Oppositio hyökkää järjestäytymistä vastaan
Oppositio pyrkii näivettämään ammattiliitot ja niiden verovapaat tulot:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006566858.html?share=71e29a211b4ff…
Nyt lakkoon, toverit!
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuspolitiikka on mennyt ihan överiksi, nyt yritetään kurittaa työläisiä oppositiosta.
Varsinaista sortoa, vaaditaan ansiosidonnaista kaikille. Mitähän ne vielä keksii?
Kaikki taspuoleisesti kelan luukulle, ja tuet leikkaukseen. Kutsutaan sitä millä nimellä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen liittoon kuulumaton on vapaamatkustaja. Tämä tarkoittaa sitä, että työnantajat lopulta voittavat.
Hanki osaaminen josta työnantajat kilpailevat ja ovat valmiita maksamaan. Kapitalismi/kilpailuttaminen toimìi myös toiseen suuntaan.
Ja kerros miten olen vapaamatkustaja, kun olen aina neuvotellut asiani itse...esim viime vuonna 2000 E palkankorotuksen. Vastineeksi tosin joutuu venymään, mutta toki jokainem järkevä haluaa että muheva kassavirta ei ehdy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kassoihin kuulumattomat joutuvat maksamaan palkastaan lakisääteisiä työttömyysvakuutusmaksuja. Työttömäksi jäädessään he ovat kuitenkin oikeutettuja vain alhaisempaan perusturvaan. Käytännössä kassoihin kuulumattomat siis maksavat vakuutusmaksuja tyhjästä.
Niin, idea ei ole alunalkaen kokoomuksen, vaan erään työryhmän, jossa mukana mm. Lepomäki, joka toi ajatuksen taas julkisuuteen "omanaan".
Tasapuolista se olisi, mutta kun kyseessä on kokoomus, on avaukseen suhtauduttava vähintään kriittisesti.
Kokoomus on toimillaan ja avauksillaan osoittanut vahvan halunsa heikentää palkansaajien asemaa, työehtoja jne.
.
Kokoomus poisti perintöveron pieniltä perinnöiltä. SDP poisti varallisuusveron.
Ketunhäntä silloinkin Kokoomuksella oli kainalossa. PErintöverotuksenalarajan korttamisella valmisteltiin vain kautta linjan tapahtuvaa perintöveroasteikon laksemista. Prosentuaaliset alennukset hyödyttivät, yllätys yllätys, suurien perintöjen saajia eniten.
Veronmakajien tilastosta käy ilmi, että tuon muutoksen jälkeen pienistä perinnöistä (20 000 - 50 000) maksettiin veroa 8,8 % ja suurista (400 000 - 500 000€) maksettiin vain 4 %.
Pienistä perinnöistä maksettiin jopa suuremmalla prosentilla kuin miljoonaan nousseista perinnöistä, 8,5 %.
Lankaan menit. Ja valtiohan tässäkin kokoomuksen "uudistuksessa" jäi nuolemaan näppejään ja eriarvoisuu vain kasvoi.
Varallisuusveron poisto oli virhe. Päätöksen teki Vanhasen kepu-demarihallitus. Päätöstä perusteltiin sen vähäisellä tuotolla, veronkierron tarpeen vähenemisellä, kilapilukyvyn paranemisella ja toisaalta investointien lisääntymisellä. No, ei saatu enää sitä vähäistäkään tuottoa, mutta ei niitä investointejakaan. Kunhan taas seurattiin Ruotsia. Etenkin nyt, kun rikkaimman 1 %:n varallisuuden kasvu on täysin eriytynyt muista, varallisuusvero pitäisi tuoda takaisin.
investointeja ei ole saatu vuosi vuodelta kasvatettujen (kokoomus+kepu) yritystukienkaan avulla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen liittoon kuulumaton on vapaamatkustaja. Tämä tarkoittaa sitä, että työnantajat lopulta voittavat.
Hanki osaaminen josta työnantajat kilpailevat ja ovat valmiita maksamaan. Kapitalismi/kilpailuttaminen toimìi myös toiseen suuntaan.
Ja kerros miten olen vapaamatkustaja, kun olen aina neuvotellut asiani itse...esim viime vuonna 2000 E palkankorotuksen. Vastineeksi tosin joutuu venymään, mutta toki jokainem järkevä haluaa että muheva kassavirta ei ehdy?
Kerrohan sinä, miten matalapalkka-alalla työskentelevät vähemmän koultetu voivat "kilpailuttaa" palkkaansa. Argumenttisi oli naurettava.
Olen itsekin aina sopinut sekä palkastani että muista työehdoista, mutta toki ymmärrän, että olen voinut tehdä sen vain, koska asiantuntijatehtävissä osaamiselleni voi laskea hinnan, mikä ei ole mahdollista matalapalkka-aloilla ja harvemmin ns. duunaritöissä.
Tasa-arvon vuoksi kuulun liittoon ja puolustan siten kaikkien palkansaajien oikeuksia ja mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös kassoihin kuulumattomat joutuvat maksamaan palkastaan lakisääteisiä työttömyysvakuutusmaksuja. Työttömäksi jäädessään he ovat kuitenkin oikeutettuja vain alhaisempaan perusturvaan. Käytännössä kassoihin kuulumattomat siis maksavat vakuutusmaksuja tyhjästä.
Niin, idea ei ole alunalkaen kokoomuksen, vaan erään työryhmän, jossa mukana mm. Lepomäki, joka toi ajatuksen taas julkisuuteen "omanaan".
Tasapuolista se olisi, mutta kun kyseessä on kokoomus, on avaukseen suhtauduttava vähintään kriittisesti.
Kokoomus on toimillaan ja avauksillaan osoittanut vahvan halunsa heikentää palkansaajien asemaa, työehtoja jne.
.
Kokoomus poisti perintöveron pieniltä perinnöiltä. SDP poisti varallisuusveron.
Ketunhäntä silloinkin Kokoomuksella oli kainalossa. PErintöverotuksenalarajan korttamisella valmisteltiin vain kautta linjan tapahtuvaa perintöveroasteikon laksemista. Prosentuaaliset alennukset hyödyttivät, yllätys yllätys, suurien perintöjen saajia eniten.
Veronmakajien tilastosta käy ilmi, että tuon muutoksen jälkeen pienistä perinnöistä (20 000 - 50 000) maksettiin veroa 8,8 % ja suurista (400 000 - 500 000€) maksettiin vain 4 %.
Pienistä perinnöistä maksettiin jopa suuremmalla prosentilla kuin miljoonaan nousseista perinnöistä, 8,5 %.
Lankaan menit. Ja valtiohan tässäkin kokoomuksen "uudistuksessa" jäi nuolemaan näppejään ja eriarvoisuu vain kasvoi.
Varallisuusveron poisto oli virhe. Päätöksen teki Vanhasen kepu-demarihallitus. Päätöstä perusteltiin sen vähäisellä tuotolla, veronkierron tarpeen vähenemisellä, kilapilukyvyn paranemisella ja toisaalta investointien lisääntymisellä. No, ei saatu enää sitä vähäistäkään tuottoa, mutta ei niitä investointejakaan. Kunhan taas seurattiin Ruotsia. Etenkin nyt, kun rikkaimman 1 %:n varallisuuden kasvu on täysin eriytynyt muista, varallisuusvero pitäisi tuoda takaisin.
investointeja ei ole saatu vuosi vuodelta kasvatettujen (kokoomus+kepu) yritystukienkaan avulla,
Perintövero on kateusvero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan sinä, miten matalapalkka-alalla työskentelevät vähemmän koultetu voivat "kilpailuttaa" palkkaansa. Argumenttisi oli naurettava.
Olen itsekin aina sopinut sekä palkastani että muista työehdoista, mutta toki ymmärrän, että olen voinut tehdä sen vain, koska asiantuntijatehtävissä osaamiselleni voi laskea hinnan, mikä ei ole mahdollista matalapalkka-aloilla ja harvemmin ns. duunaritöissä.
Tasa-arvon vuoksi kuulun liittoon ja puolustan siten kaikkien palkansaajien oikeuksia ja mahdollisuuksia.
Missasit sitten olennaisen eli sellaisen osaamisen hankkimisen josta ollaan valmiita maksamaan. Eikä tarvitse olla edes ns sisäsiisti asiantuntija, tunnen mm kattopeltisepän jolla on tilauskirja aina täynnä ja esim Museovirasto ostaa häneltä vaativien kohteiden kattojen uusinnat. Toinen on kaivuriyrittäjä nopea, tehokas, tarkka jne, mutta kummasti hepulla on keikkaa 12-14h päivässä ja joskus joutuu myymään eioota jos mahdollinen asiakas ei pysty odottamaan. Muitakin kaivajia on, mutta kaikki haluavat hänet, niin yksityiset kuin julkiset tahot.
Eli, jos päätyy hommiin joiden tekemisessä ei ole työnantajien näkökulmasta mitään erikoista osaamista vaativaa, se on ihan ikioma voivoi.
Ongelmaan on helppo ratkaisu: jokaiselle 3000 euron veroton perustulo. Ratkaisu on olemassa, mutta tahtoa ei. Miksi ei, Li tai Sanna?
Kaivellaanpa muistia, mitä tapahtui, kun Kokoomus edellisen kerran yritti profilitua "palkansaajien puoleena".
Sari Sairaanhoitajalle luvatti 500 euron korotukset, kun kokoomus halusi päästä takaisin hallitukseen.
Sarit ja monimuu hölmä nieli täkyn, mutt akuinka kävikään. Hallitukseen päästyään kokoomus pyörsi lupauksensa,mistä Sarit suivaantuivat ja alkoivat vaatia lakon avulla kokoomusta lunastamaan lupauksensa.
Lopputuleman oli, että Sarit saivat paljon luvattua vähemmän, mutta se korotus kuitenkinpoikikorotukset muillekin aloille - finanssikriisin ollessa päällä.
Kokoomus oli toki jo alkujaan tietoinen finanssikriisin leviämisestä, mutta se ei estänyt sitä toimimasta vastuuttomasti. Kokoomuksen silloisesta toiminnasta kärsimme siiitä lähtien; palkankorotukset ovat olleet äärimaltillisia 2008 jälkeen ja kiky rokotti vielä lisää.
Tilastokeksuksen mukaan palkansaajien reaaliansiot ovat 2010-luvulla käyneet kolme kertaa miinuksella, viimeksi 2017. Samaan ikaan yritystemme liiketulos on kasvanut n. 36 %, ei tietnkään kauttalinjan, vaan juuri niillä kokoomuksen suosikeilla, suuremmilla yrityksillä, Kotimarkkinoilla toimivienpk-yritysten liiketulos ei voi kasvaa, jos niiden pääasiallisen asiakaskunnan, eli palaknsaajien ostovoima on heikko.
Että sellainen palkansaajien ja pkyrittäjien puolue kokoomus on. Avatkaa jo silmät tosiasioille.