Hei naiset! Sukkahousumateriaaliset legginsit ja lyhyt T-paita
on rikos julkisella paikalla. Siinä asussa ei saa poistua kodin ulkopuolelle. Kärsin syvästi tänään kaupungilla.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 21:08"]
"Sukkahousumateriaaliset legginsit".... meinaat siis ihan tavalliset legginsit :D
[/quote]
Sulla siis on kaapissasi puuvillatrikoisia, denimkankaisia ja nahkaisiakin sukkahousuja?
[/quote]
Täh? Alunperin legginsit oli periaatteessa vaan sukkikset, joissa ei ollut sitä sukkaosaa vaan loppui nilkkaan. Jegginsit jne tuli myöhemmin.
90-luvulla ei vielä legginseistä puhuttu mitään. Olihan silloinkin tosin pitkiä kalsareita ja pyöräilysortseja.
[/quote]
Kyllä mulla oli 11-vuotiaana vuonna 92-93 pitkät mustat legginssit ihan legginssien nimellä. Kalsarit oli erikseen. Ja legginssit myytiin lastenosastolla housunomaiseen käyttöön, ei alusvaatteeksi. Just yks päivä löysin valokuvan itsestäni 10-vuotiaana myös capripituisissa legginsseissä.
Tämä muoti on kyllä karmeaa. Voin hyvin kuvitella, kuinka 2030-luvulla tämän päivän teinit äänestävät sen muodin kaikkien aikojen hirveimmäksi, sekä kuinka heidän teini-ikäiset tyttärensä sanovat äitiensä kuvia nähdessään yyäääääkkkk...oot nolo tai mikä nyt silloin onkaan muotia sanoa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 19:00"]
Tämä muoti on kyllä karmeaa.
[/quote]
Edelleen itse olen sitä mieltä, että kauheampaa on olla housuitta pelkissä alkkarikokoisissa pöksyissä kaupungilla olevinaan muodollaana (tyyliin "keisarilla ei ole vaatteita", kunhan sen joku vaan holsaisi) kuin esim. mustissa legginsseissä ja tunikassa tai jegginsseissä.
Toisella on kuitenkin vaatteet ja toisella ei Muuta kuin paljaat kintut. ;)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 19:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 19:00"]
Tämä muoti on kyllä karmeaa.
[/quote]
Edelleen itse olen sitä mieltä, että kauheampaa on olla housuitta pelkissä alkkarikokoisissa pöksyissä kaupungilla olevinaan muodollaana (tyyliin "keisarilla ei ole vaatteita", kunhan sen joku vaan holsaisi) kuin esim. mustissa legginsseissä ja tunikassa tai jegginsseissä.
Toisella on kuitenkin vaatteet ja toisella ei Muuta kuin paljaat kintut. ;)
[/quote]
-- olevinaan muodikkaana ja kunhan hoksaisi/oivaltaisi, ettei keisarilla ole vaatteita (= vaan vain paljaat kintut, joskus kankkukin siitä alushousunlahkeesta/lahkeettomista shortseista vilkkuu).
Siinä mielessä olen puolueeton, että käytän itse kesäisin kesähousuja, capreja, pidempilahkeisia kaupunkishortseja, hameita, mekkojakin - en legginsejä tai hotpantseja. Mutta tuo epäjohdonmukaisuus välillä ihmetyttää suhtautumisessa. Mikä vika on esim. pyöräillen liikkuvalla tunika ja legginsit? Sehän on oivallinen asu, kevyempi kuin housukankaiset housut, mutta tunikan ansiosta sopivasti peittävä. Eikä helmat ole tiellä kuitenkaan.
Minä olin sen sukkispyllyn uhri! En voinut tietää sitä etukäteen.
-ap
:D Onhan se kai, luulen kanssa että se on joku lievä rike ainakin, mutta antaisit nyt näin kesän kynnyksellä kaikkien kukkien kukkia. Tyylileidit erottuu sitten niiden pelkissä sukkahousuissa liikenteeseen lähteneiden rinnalla toisaalta edukseen vähemmälläkin panostuksella, joten eikö ainakin se ole siinä näppärää?
Minustakin se on ruma asu, mutta en kuitenkaan kärsi toisten vastevalinnoista. Juuri näin päiväkodissä bähän lihavan tytön sellaisessa asussa ja tuli mieleen että hame unohtui, mutta arvaan että ei unohtunut. Samainen tytttö oli joulujuhlassakin liian pienessä mekossa niin että mekko uluttui vai aasvistuksen lantiolle ja varsinkin takaa näkyi sukkahousujen peittämä peppu.
Täälläpäin on joillain koululaisilla tuo tyyli, oikeesti siis alushousut näkyy niiden legginsien läpi ja sit sellanen tavismittainen t-paita. Tunika peittäisi ihan ok, mutta tuo.. huh huh.. Voi tosin olla, että koululainen on itse aamulla valinnut vaatteensa eikä vanhempi ole nähnytkään... =0)
Mutta aikuisetkin?? Oh lord!
Haha, tommonen on kylminä iltoina mun yöasu. Käytän nimittäin noita legginsejä kalsareina ja lämmittävät kivasti vilukissaa :) Hankala kuvitella et joku kulkee niissä kaupungilla...
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 18:50"]
Hankala kuvitella et joku kulkee niissä kaupungilla...
[/quote]
Kerran kun näet niin et ikinä unohda.
Mä näin kanssa kerran. Tosin se oli joku ylipainoinen spurgu tuhannen tuiterissa, eli voi olla että on unohtanut housut kotiin...toisaalta oli hellepäivä, että ehkä se ei niitä housuja ollut aikonutkaan.... Enivei, näky palaa mieleen aina kun joku av:lla muistuttaa.
Minäkin näin tuollaisen näyn kaupungilla, en tiennytkään että se on oikeasti muotia. Eli legginssit, lyhyt paita ja hyvin lyhyt, laatikkomainen nahkatakki. Oli se hauskan näköistä. Ihan kiva jos tuollaisia näkee enemmäkin, eipähän tarvitse enää niin stressata onko itse pukeutunut oikein.
Mulla kävi tuo sukkishomma lapsena 90-luvulla, kun legginssit oli ekaa kertaa muotia. Oltiin kaupungille lähdössä kun auton ovella äiti yhtäkkiä rääkäisi että nyt pentu housut jalkaan!
Olin siis luullut jalassani olevan mustat legginssit kun päällä olikin vain sukkahousut. Ja se lyhyt paita.
Viime viikolla hommasin ensimmäiset aikuisiän legginssini mutta en kyllä aio kotoa poistua ne jalassa :)
Minä yritin tänä iltana lähteä leggareissa pihalle laittamaan lasten lelut yöksi varastoon. Meidän kaksivuotias huusi hädissään; apua, äiti, laita housut jalkaan! :D
Pakkohan mun sitten oli laittaa muutakin vaatetta päälle ettei lapsi traumatisoidu.
Näinköhän saman henkilön, vai onko tänään joku kansallinen leggingspäivä? Nuori, ehkä yläasteikäinen, hyvin tukeva, reitevä nainen, jolla T-paita ja hyvin ohuet sukkahousumaiset hennon vaaleanpunaiset leggingsit. Ei tosiaan ollut kovin kaunis näky.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 18:28"]
on rikos julkisella paikalla. Siinä asussa ei saa poistua kodin ulkopuolelle. Kärsin syvästi tänään kaupungilla.
[/quote]
Entä tämä pelkissä alushousuissa kuljeskelu kaupungilla? Käytännössä ns. Hot pants peittää paljon vähemmän kuin leggins/jeggins. Olinpa taannoin eräässä arabikaupungissa, jossa joku tolvana hiihteli pitkin ostoskeskusta housuitta, pelkät tuollaiset alushousumalliset "shortsit" jalassa. En jäänyt seurailemaan, ilmaantuiko paikalle vartijaa asiasta huomauttamaan, yleensä niin käy.
Mutta hotpants/shorts-ketjuja ei ole näkynyt av:lla, sensijaan leggins-keskusteluja on tämän tästä. Mikähän logiikka siinäkin on. Onko perustelu sitten vain tyyliin " shortsit on muotia, legginsit ei"? Missä vaiheessa tapahtui naisten aivojen sulaminen?
90-luvulla ei vielä legginseistä puhuttu mitään. Olihan silloinkin tosin pitkiä kalsareita ja pyöräilysortseja.
"Sukkahousumateriaaliset legginsit".... meinaat siis ihan tavalliset legginsit :D
[/quote]
Sulla siis on kaapissasi puuvillatrikoisia, denimkankaisia ja nahkaisiakin sukkahousuja?