Fingerpori
Kommentit (15)
Heimo siinä kirjottelee Eki-sedälle seksielämänsä puutteesta kovasti kiihkoissaan. Ei edes huomaa, että toinen jalka on jo puimurin syövereissä. Voi olla, että pippeliä vaiks vihloo...
Mä taas aattelin, et Eki on ainoa, joka auttaa, vaikka tässä tapauksessa apu ei ihan taida ehtiä ajoissa. Monastihan Suosikissa oli juttuja, joihin ois pitäny reagoida heti, ja nopeimmillaan vastaus tuli parissa kuukaudessa.
Tuossahan viitataan siihen kuinka nuoret kysyi Suosikin lääkäripalstalla asioista jotka olisivat ilman muuta vaatineet (kiireellistä) lääkärihoitoa, tyyliin "harrastin poikaystäväni kanssa suojaamatonta seksiä ja nyt menkat on 2kk myöhässä ja alapää kutiaa, mitän teen?"
Tai noin mä sen tulkitsin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:14"]
Mä taas aattelin, et Eki on ainoa, joka auttaa, vaikka tässä tapauksessa apu ei ihan taida ehtiä ajoissa. Monastihan Suosikissa oli juttuja, joihin ois pitäny reagoida heti, ja nopeimmillaan vastaus tuli parissa kuukaudessa.
[/quote]Tämä se vitsi minustakin oli, eli kysytään neuvoa joskus tulevaisuudessa ilmestyvästä lehdestä, vaikka ongelma on takuulla ohi siihen mennessä.
Joo. Mulle jäi mieleen kun joku kysyi onko vaarallista kun tamponi juuttunut emättimeen, ollut jo pari viikkoa ja nyt tulee pahaa hajua. Vastaus tuli sitten joskus kuukauden-parin päästä.
Mutta kaipa ne julkaistiin varoittavana/valistavana esimerkkinä muille samaan tilanteeseen joutuville.
Toi ei nyt ollut oikein hyvä Fingerpori. Kyllä kai nyt tohonkin aikaan olisi huudettu apua jos olisi jalka jäänyt johonkin rehukoneeseen :D Sinne Suosikkiinhan kirjoiteltiin nimenomaan siksi, kun ei kehdattu
kysyä mistään muualta. Jos aiheet liittyivät puberteettiin, seksuaalisuuteen, ehkäisyyn, syömishäiriöihin tai muihin intiimiasioihin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:28"]
Toi ei nyt ollut oikein hyvä Fingerpori. Kyllä kai nyt tohonkin aikaan olisi huudettu apua jos olisi jalka jäänyt johonkin rehukoneeseen :D Sinne Suosikkiinhan kirjoiteltiin nimenomaan siksi, kun ei kehdattu
kysyä mistään muualta. Jos aiheet liittyivät puberteettiin, seksuaalisuuteen, ehkäisyyn, syömishäiriöihin tai muihin intiimiasioihin.
[/quote]
Voi hyvää päivää.
Minäymmärsi ihan eri lailla. Oletan että puimuri on kuvaannollinen ja Heimo ruiskii vaan itse jatkuvasti.
Onkohan ap sama, joka aika usein kysyy täältä Fingerporille selityksiä.
Fingerporin oivaltaminen vaatii kielellistä ja kulttuurista tajuamista ja ne taas vaativat tietoa ja kielen ymmärrystä. Miksi lukea Fingerporeja elleivät ne omin aivoin aukea? Se on sarjakuva, viihdettä. Sen voi jättää lukematta.
TAAS SINÄ! Etkö eilen kysellyt kans ja monesti sitä ennen. Ehkä kannattaa jättää tuon sarjakuvan lukeminen kun tuntuu menevän lähes aina yli hilseen.
Ja kerrankin Fingerissä on seksiasioihin viittava vitsi, mikä ei ole lainkaan kaksimielinen! :)
Paitsi tämä vastaaja 10, joka näkee tämän niin. Onko sinulla enemmänkin ongelmia sekoittaa seksi ja kehoa vahingoittavia tapaturmia toisiinsa?
Ap vastaa..
Sehän tuossa sarjakuvassa hienointa onkin, että aika harva ymmärtää aivan jokaisen stripin. 11 ja 12 kuuluvat sitten näköjään näihin harvoihin, olette todella älykkäitä, onnea teille siitä! :D Itseltäni jää tajuamatta ehkä kerran kuukaudessa ja silloin kysyn täältä.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:43"]
Fingerporin oivaltaminen vaatii kielellistä ja kulttuurista tajuamista ja ne taas vaativat tietoa ja kielen ymmärrystä. Miksi lukea Fingerporeja elleivät ne omin aivoin aukea? Se on sarjakuva, viihdettä. Sen voi jättää lukematta.
[/quote]
Pikkusormeni nousi refleksinomaisesti pystyyn tätä viestiä lukiessa.
Markon kanssa luettiin tuo jo aamulla ja Marko tulkitsi tuon juurikin niin, että nuoret, tässä tapauksessa Pikku-Heimo, ovat niin uusavuttomia, etteivät osaa muuta kuin kysyä ongelmistaan Suosikki-lehden Ekiltä. Tuossakin tapauksessa kannattaisi yrittää itse päästä irti tai huutaa apua, eikä kirjoittaa Suosikkiin. Siinähän se vitsi juuri onkin. Kuka hölmö oikeasti alkaisi kirjoittaa kysymystä lehteen ollessaan tuollaisessa hengenhädässä? Ei Marko ainakaan.
En minäkään tajua