasta, jotka on pienestä asti vain istutettu telkkarin ääreen (kun tutustuimme ja lapset olivat 1,5v ja 3v niin he oikeasti olivat koko päivän tv:n ääressä!), ja he eivät edelleenkään osaa oikein leikkiä. Tietenkin on näiden ääripäiden välissä paljon vaihtoehtoja, mutta kun meidän valinta on se, ettei lapselle ihan heti samantasoista leikkiseuraa tule, niin jonkun pitää häntä vähän viihdyttääkin. Vaikka aika hyvin tuo viihtyy itsekseenkin. Ap
Älä huoli, en mäkään aina jaksa leikkiä.
Eihän se nyt mitään traumoja saa. Pääasia että olet siinä. Lapsen kanssa täytyy olla niin, miten itsestä tuntuu luonnolliselta. Ei varmaan kukaan vanhempi jaksa aina leikkiä.
Ei lasta tarvi opettaa leikkimään, jos sinä istut vieressä ja kerrot
mitä leikitään niin mielikuvitusta ei tartte lapsen ollenkaan käyttää. Laitat sille leluja ja annat touhut itsekseen niin se kyllä alkaa leikkimään. Toki huomiota pitää lapsen saada muttei koko ajan vaan välillä on hyvä olla itsekseen.
Ei pitäisi hankkia lapsia, jos ei jaksa touhuta niiden kanssa 24/7.