Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko opiskelupaikan vastaan tilanteessani?

Vierailija
10.07.2020 |

Pääsin kauppatieteelliseen. Paikkakunta ei ole oikein mieluisa. Olen tällä hetkellä hanttihommissa, joissa viihdyn itse asiassa ihan hyvin. En ole aivan varma onko ala minulle sopiva. Valmistauduin kokeeseen kuitenkin aika huolellisesti. Jos olisin saanut paikan ykköshakukohteestani, olisin ottanut paikan vastaan.

Mitä tekisit tilanteessani? Toisaalta olisi hyvä päästä elämässä eteenpäin, mutta yksinään olo toisella paikkakunnalla ei niin mieluisassa koulussa tuntuisi henkisesti rankalta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinua todella kiinnostaisi kauppatieteet, niin tuollaista ei tarvitsisi edes miettiä. Ja eihän siellä yksin olla, siellä on paljon porukkaa eri puolilta suomea ja luultavasti kavereita löytyy heti. Itse lähdin unelmaopintojen perässä toiselle puolelle suomea, alunperin olisin halunnut toki opiskella lähellä kotia helsingissä, mutta jälkikäteen ajatellen tuskinpa olisi niin paljon uusia ystäviä ja kokemuksia saanut kotipiireissä pyöriessä.

Vierailija
22/27 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelit ja elokuvat? Missä mielessä kiinnostaa? Pursuaako sun pää ideoita uusiin peleihin tai leffoihin? Minua kiinnostaa hyvä ruoka ja lukeminen. Tekeekö se minusta kokin tai kirjailijan? No ei.

Mene nyt vaan sinne kauppikseen kun pääset. Valmistuttuasi voit alkaa myymään hyviä pelejä tai elokuvia. Tai etsiä sinä aikana kontakteja noille "aloille".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kun on sekin, etten ole oikein varma kauppatiteiden mieluisuudesta. Valitsin sen, kun en uskalla tavoitella sitä, mitä oikeasti haluaisin tehdä. Minua kiinnostaa pelit ja elokuvat, mutta ei kai ne oikein työllistä.

Ap

Kauppatieteen on ihan hyvä ponnahduslauta lähes mihin tahansa ja aina on sivuainemahdollisuus.

Vierailija
24/27 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tuolle mahdollisuus! Hyvin monesti käy noin, että ei pääse sinne mihin haluaa ja onkin loppupeleissa osoittautunut ihan nappivalinnaksi. Usein ns. maaseutuyliopistot ovat hengeltään ja tiiviydeltään parempia kuin esim. Aalto (jos siis sinne hait).

Vierailija
25/27 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt vain ja katso ainakin yksi vuosi.Ei se varmasti hukkaan mene vaan kaikesta opiskelusta on hyötyä.Vuoden kuluttua voit yrittää vaihtaa alaa ja/tai paikkakuntaa jos vielä haluat.Vuodessa voi tapahtua vaikka mitä suuntaan tai toiseen.

Vierailija
26/27 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin en uskaltaisi ottaa paikkaa vastaan jos en ole varma että ala on oma juttu. Ensikertalaisuus menee siinä kokeilussa, itselläkin meni kun aloitin DI-opinnot että pääsisin nopeasti opiskeluiden alkuun. Nyt kun tajusin, ettei ala ollutkaan oma juttu, on vaikeampi vaihtaa alaa kiintiöiden vuoksi. Itsekin olin tosiaan alussa jo epävarma valitsenko oikean alan, vaikka se jossain määrin kiinnostikin.

Vierailija
27/27 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin miettimään, mitä ap tarkoittaa peleillä ja elokuvilla. Jos nämä oikeasti urana kiinnostavat, luulisi, että olisit jo hakeutunut johonkin koodaamisopintoihin tai teatteripuolelle tai johonkin tekniselle alalle. Vai tarkoitatko, että lähinnä kiinnostaisi saada rahaa pelaamalla tai keikistelemällä jossain elokuvagaaloissa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän