ero tulossa,enkä saa asuntoa mistään,koska
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 21:45"]
luottotiedot on menneet... Mitä nyt?
[/quote]
Katso peiliin siellä syyllinen
Maksa tarpeeksi isot takuut esim. 6kk niin onnistuu
Jotkut yksityiset vuokraavat kyllä.
Saa ilman luottotietoja kaupungiltakin.
Jos sulla on alaikäisiä lapsia, niin saat asunnon takuuvarmasti ilman luottotietojakin ja menet vieläpä heittämällä asuntojonossa monen ohi.
Kaupungilta voi saada asunnon, vaikka luottotiedot olisivatkin menneet. Mutta vuokrarästejä ei saa olla euroakaan, eli jos on yhtään vuokrarästejä noissa ulosottoon menneissä, niin niistä pitää tehdä maksusopimus ja se sitten tiedoksi sinne, mistä on kaupungin asuntoa hakenut.
ei ole lapsia,joten tuo kaupunginasuntokaan ei tule kyseeseen.
Minkä ikäinen olet? Miten sun elämä on mennyt noin solmuun?
VVO:lle pääsee ilman luottotietojakin, tosin takuuvuokra saattaa olla korkeampi. Sosku maksaa varmaan takuuvuokran.
Käypä kriisitukikeskuksessa asian tiimoilta ja kerro rehellisesti tilanteestasi. Tiedän että tuntuu vaikealta mutta mitä pitempään asioita pitkität, sitä vaikeammiksi ne paisuvat.
Ja te perkeleen lällättelijät ja ilkkujat, miten kehtaatte tulla osoittelemaan sormella ihmistä hädässä? Oli itse hankittu hätä tai ei, minkälainen ihminen tulee ilkkumaan toista kun toinen pyytää apua?
Joo no ei se ap mene ihan niinkään, että luottotiedoton ei saisi asuntoa... Omassa suvussani ja tuttavapiirissäni on useampi luottotiedoton, ja kaikilla on ihan oma katto pään päällä :) Mistäs olet noin hassun tiedon saanut, ettei mukamas saisi kotia? Ja kyllä se on niin, että nimenomaan yksityiset antavat vaikeammin sitä asuntoa luottotiedottomalla, kuin kaupunki (ainaki turusta rovaniemelle asia on näin, en tiedä sitten, että miten siinä välissä ja sivuissa toimitaan). Ja tämä johtuu nimenomaan siitä, että yksityisellä on useimmiten yksi tai kaksi osaketta hallussaan, kaupungilla useita taloja. Kaupunki siis pysyy jaloillaan paremmin luottohäiriöiden kanssa, kuin yksityinen.
Se on kyllä totta, että jos olet velkaa kaupungille, tai vaikkapa vvo:lle, niin asunnonhaku vaikeutuu, mutta ei se silti ole mahdotonta. Silloin kannattaa mennä sosiaalitoimistoon, siellä he osaavat varmasti neuvoa, että miten toimia (velkasovittelut, takuut, yms.) Nyt vain lusikka kauniiseen käteen ja asunnonhakuun!
Emmehän me edes tiedä, että mistä syystä ap:n luottotiedot on menny. Voihan se olla vaikka yksi maksamaton puhelinlasku.
ja nro10:lle: kaikki eivät ole noin täydellisiä kuin sinä. Ne luottotiedot ovat voineet mennä vaikka sokeaan rakkauteen, josta sitten kärsitään myöhemmin. Yrityksen konkurssi on myös vaihtoehto, ihan yhtä lailla kuin se, että on shoppaillut liikaa sillä ensimmäisellä visalla, eikä ole ymmärtänyt, että sekin velka pitää joskus maksaa. Pikavipit on aika hyviä ulosoton kannalta, kun maailma on mennyt suorittamiseen ja itsenäiseen pärjäämiseen, joten ei enää kehdata pyytää lainaa tutuilta tai muilta. Ihan vaan vaikka se, että visa-laskut on maksettu, mutta työpaikka katoaa alta. Työttömänä on paha repiä ylimääräisiin laskuihin rahaa. Ja joojoo, sinulla neiti täydellisellä on tietty kolme pankkitiliä, joissa jokaisessa on vähintään 8000e säästössä pahan päivän varalta. Onneksi sinä osaat ennakoida.
ja lopuksi, minulla on luottotiedot kunnossa, enkä edes omista visaa.
Pysyt siellä nykyisessä asunnossa. Ei sua kodistasi voi häätää, jos nykyisesta on vuokrat maksettu.
tää onmiehen koti,en voi tänne jäädä.ap
Siis minkäikäinnen oot? Kaverill oli mennyt luottotiedot ja viime viikolla sain kaupungin kämppä. Joten ei kun vaan hakemuksia kirjoittelemaan. Sato vvo myös voi tarjota kämppä mutta takuu on enemmän. Yleensä heillä on 250e, sinun tapauksessa se takuu on luultavasti yhden kk vuokra.
oon lähes 40v. laitoin satolle ja vvo:lle hakemukset. Kaupungilta sanoivat, että en kärkipäässä ole asunnon saannissa, voi mennä kauankin.
Hyvä että pääsit asian kanssa eteenpäin!
Pikku vinkki VVO:n kanssa asioimiseen, nettihakemuksen jättämisen jälkeen käy toimistossa juttelemassa. Minä olen aina saanut siellä virkailijoilta tosi hyvää palvelua varsinkin hätätilanteissa, ja heillä on niin pitkät jonot siellä että koskaan mulle ei oo VVO:lta tarjottu asuntoa ilman toimistokäyntiä. Toimistossa käynnin jälkeen yleensä seuraavana päivänä olen päässyt asuntoja katsomaan (ja en ole huvikseni siellä rampannut vaan juurikin hätätilanteissa).
Satolla en oo koskaan asioinu mutta veikkaisin että sama vinkki pätee sinnekin päin.
Tsemppiä hirmuisesti ap, ja voimia vaikeaan tilanteeseen! Ota haasteet ja vaikeudet uusina mahdollisuuksina. Ja ajattele, kohta pääset laittelemaan omaa kämppää ;)
-11
joo no minä sain satolta 4 tunnissa asunto tarjouksen, virkailija vaan tuumas, että no välillä ne uudet hekemukset eksyvät vanhojen joukkoon:D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 22:45"]
[/quote]
Mä kirjoitin tän. Tarkoitukseni ei ollut vittuilla, vaikka kysymys onkin tungetteleva. Miksi ne pelihousut piti taas repiä?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 09:45"]
[/quote]
Mä kirjoitin tän. Tarkoitukseni ei ollut vittuilla, vaikka kysymys onkin tungetteleva. Miksi ne pelihousut piti taas repiä?
[/quote]
Aika vähästä otat nokkiisi, kun yhden miinuspeukun sait. Eiköhän ne pelihousut repeytyneet tuon peilikommentin takia eikä sinun tekstisi.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 09:45"]
[/quote]
[/quote]
Aika vähästä otat nokkiisi, kun yhden miinuspeukun sait. Eiköhän ne pelihousut repeytyneet tuon peilikommentin takia eikä sinun tekstisi.
[/quote]
Luitko sä noita viestejä? Taisit jaksaa lukea vain lyhimmät ja tsekata peukut :D
Enkä minä ole mitään nokkiini ottanut. Halusin vain tarkentaa, ettei tarkoitukseni ollut vittuilla ap:lle.
Pistä sana kiertämään kaikille luotettaville tutuille, yksityiseltä luulisi saavan kun maksaa takuun ja on asiallinen muuten kaikin puolin. Kuinka kauan tuo luottotietohäiriö on näkyvissä?