Dissaaminen
Dissaavat naiset. Ymmärrättekö, että paljastatte käytöksellänne, että kyseinen dissaamanne ihminen on kateutenne kohde. Tietynlainen dissaava käytös on niin läpinäkyvää ja paljastavaa, että naurattaa. Läpi ja ohi katsominen, tahallisesti liian läheltä käveleminen, liian lähelle tai eteen seisominen, 'vahingossa' töniminen, käveleminen kahden lähekkäin keskustelevan välitse kun ympärikin pääsisi, rivien välistä ilkeily.
Valitettavasti törmään näihin naisiin usein lasten harrastuksen piirissä, harvemmin missään muualla. Olen se, joka hymyilee teille ystävällisesti, huonosta käytöksestänne huolimatta.
Kommentit (14)
Mulle on ihan sama, jos joku luulee, että olen kateellinen dissaamalleni ihmiselle, siinähän luulee :D
Tiedäthän 2, että "dissaaminen" on huonoa käytöstä? Miksi sitten teet niin? Käytöksesi osoittaa, että tämä ihminen selvästi aiheuttaa sinulle tunteita ja pyörii mielessäsi.
Hyväitsetuntoinen ihminen käyttäytyy ystävällisesti ja kauniisti kaikkia kohtaan. Itsensähän dissaamalla jotakuta nolaa, ei sitä dissauksen kohdetta.
2: miksi sitten dissaat jos et kateudesta. Valaise meitä tyhmiä?
Mun syyt ei kyllä kuulu teille, joten en valaise.
En tosiaan ole mikään täydellinen ihminen, eli käytökseni on varmasti huonoa, mutta sille en voi oikein mitään, siis en halua, joten taas ihan sama.
Tiedän, että palstalla kaikki syö hyvin, urheilevat, käyttätyvät hyvin yms yms mutta kyllä se todellisuus vaan on irl toinen, muunlaisiakin mahtuu, jopa minunlaisia.
-kakkonen
Eli sulla on huono itsetunto. Et kai tosissaan määrittele ihmisiä ja elämää aihe vapaa-palstan perusteella?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:32"]
Mun syyt ei kyllä kuulu teille, joten en valaise.
En tosiaan ole mikään täydellinen ihminen, eli käytökseni on varmasti huonoa, mutta sille en voi oikein mitään, siis en halua, joten taas ihan sama.
Tiedän, että palstalla kaikki syö hyvin, urheilevat, käyttätyvät hyvin yms yms mutta kyllä se todellisuus vaan on irl toinen, muunlaisiakin mahtuu, jopa minunlaisia.
-kakkonen
[/quote]
"Et kai tosissaan määrittele ihmisiä ja elämää aihe vapaa-palstan perusteella?"
- No, en tosiaan :)
täällä vaan ollaan niin mustavalkoisia, aina, niin nytkin
Dissaaminen on tyypillistä naisten käytöstä. Sellaista passiivisaggressiivista latistamista. Miehet sanovat suoraan ja ovat muutenkin reilumpia.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 13:06"]
Dissaaminen on tyypillistä naisten käytöstä. Sellaista passiivisaggressiivista latistamista. Miehet sanovat suoraan ja ovat muutenkin reilumpia.
[/quote]
Toi nyt on ihan paskapuhetta. Ihan yhtälailla ne miehetkin latistavat ja tekevät asiat vaikeiksi puhumattomuudella.
"Miehet sanovat suoraan ja ovat muutenkin reilumpia"
Mä olen tehnyt 15 vuotta töitä käytännössä vain miesten kanssa ja voin kertoa, että yksikään aiempi työpaikka ei ole sisältänyt samanlaista määrää selän takana puhumista, juoruilua jne kuin mitä tää työpaikka, jossa miehet ovat siis iältään 25 - 60 vuotiaita.
Mutta alkup. aiheeseen vastatakseni; siinä vaiheessa kun lopetan jonkun ihmisen huomioimisen täysin, en oikeasti enää "näe" häntä. Siihen tilaan pääsee mun kohdalla siten, että on onnistunut suututtamaan mut totaalisesti ja se vaatii paljon.
Silloin mä en vaan enää näe ko. henkilöä ja mulle on hänen läsnäolonsa herttaisen yhdentekevää. Kyseessä ei ole kateus, kaikkea muuta. Olen sulkenut sellaisen henkilön elämästäni enkä myöskään suo hänelle ajatuksia millään tavalla, en suunnittele kostoa tai kieroile selän takana. Henkilö ei vaan kiinnosta.
10 puhut eri asiasta kuin Ap!
Ap tarkoittanee arkipäivän dissaamista, jossa kohde on usein ventovieras tai puolituttu. Se mistä sinä puhut vaatii jo alunperin syvemmän suhteen toiseen ihmiseen ja on enemmänkin vihaa kuin dissaamista.
Henkinen dissaaminen on on myöskin yleistä. Rivien välissä sanotaan kaikenlaista, muka herttaisessa hengessä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 12:27"]
Mulle on ihan sama, jos joku luulee, että olen kateellinen dissaamalleni ihmiselle, siinähän luulee :D
[/quote]
Sivusta: Niin, kuravellihousuinen lutka, olet joko kateellinen tai erittäin pahasti luonnevikainen. Mene ja tiedä sitten, kumpi on mairittelevampaa sulle, aikuiselle ihmiselle. Minusta ei kumpikaan. Älykäs ja hyvä ihminen kykenee olemaan vähintäänkin neutraali ketä tahansa kohtaan, eikä ainakaan varsinaisesti dissaa yhtään ketään kohtaamisissaan.
Löysin tämän vanhan keskustelun, joka on minulle liiankin hyvin tätä päivää. Työkaverini dissaa nykyisin ihan koko ajan. Tietää, että pidän matkustamisesta erääseen metropolikaupunkiin, hän ei tykkää tästä kaupungista kappas enää ollenkaan. Ei voi ymmärtää hyvin useaa minun kivana pitämääni asiaa, saatikka sanon ihan mitä tahansa niin aina juuri hänellä on juuri minulle siitä jotakin vastaan sanomista. Kenenkään muun kohdalla ei ole näin.
En pysty kohta enää olemaan hiljaa, mulla palaa kohat hihat. Mitä voisin "vetäistä" takaisinpäin joskus? Mulla on mitta niin täynnä tätä. Pitää mua selvästi ihan tyhmänä, ja ihan sama minulle, olen vaikka maan matonen hänen silmissään, mutta saa loppua tuo jatkuva arvostelu muitten kuullen. Luulee etten tajua noita heittojaan joita tulee ihan joka päivä.
Kanssasisaret siis, apuja. Kiitos