Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Taika?

Vierailija
07.05.2013 |

Mies ehdotti. Mielestään paras nimi ikinä. Itse en lämpene, oikeastaan siitä syystä ettei ole kolmitavuinen. Sukunimemme on neljä tavua ja olen mieltynyt seitsentavuisiin nimiin.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ruma nimi, just sellainen "ah, olen niin hippi, annetaan joku tosi erikoinen nimi muttei kuitenkaan oikea nimi vaan sana joka tarkoittaa jotain ihan muuta"

erikoisia nimiä on muitakin kun jotain Taikaa, Keijua ja Metsämarenkia.

Idiootti. Etkö saatana edes sen vertaa ymmärrä että kaikki perinteiset ja vakiintuneetkin nimet alunperin pohjautuvat johonkin sanaan? Vai luulitko todella että ne ovat vsin ihmisten nimiä jotka eivät tarkoita mitään? PÖLJÄ.

Vierailija
42/47 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taika Sadetta :)

Oli lehdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoselle ihan ok.

Muuten kauhea riski, että muuttuu tragikoomiseksi.

Vierailija
44/47 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ruma nimi, just sellainen "ah, olen niin hippi, annetaan joku tosi erikoinen nimi muttei kuitenkaan oikea nimi vaan sana joka tarkoittaa jotain ihan muuta"

erikoisia nimiä on muitakin kun jotain Taikaa, Keijua ja Metsämarenkia.

Suomen historialliset naisten nimet voidaan jakaa muinaissuomalaisiin luonto- ja tarunimiin, keskiajalta tuttuihin pyhimysnimiin sekä 1800–1900-lukujen taitteen kansallisromanttisiin ja pehmeästi sointuviin suosikkinimiin. 

Vierailija
45/47 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi!  :)  Itse oisin halunnut pikkusiskoni nimesi Satu. Taika on yhtä ihana kuin Satu. Siskoni nimeksi vanhempani kuitenkin halusivat ja laittoivat Seija.  

Vierailija
46/47 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taika Aura Kirvesniemi :D

Vierailija
47/47 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosen nimi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi