Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään vaikka Whatsappia

Vierailija
09.07.2020 |

koska pelkäävät tietojenkalastelua tai yksityisen datan onkimista? Oletko ehkä itse tällainen henkilö?

Olen aina miettinyt, mitä tarkalleen he pelkäävät tuosta seuraavan. Itselleni on ihan sama, jos joku vaivautuu keräämään minun, 45v. keskiluokkaisen perheenäidin nettidataa. Kuka siitä muka kostuu.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät ovat yritysten suurin tietoturvariski. Firma turvaa itsensä, mutta työntekijöiden puhelimia stalkkaamalla vieraiden valtioiden vakoojat saavat kaiken sen tiedon, minkä haluavat. Puhelimien ja tietokoneiden vakoilu ei siis ole riski vain yksityishenkilölle itselleen. terv. Hilary

Vierailija
42/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telegram on venäläisten keksintö, oikeastiko joku luottaa siihen enemmän? :D

Signal käyttää samaa salausmenetelmää kuin Whattsapp

Foliohattupäitä nämä jotka ei käytä Whatssappia

Jos sanotaan että ohjelma x käyttää salausta niin se ei kerro vielä juuri mitään. Esim. gsm (matkapuhelinverkko) käyttää salausta mutta yleensä jää kertomatta että se puhelu on salattu vain radioteitse liikkuessaan ja tukiasemien välillä ne kulkee salaamattomina. Lisäksi se millä algoritmilla ja muut yksityiskohdat vaikuttaa paljonkin siihen pysyykö tieto salassa vai ei.

Whatsuppin ongelma on siinä että se on facebookin joten vaikkei tietäisi sen mahdollisista salauksista juuri mitään niin voi epäillä perustellusti että se firma kerää ja tallentaa muodossa tai toisessa sen tiedon viestinnästäsi minkä pystyy ja se on paljon enemmän kuin moni kuvitteleekaan. Käyttääkö se sitten tietoa muuhun kuin mainonnan kohdentamiseen on toinen asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska se on niin tavista. Etten sanoisi, jopa weeteetä.

Vierailija
44/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en lol siis kaikillahan toi oli jo 2015 viimestää.

Rikollisethan käyttää soitteluun näitä prepaid simpukkapuhelimii, niin voi saada kuvan että jännikset ei käyttäis whatsappia... Kyllä kaikki käyttää 2k20.

xd

Mikä ihmeen varhaisteinien palsta tästäkin on tullut?Eikö ole enää mitään palstaa missä aikuiset voi jutella aikuisten juttuja, ilman että varhaisteinit tunkee väliin pätemään?

Vierailija
45/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis kirjoitti:

Minä olen Whatsappitön, samoin olen poissa Facesta, Instasta, LinkedInistä ja Twitteristä. Itse asiassa olen pyrkinyt olemaan mahdollisimman näkymätön. Minusta ei löydä nimellä mitään, vaikka kuinka Googlaa.

Inhoan Googlen imperiumia, joka urkkii kaiken ja pyrkii tekemään rahaa ihmisten tiedoilla. Oikea Isoveli, joka valvoo. Samanlainen ällötys on se Sokerivuoren Markku Facebookista. Rikastui ihmisten pakkomielteellä kertoa tutuille tekemisistään.

Komppaan. Tosin pääsyy siihen miksi en ole missään tuollaisessa palvelussa on se että ne eivät vaan kiinnosta, enkä tarvi niitä yhtään mihinkään. Toki tuo Googlen tietojen urkkiminenkin ärsyttää. En todellakaan halua mitään kohdennettuja mainoksia, tai ylipäätään mitään mainoksia. Jos erehdyt ohimennen googlaamaan jotain tuotetta, niin seuraavat puoli vuotta Google pommittaa sinua kyseisen tuotteen mainoksilla.

Vierailija
46/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis kirjoitti:

Minä olen Whatsappitön, samoin olen poissa Facesta, Instasta, LinkedInistä ja Twitteristä. Itse asiassa olen pyrkinyt olemaan mahdollisimman näkymätön. Minusta ei löydä nimellä mitään, vaikka kuinka Googlaa.

Inhoan Googlen imperiumia, joka urkkii kaiken ja pyrkii tekemään rahaa ihmisten tiedoilla. Oikea Isoveli, joka valvoo. Samanlainen ällötys on se Sokerivuoren Markku Facebookista. Rikastui ihmisten pakkomielteellä kertoa tutuille tekemisistään.

Samoin. Minusta ei myöskään löydy mitään googlettamalla. Nimeni on sen verran harvinainen, että ainoastaan yksi kaima löytyy sieltä. En ole ikinä ollut netissä nimelläni.

Tiedän useita, jotka haluaisivat nykyään ettei löytyisi, mutta myöhäistä se heillä enää on.

Vierailija
47/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
48/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä sitä koska pärjään ilman.

59 v gubbe

Vierailija
49/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä itse. Ja kaikki tiktokit ja muut on täyttä tyhjää, ihmisten pitäisi yrittää kehittää itseään näiden tyhjyyksien sijaan.

Vierailija
50/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään facebookin omistamaa, koska en pidä yrityksen toimintatavoista. Onneksi on helppo äänestää jaloillaan.

Vierailija
51/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvitse whatsappia mihinkään enkä ole ottanut sitä käyttööni. Mulla on työpuhelin jolla saan soittaa muutaman kympin edestä henkilökohtaisiakin puheluita kuukaudessa, joten se maksaa minulle aivan saman verotusarvon riippumatta siitä miten paljon sitä käytän. Puhelut soitan normaaleina puheluina, viestit lähetän tekstiviestinä ja kuvat, videot ja muut liitteet joko tekstiviestinä tai sähköpostilla.

Minusta yksinkertainen on kaunista, miksi siis alkaisin säheltää jonkun wotsapin kanssa.

Vierailija
52/52 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä whatsappia, en tarvitse. Tekstiviesteissä joku mitätön kiinteä kuukausimaksu niin sama käyttää niitä.