Mitä hyötyä Raamatun lukemisesta on?
Yritän löytää uutta ja syvää yhteyttä Jumalaan, aloin ihan tosissani tutkia Raamattua. Mutta kun olen vaan tämmönen palsta-ankka, enhän minä siitä mitään ymmärrä. Mistä sieltä löytyy vastauksia oman elämän kysymyksiin, ikiaikaisia viisauksia elämästä ja Jumalan henkilökohtaista puhetta minulle? Sellaisia pastori lupasi. Tähän mennessä on tullut vastaan vaan hemmetin sekavia sukuselostuksia, joista tippuu kärryiltä heti. Ja ihan ohi voi mennä jotain merkittävää, kun ei synny minkäänlaista jatkumoa tapahtumille. Ne kerrotaan niin pitkästi että alkupää on jo unohtunut hyvin äkkiä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
No, eihän siitä mitään oikeaa hyötyä tietenkään ole. Yksi satu muiden joukossa.
Ei se ole yksi satu, vaan kokonainen kirjasto.
Itse en ole mikään uskovainen, mutta ärsyttää usein tuo ateistien totaalinen tietämättömyys siitä, mitä Raamattu on. Siellähän on jos jonkinlaista tekstiä, eri aikoina ja eri tarkoituksiin kirjoitettua.
Raamattu tai yleisemmin kristinusko on niin läpeensä vaikuttanut kulttuuriimme, että jo yleissivistyksen takia on hyvä tuntea Raamattua. Ymmärtää asioita paremmin.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hah hah haa!
Psykiatria sopii sellaisille. Psykiatrit mukaan lukien. Hehän ensin ulostavat hulluuden itsestään, mutta sitten ottavat hulluuden vastaan elääkseen siitä.
Syovät ulostettaan.
Hieroglyfi kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti. Hah hah haa!
Psykiatria sopii sellaisille. Psykiatrit mukaan lukien. Hehän ensin ulostavat hulluuden itsestään, mutta sitten ottavat hulluuden vastaan elääkseen siitä.
Syovät ulostettaan.
Eli psykiatria on uskonto, mutta huono sellainen.
t. Sama
Ajan päälle alat ymmärtää. Pyhä henki auttaa
mies52v
On ne sukuluettelotkin tärkeitä olleet aikanaan, juutalaisille ne on kuin väestörekisteri.
Mut kannattaa aloittaa tosiaan evankeliumeista, psalmeista ja apostolien kirjeistä ja rukoilla, että Jeesus aukaisisi niitä juttuja.
Raamatun kertomusten tuntemisesta on monenlaista hyötyä, mutta se ei edellytä Raamatun lukemista välttämättä. On olemassa monia muita kirjoja, joissa kerrotaan Raamatun tapahtumista ja jotka voivat olla helpompaa luettavaa "maallikolle" kuin itse Raamattu.
Olen syvästi järkyttynyt.
Siis väittävätkö uskovaiset nyt tässä ketjussa julkisesti että Aikakirjat ja Tuomarien kirja eivät ole osa Jumalan tärkeää ilmoitusta ihmiskunnalle, ja sisällä sanoja jotka jokaisen on arvokkaampaa painaa mieleensä kuin mitkään ihmisten kirjoittamat sanat?
Miten julkeatte epäillä, ettei jumalallisen viisauden syvin olemus kiteydy siihen että pyhään jumalan sanaan on tallennettu ikuisiksi ajoiksi, että Ahomolebin poika oli Assumoleb, jonka poika puolestaan oli Ähkymulab? Todellako olette sitä mieltä, että sukuluettelot olisi voinut jättää ainakin ei-juutalaisille tarkoitetun jumalallisen ilmoituksen ulkopuolelle ja jätätte ne painamatta sydämiinne vain siksi että jotkut muut kohdat tuntuvat vajavaisen ihmisymmärryksen valossa jotenkin olennaisemmilta?!!!!
Uskovanakaan en jaksa lukee enää kuin psalmeja ja Ut pätkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole yksi satu, vaan kokonainen kirjasto.
Itse en ole mikään uskovainen, mutta ärsyttää usein tuo ateistien totaalinen tietämättömyys siitä, mitä Raamattu on. Siellähän on jos jonkinlaista tekstiä, eri aikoina ja eri tarkoituksiin kirjoitettua.
Raamattu tai yleisemmin kristinusko on niin läpeensä vaikuttanut kulttuuriimme, että jo yleissivistyksen takia on hyvä tuntea Raamattua. Ymmärtää asioita paremmin.
Hienosti vedät yksittäisestä anonyymistä kommentista johonkin "ateistien totaaliseen tietämättömyyteen". Onko sinulla jotain konkreettista näyttöä siitä, että ateistit tuntevat Raamatun erityisen huonosti? En pidätä hengitystäni.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnalla on paljon satuja. Yksi satu on Suomen kansa. Toinen satu on euro. Kyllä saduista on hyötyä. Ilman satuja mitään ihmiskuntaa tuskin edes olisi.
Ei kannata lukea niitä sukuselostuksia ja teltanrakennusvinkkejä, niistä ei oikeasti saa yhtään mitään irti jos ei ole aktiivinen Raamatun tutkija.