Tunnetko ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään vaikka Whatsappia
koska pelkäävät tietojenkalastelua tai yksityisen datan onkimista? Oletko ehkä itse tällainen henkilö?
Olen aina miettinyt, mitä tarkalleen he pelkäävät tuosta seuraavan. Itselleni on ihan sama, jos joku vaivautuu keräämään minun, 45v. keskiluokkaisen perheenäidin nettidataa. Kuka siitä muka kostuu.
Kommentit (52)
Käytän kyllä whatsappia, mutta ei minulle ainakaan ole ihan samantekevää mitä tietoja minusta kerätään.
En pelkää. Kyse on periaatteistani. Olen valmis mieluummin maksamaan yksityisyydensuojastani, tekstiviesteistäni. Whatsapp kerää tietoa liian halvalla. Jos minulle maksettaisiin sen käytöstä tarpeeksi, niin voisin käyttää jonkin verran. Minulla täytyy säilyä mahdollisuus päättää. Mitään ei tule ottaa valmiiksi annettuna ratkaisuna.
Eräs sukulaiseni. Hän ei tiedä miten kalasteluohjelmat, tietojenkeräämiset tai tavalliset palvelualgoritmit toimivat ja mitkä niiden tarkoitukset milloinkin ovat, joten pelkää tuntematonta. Jotkut taas reagoivat samaan ongelmaan päinvastoin, eli etteivät välitä ollenkaan koska kukapa heidän tietojaan tarvitsisi.
Aika moni eläkeläinen ei edes tiedä mikä on whatsapp
Etätyötoiminnassa edellytetään Whatsappin ja Teamsin käyttöä. Somea en muutoin käytä, paitsi av-palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs sukulaiseni. Hän ei tiedä miten kalasteluohjelmat, tietojenkeräämiset tai tavalliset palvelualgoritmit toimivat ja mitkä niiden tarkoitukset milloinkin ovat, joten pelkää tuntematonta. Jotkut taas reagoivat samaan ongelmaan päinvastoin, eli etteivät välitä ollenkaan koska kukapa heidän tietojaan tarvitsisi.
ne jotka työkseen tekevät turvallisuudeen liittyviä juttuja, niin eivät käytä tuollaisia juttuja työkäytössä. ehkä sitten vapaa-ajalla omilla laitteilla saattavat käyttää.
Ns. tavallisten ihmisten datahan on varmaan kaikkein arvokkainta firmoille yms.
Tunnen, minä itse. Olen omissa oloissani viihtyvä introvertti ja tekstaan ja soitan harvoin ja vain kun on asiaa, ihan hyvin voin maksaa ne roposet niistä kerroista, en halua että minusta kerää kukaan mitään tietoa, en tietysti ole myöskään facessa, instassa ym.
Mun poika. It-insinööri. Ei kuulemma tarvitse somea mihinkään. Mutta tää sama poika pelailee nettipelejä ympäri maailman olevien pelikavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden. Käyttää telegrammia.
Venäläinen vakoiluohjelmahan se onkin kaikkein turvallisin.
Joo, pari. Molemmat naisia, joita eksä tai joku "ihailija" on stalkannut. Haluavat pysyä piilossa. Eivät käytä mitään sosiaalista mediaa, jonka kautta voi ahdistella tai saada mitään tietoja. Toinen on muuttanut jo kaksi kertaa stalkkerin takia, toinen harkitsee muuttoa.
Ei, tunnen vain järkeviä ihmisiä.
Vaikeaa olla käyttämättä kun pomo viestii sillä.
Tunnen yhden, joka epäilee aivan kaikkea muutenkin. Se on aika rasittavaa joskus se epäileminen.
Minulle tulee jo viestejä.
Teamsistä
Skypestä
Messengeristä
Facebookista
Instagrammista
Sähköposteja
Ei oikeasti jaksa enempää, enkä asenna lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen vakoiluohjelmahan se onkin kaikkein turvallisin.
eikö tuo juttu ole naapurimaassa kielletty, kun ei luovuta hallinnolle pääsyä ihmisten viestintään.
Tunnen ainakin yhden. Katselee usein minua peilistä.
(Osaan pitää yhteyksiä sähköttämällä)
https://tietosuoja.fi/-/minulla-ei-ole-mitaan-salattavaa-maailman-toise…-
Ihan saman asian voi lähettää perustekstarilla, joka on jo puhelimessa ilman mitään lisäsovelluksia.