Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään vaikka Whatsappia

Vierailija
09.07.2020 |

koska pelkäävät tietojenkalastelua tai yksityisen datan onkimista? Oletko ehkä itse tällainen henkilö?

Olen aina miettinyt, mitä tarkalleen he pelkäävät tuosta seuraavan. Itselleni on ihan sama, jos joku vaivautuu keräämään minun, 45v. keskiluokkaisen perheenäidin nettidataa. Kuka siitä muka kostuu.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. tavallisten ihmisten datahan on varmaan kaikkein arvokkainta firmoille yms.

Kyllä!!! Varmaankin olette kuulleet, kuinka tekoäly oppii koko ajan tavallisten ihmisten tekemisistä netissä.

Vierailija
22/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä, ihan koska en ole kokenut mitään tarvetta sille. Twitter ja Facebook on, mutta käytän vaan läppärillä ja incognito-ikkunassa. Kännykässä ei ole somea. En ole tietojenkalastelun asiantuntija, mutta somekiinnostus on sen verran pientä (käytän vartin muutaman kerran viikossa) ettei tästä ole mitään vaivaa ja tuskin tämä tapani haitaksikaan on. En myöskään harrasta jatkuvaa tekstailua, joten ne vähät mitä lähetän voin hoitaa ihan perinteisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Whatsappitön, samoin olen poissa Facesta, Instasta, LinkedInistä ja Twitteristä. Itse asiassa olen pyrkinyt olemaan mahdollisimman näkymätön. Minusta ei löydä nimellä mitään, vaikka kuinka Googlaa.

Inhoan Googlen imperiumia, joka urkkii kaiken ja pyrkii tekemään rahaa ihmisten tiedoilla. Oikea Isoveli, joka valvoo. Samanlainen ällötys on se Sokerivuoren Markku Facebookista. Rikastui ihmisten pakkomielteellä kertoa tutuille tekemisistään.

Vierailija
24/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, korkeasti koulutettu, toimitusjohtaja.

Vierailija
25/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari. Molemmat foliohattuja.

Vierailija
26/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!!! Varmaankin olette kuulleet, kuinka tekoäly oppii koko ajan tavallisten ihmisten tekemisistä netissä.

Etsin youtubesta biisejä, joita en ole kuunnellut 10 vuoteen. Menen seuralaiseni luokse ja avaan youtuben; osaa ehdottaa kyseistä artistia ensimmäisenä. (Naisystäväni ei kuuntele ko. musiikkityyliä, Tuskin tietää edes koko artistia) Etusivulla muitakin  "tuttuja" kappaleita.

Katsokaas  esim iltapäivälehtien kotisivuilla olevia mainoksia. Löytyykö artikkeleita tai firmoja joita olette googletellut tai muuten etsinyt viimeaikoina netistä?

Tietoja käytetään mainosten kohdentamiseen ja muuhun (mihin kaikkeen lieneekään)

Vierailija
27/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkästään tekoälyyn vaan sopii myös tunnistamiseen. Jos haluaa olla anonyymi, siihen pitää panostaa todella paljon. Koko privaattielämä tulee erottaa julkis minästä eikä sekään vielä riitä. Pitää osata myös vaihtaa kirjoitustapaa, käyttää erilaista sanavarastoa yms. eikä kännisekoiluun ole varaa.

Vierailija
28/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista älypuhelinta, en ole kirjautunut mihinkää someen.. juu ja käytän prepaid-liittymää. En ole erityisen vainoharhainen, mutta en koe tarvetta millekkään noista. En käytä edes spostia kun vain silloin jos tiedän että joku on lähettämässä sinne jotakin. Sosiaalinenkin olen, joten en ole mikään erakko.

N27

Vierailija
29/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää tällaiset aloitukset, joissa jatkuvasti ihmetellään muiden ihmisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

Se, että jollain peruspirkolla ei omasta mielestään ole "mitään salattavaa" on hänen ongelmansa. Tietoturvaongelmat ovat ihan todellisia, ei tarvitse avata montaakaan digitoday-sivustoa kun tämä asia tulee harvinaisen selväksi. Ei kenenkään tarvitse olla mikään julkkis tai erityisen kiinnostava henkilö ollakseen firmoille kiinnostavaa. Ja se kaikkein tärkein: me ei oikeasti vielä edes tiedetä, mihin kaikkeen meidän tietoja käytetään. Millähän periaatteella toimii vaikka tulevaisuuden vakuutusyhtiöt...

Itse käytän vain tietoturvallisia ohjelmia ja kieltäydyn somen käytöstä. Yhä vähemmän se onneksi herättää kummastusta kun osa ihmisistä alkaa tulla järkiinsä ja tajuta, ettei somessa kannata paistatella ja se vie vielä liikaa aikaakin (ja monelta näköjään mielenterveyden).

Haluan keskittyä oikeaan elämään ja pitää yhteyttä ihmisiin jotka olen itse valinnut ja kertoa itsestäni asioita jotka olen itse valinnut. Tietojani ei myydä eivätkä kasvoni ole myytävänä ja urkittavana. Ja menneisyydessäni olen myös kärsinyt stalkkereista. Minusta ei löydy Googlella mitään ja hyvä niin.

Vierailija
30/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Whatsapp ja mihin sitä tarvitaan?

Vierailija
31/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Taas näitä "kuka on Ed Sheeran?" ja "mikä on Salkkarit?" -hörhöjä.

Vierailija
32/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden. Käyttää telegrammia.

Venäläinen vakoiluohjelmahan se onkin kaikkein turvallisin.

Ei ainakaan kerää rahaa Mark Zuckerbergille. Miksi antaisi rahaa jollekin epärehelliselle kunnon kapitalistille? Jokaisen tulisi olla kiinnostunut omasta yksityisyydestään. Monihan lähettelee jopa alastonkuviaan noissa palveluissa.

Vierailija
33/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telegram on venäläisten keksintö, oikeastiko joku luottaa siihen enemmän? :D

Signal käyttää samaa salausmenetelmää kuin Whattsapp

Foliohattupäitä nämä jotka ei käytä Whatssappia

Vierailija
34/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden. Käyttää telegrammia.

Venäläinen vakoiluohjelmahan se onkin kaikkein turvallisin.

Ei ainakaan kerää rahaa Mark Zuckerbergille. Miksi antaisi rahaa jollekin epärehelliselle kunnon kapitalistille? Jokaisen tulisi olla kiinnostunut omasta yksityisyydestään. Monihan lähettelee jopa alastonkuviaan noissa palveluissa.

Joo, ja Sanoma Oy:n omistaa köyhät kettutytöt ja YH:t, ja sen takia kirjoitat Vauvalle. :D

Vierailija
35/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Taas näitä "kuka on Ed Sheeran?" ja "mikä on Salkkarit?" -hörhöjä.

Salkkarit tiedän. Sheerania en tiedä muuten kuin että olen jossain otsikossa nimen nähnyt. Mitä hörhöä on kysyä sellaista mitä ei tiedä?

Vierailija
36/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanha näppäimillä varustettu nokia johon ei moista palvelua edes saa, en tykkää kosketusnäytöllisistä puhelimista sitten yhtään. Puhelimeni maksoi 30 euroa ja akku kestää pitkään, viimeksi latasin sen kaksiviikkoa sitten, lisäksi puhelimen pieni koko on mainio.

Mihinkään someen en ole liittynyt tai no olin mä hetken joskus irc-galleriassa :)

Vierailija
37/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lol siis kaikillahan toi oli jo 2015 viimestää.

Rikollisethan käyttää soitteluun näitä prepaid simpukkapuhelimii, niin voi saada kuvan että jännikset ei käyttäis whatsappia... Kyllä kaikki käyttää 2k20.

xd

Vierailija
38/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska työantaja vaatii. Muutoin en tarvitse, sillä puhelinlasku sisältää "ilmaiset" tekstiviestit.

Somesta ja appseista ei turhaan varotella. Trumpin puheet tietojen kalastelusta sotatarkoituksia varten on minusta ihan vakavasti otettavia. Hän vain möläytti asian julkisuuteen. En usko, että tulevaisuudessa ryömitään aseiden kanssa vaan valtiot laitetaan kyykkyyn estämällä kansalaisten kyky toimia arjessa ja sekoittamalla toisen valtion tietoyhteiskunta. Oma työpaikkani käskee käyttää työpaikan tunnusta ja salasanaa myös googlen palveluissa ja samoilla tunnuksilla pääsee tuhansien ihmisten kaikkiin henkilötietoihin. Google edellyttää hyväksymään tietoturvariskejä sisältävät ehdot. Mutta se joka asiasta huomauttaa, on foolihatun käyttäjä.

Vierailija
39/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telegram on venäläisten keksintö, oikeastiko joku luottaa siihen enemmän? :D

Signal käyttää samaa salausmenetelmää kuin Whattsapp

Foliohattupäitä nämä jotka ei käytä Whatssappia

Miten foliohattupäisyys liittyy Whatsappin käyttämättömyyteen? Kerro minulle ensin että mihin minä aikuinen mies tarvin jotain WhatsAppia, niin sen jälkeen voidaan keskustella siitä tarvitsenko minä sitä vai en.

Vierailija
40/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyttää tällaiset aloitukset, joissa jatkuvasti ihmetellään muiden ihmisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

Se, että jollain peruspirkolla ei omasta mielestään ole "mitään salattavaa" on hänen ongelmansa. Tietoturvaongelmat ovat ihan todellisia, ei tarvitse avata montaakaan digitoday-sivustoa kun tämä asia tulee harvinaisen selväksi. Ei kenenkään tarvitse olla mikään julkkis tai erityisen kiinnostava henkilö ollakseen firmoille kiinnostavaa. Ja se kaikkein tärkein: me ei oikeasti vielä edes tiedetä, mihin kaikkeen meidän tietoja käytetään. Millähän periaatteella toimii vaikka tulevaisuuden vakuutusyhtiöt...

Itse käytän vain tietoturvallisia ohjelmia ja kieltäydyn somen käytöstä. Yhä vähemmän se onneksi herättää kummastusta kun osa ihmisistä alkaa tulla järkiinsä ja tajuta, ettei somessa kannata paistatella ja se vie vielä liikaa aikaakin (ja monelta näköjään mielenterveyden).

Haluan keskittyä oikeaan elämään ja pitää yhteyttä ihmisiin jotka olen itse valinnut ja kertoa itsestäni asioita jotka olen itse valinnut. Tietojani ei myydä eivätkä kasvoni ole myytävänä ja urkittavana. Ja menneisyydessäni olen myös kärsinyt stalkkereista. Minusta ei löydy Googlella mitään ja hyvä niin.

Sama. Olen IT alalla ja suunnittelen erinäisiä IT- järjestelmiä, joten tiedän kuinka tietoja voidaan hyödyntää nykyisin ja kuinka analytiikan ja automaattisen profiloinnin teknologia kehittyy. Tämän takia olen pysynyt somesta pois, eikä myöskään minusta löydy internetistä mitään.