Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTD lopettaa Indiedaysilla

Vierailija
08.05.2013 |

Kävin tänään tylsyyttäni selailemassa blogeja ja White Trash Diseasen Nata kertoi jättävänsä negatiivisuuden ja inhottavat ihmiset taakseen ja lopettavansa siksi bloggaamisen Indiedaysilla. Vihjaili uuden portaalin olevan ihana ja lämmin ja mitä kaikkea.

Onko tietoa tai veikkauksia, mihin lähtee ja milloin?

Itse voisin pistää rahani likoon Rantapallon puolesta. Perusteluina Natan Mungo-Anna-sympatiat ja puolestaan Annan Rantapallon pomon hehkutus. Olen ymmärtänyt joistain Annan vihjailuista että Rantapallon alla bloggaaja on vapaampi solmimaan omia yhteistyödiilejä kuin Indiedaysillä (eikös se lähtenyt Indiedaysiltä juuri siksi kun eivät antaneet jatkaa omaa yhteistyötä jonkin mainostajan kanssa). Nata on alusta asti ollut todella määrätietoinen bloginsa suhteen ja luulen että tahtoo tulevaisuudessa suuremmat osingot mainostuloista. Veikkaan että tiheämpi matkustelukaan ei olisi Natalle vastenmielistä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 22:08"]

Indiedays näyttää olevan välietappi niille blogeille joille oikeasti sataa niitä rahanarvoisia yhteistöitä. Mun mielestä koko portaali kärsii huonosta imagosta. Bloggajien taso on aika surkea kokonaisuudessaan. Onko siellä yhtään todella suosittua blogia enää mukana?mm. Marianne ei siellä pitkään viihtynyt

[/quote]

Mä oon miettinyt että ID on varmaan hyvä alusta sellaiselle bloggaajalle joka haluaa keskittyä elämässään muuhun kuin bloggaamiseen, mutta toisaalta haluaa jonkinnäköisen rahallisen vastineen blogiin käyttämälleen ajalle. Luulisin että yhteistyökumppaneiden etsiminen ja kaupallisen blogin ylläpito on aikaavievää hommaa, jos haluaa keskittyä muuhunkin.

Jos taas aikaa ja energiaa riittää, bloggaajan kannattanee taloudellisesti pysyä itsenäisenä.

Olen ihan samaa mieltä tuosta ID:n bloggaajien tason laskemisesta. Erityisen pettynyt olen Polka Dots-Jonnaan (en ole etunimestä ihan varma), jonka oivaltavia, omintakeisia tekstejä ennen odotin ilolla. Nyt ne ovat samaa kirjoitusvirheistä aivopierua kuin kaveripiirillään. Karkkipäivän Sanni kertoo ja näyttää suoraan, ettei blogin aihepiiri kiinnosta. Ihan kuin tuo ID-alusta jotenkin tukahduttaisi bloggaamisen ilon ja tuoreuden. Ja onhan nyt naurettavaa laittaa kaikki bloggaajat yhtäaikaa kirjoittamaan samasta tuotteesta. Esim kosmetiikkaesittelyt voitaisiin ohjata niille jotka muutenkin kauneudenhoidosta kirjoittavat.

Ja 3, voisi kyllä kuvitella ettei ID:llä olla innostuttu siitä Jarkon pestistä, ilmeisesti kyseessä on jossain määrin kilpaileva sivusto. En ole kyllä tuota juttua seurannut eli ei ole oikein mielikuvaa kuviosta.

Hehe, enkä muutenkaan pidä itseäni minään asiantuntijana, vaan spekulaatio on yksinkertaisesti kivaa. Niin ja joo, käytin osinko-sanaa nyt ihan puheenpartena. Osa olisi kai ollut tarkempi sanavalinta.

-Ap

[/quote]

Itse fanitan Jonnaa ihan täysillä. Kyllähän sen blogista näkee, että toisinaan on kiire ja muuta elämää mutta suurimmilta osin tosi hyvää ja fiksua settiä se suoltaa. Tulin myös jokin aika sitten istuneeksi sen lähellä ravintolassa ja törkeesti salakuuntelin. Aika rankka kevät ollut. Kuulin stalkkerista, masennuksesta, univaikeuksista ja ihmissuhteisiin liittyvästä. Tuli vaan mieleen miten vähän noi bloggaajat oikeasti blogeissa kertoo elämästään.

Vierailija
22/30 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantapallo ja indiedays on samaa lafkaa ja samat taustaheput. Nata ei siksi ole todellakaan menossa Rantapalloon. En ihmettelisi jos mungoannakin lähtisi sieltä, tälläistä huhua on kuulunut. Trendi tai fitfashion on varmaankin Natan tuleva paikka, molemmat hyviä paikkoja Natan tyyppiselle persoonalliselle muotibloggaajalle. 

Indiedayssin omien bloggaajien kenkää hiertää tuo inspiration-konsepti, omat bloggaajat hukkuu massaan eikä se ole hyvä asia. Se inspiration on muutenkin ihan nolo. Jämäbloggaajat siihen on liittynyt ja id laittoi aikoinaan kutsun kaikille bloggaajille joissa on yli 50 blogger-lukijaa, siis kaikille ihan oikeasti. Noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 10:25"]

Rantapallo ja indiedays on samaa lafkaa ja samat taustaheput. Nata ei siksi ole todellakaan menossa Rantapalloon. En ihmettelisi jos mungoannakin lähtisi sieltä, tälläistä huhua on kuulunut. Trendi tai fitfashion on varmaankin Natan tuleva paikka, molemmat hyviä paikkoja Natan tyyppiselle persoonalliselle muotibloggaajalle. 

Indiedayssin omien bloggaajien kenkää hiertää tuo inspiration-konsepti, omat bloggaajat hukkuu massaan eikä se ole hyvä asia. Se inspiration on muutenkin ihan nolo. Jämäbloggaajat siihen on liittynyt ja id laittoi aikoinaan kutsun kaikille bloggaajille joissa on yli 50 blogger-lukijaa, siis kaikille ihan oikeasti. Noloa.

[/quote]

Ai jaa, tää olikin mulle uusi asia että Rantapallo ja ID on samaa firmaa! Jännä miten se Anna koko ajan kehuu pomoaan ja Rantapalloa blogialustana.

Luulen että tuo ID kaatuu tyhjyyteensä ennen pitkää. Jämäbloggaajat on hyvä termi ID:n jääneille, kun tosiaan hyvienkin kirjoittajien tekstin taso laskee ja laskee mitä pitempään ID:llä bloggaavat. Onko kukaan muu samaa mieltä että Psilovefashionissa nousi tekstien taso moninkertaisesti kun Linda siirtyi Cosmon alle? (Tosin kerran vain olen käynyt muuton jälkeen blogiaan katsomassa, ei ole suosikkejani)

Henkilökohtaisesti kyllä toivon että Trendi ei Nataa ottaisi. Tykkään Trendin kirjoittajien otteesta ja omaan makuuni Nata on turhan kärkäs ja riidanhaluinen. Viime aikoina kyllä WTD:ssa on painottuneet urheiluaiheet ja liikuntablogi taitaa Trendistä puuttua, joten se voisi kyllä sitten olla se Natan uusi paikka.

Vierailija
24/30 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ap kirjoitti siis äskeisen 9-kommentin.

Vierailija
25/30 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Nata on just Trendi-tyyppinen bloggaaja riidanhaastamisestaan huolimatta. Taitaa tasoittua tuosta iän myötä. Mun mielestä parhaat blogit tällä hetkellä eivät kuulu yhteisöihin. Suomessa kaikki yhteisösysteemit kuolee siihen kun mukaan otetaan tyyppejä joilla kuvitellaan olevan hyviä suhteita. Siinä sitten huomaa että blogi näivettyy sellaiseen näyttämisenhaluun ja oman aseman pönkittämiseen. Miksei Suomessa tajuta että yhteisöllisyys vahingoittaa blogia? Kaikki todella suositut blogit ovat yksinäisiä toimijoita joiden yhteys muihin bloggaajiin tuntuu keskittyvän tapahtumiin joita blogien ympärille järjestetään. Olen muuten ollut yllättynyt siitä että monet näkyvästi esillä olleet blogit joiden kirjoittajia kommentoidaan ahkerasti palstoilla eivät olekaan niitä suosituimpia lukijamääriltään. Jollakin blogilistalla voi heittää vesilintua. 

Vierailija
26/30 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet näistä isojen blogien pitäjistä haluavat kiinni oikeisiin isoihin rahoihin ja haluavat ryhtyä itsenäisiksi. Hyvin tuntuu menevän esim. Yummy-Jennillä ihan ilman portaaleja...

Vierailija
27/30 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natan kommenttien perusteella häntä ärsyttää tuolla Indiedaysilla tapahtuneet muutokset (mm. 300 blogin ottaminen mukaan Indiedays Inspirationsiin) ja mahdollisesti joku/jotkut pomot Indiedaysilla.

Olen itse bloggaaja ja totta puhuen Indiedays on minusta noista portaaleista ehkä symppiksin, lehtitalojen blogialustoja lukuun ottamatta (tai siis, että houkuttelevinta ja hyväpalkkaisinta bloggaajalle olisi varmaan päästä jonkun lehden sivuille bloggaamaan), mutta nyt vähän täytyy ajatella asiaa uusiksi. Meinasin jo hakea Inspirationsiin mutta sivu, jossa haku olisi pitänyt tehdä, oli toteutettu tosi huonosti eikä hakeminen onnistunut, koska alapalkki karkasi koko ajan eikä sitä saanut klikattua ollenkaan. :D

Huomasin kyllä itsekin, että Inspirationsissa on huonojakin blogeja mukana, sellaisia jotka eivät juurikaan edes päivity. Nyt kuitenkin Inspirationsinkin vaatimuksena on "tuhannet lukijat", kuinka moni niiden nykyisistä Inspirations-jäsenistä muka edes täyttää tuon kriteerin!?

Vierailija
28/30 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 19:08"]

Vai että oikein osingot :)

[/quote]

Sanonta...

Vierailija
29/30 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä, että aika vähän tasokkaita blogeja siellä on. Suurin osa Indiedays-bloggaajista tosi rasittavia huomihuorapissiksiä.

Vierailija
30/30 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 22:08"]

Indiedays näyttää olevan välietappi niille blogeille joille oikeasti sataa niitä rahanarvoisia yhteistöitä. Mun mielestä koko portaali kärsii huonosta imagosta. Bloggajien taso on aika surkea kokonaisuudessaan. Onko siellä yhtään todella suosittua blogia enää mukana?mm. Marianne ei siellä pitkään viihtynyt

[/quote]

Mä oon miettinyt että ID on varmaan hyvä alusta sellaiselle bloggaajalle joka haluaa keskittyä elämässään muuhun kuin bloggaamiseen, mutta toisaalta haluaa jonkinnäköisen rahallisen vastineen blogiin käyttämälleen ajalle. Luulisin että yhteistyökumppaneiden etsiminen ja kaupallisen blogin ylläpito on aikaavievää hommaa, jos haluaa keskittyä muuhunkin.

Jos taas aikaa ja energiaa riittää, bloggaajan kannattanee taloudellisesti pysyä itsenäisenä.

Olen ihan samaa mieltä tuosta ID:n bloggaajien tason laskemisesta. Erityisen pettynyt olen Polka Dots-Jonnaan (en ole etunimestä ihan varma), jonka oivaltavia, omintakeisia tekstejä ennen odotin ilolla. Nyt ne ovat samaa kirjoitusvirheistä aivopierua kuin kaveripiirillään. Karkkipäivän Sanni kertoo ja näyttää suoraan, ettei blogin aihepiiri kiinnosta. Ihan kuin tuo ID-alusta jotenkin tukahduttaisi bloggaamisen ilon ja tuoreuden. Ja onhan nyt naurettavaa laittaa kaikki bloggaajat yhtäaikaa kirjoittamaan samasta tuotteesta. Esim kosmetiikkaesittelyt voitaisiin ohjata niille jotka muutenkin kauneudenhoidosta kirjoittavat.

Ja 3, voisi kyllä kuvitella ettei ID:llä olla innostuttu siitä Jarkon pestistä, ilmeisesti kyseessä on jossain määrin kilpaileva sivusto. En ole kyllä tuota juttua seurannut eli ei ole oikein mielikuvaa kuviosta.

Hehe, enkä muutenkaan pidä itseäni minään asiantuntijana, vaan spekulaatio on yksinkertaisesti kivaa. Niin ja joo, käytin osinko-sanaa nyt ihan puheenpartena. Osa olisi kai ollut tarkempi sanavalinta.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan