Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä tuhlaa rahansa viikossa ja on oppinut, että minä ruokin seuraavat kolme viikkoa

Vierailija
09.07.2020 |

Tilanne on seuraava: olemme kumpikin työttömiä, miesystävä saa pelkkää toimeentulotukea ja asumistukea. Emme asu yhdessä, mutta lähekkäin. Mies tuhlaa rahansa ekan viikon aikana (olutta, tupakkaa, noutoruokaa). Sitten käy minun luona syömässä ja motkottaa, jos ruuassa on muuta kuin lihaa, perunaa ja sipulia. Ei tietenkään maksa ruokia jälkikäteen. Kummallakaan ei ole oikein kavereita ja tuntuisi aika turhalta erota vaan ruuan takia, mutta minusta tuntuu, että hän rajoittaa minunkin syömisiä, kun vaatii tiettyjä ruokia eikä välitä terveellisistä ruuista, joita itse mieluiten tekisin. Kuitenkin tuntuu pahalta pitää toista nälässä, tiedän toki ettei ole minun huolenaiheeni. Olen sanonut, että tilanteen pitää muuttua, toi viime viikolla olutlaatikon (josta joi itse puolet) ja kuvittelee, että asia kuitattu. Sanoin, että vähintään 20€/viikko niin voin tehdä hänelle lihapatansa, mutta ei kuulemma passaa kun samalla itselle teen ruuan. Miten te toimisitte?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse kasvattaisin ne kuuluisat pallit ja sanoisin paskonärhelle että osallistu kuluihin ja tai etsi uusi elättäjä.

Mutta ole kynnysmatto, kun kerran haluat.

Vierailija
62/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat hänen hyväksikäyttää sinua sen takia, ettei sinulla ole kavereita? Hmmm.... jotenkin selitys ontuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vätys ei niin vain anna avainta takaisin. Aivan törkeä ihminen, vaatii ja haukkuu ja käyttää sinua hyväksi!

Miksi ihmeessä menit edes antamaan avaimesi tuntematta miestä kunnolla? Sinun pitää jotekin keplotella avain häneltä. Otat sen salaa hänen avainnipustaan tai yksinkertaisesti pyydät pokkana, että saisitko vilkaista hänen avainnippuaan ja sitten nips naps äkkiä avain siitä irti. Tai sitten tosiaan valehtelet, että oma avaimesi on hukkunut tai olet vienyt sen suutarille monistettavaksi ja sinun pitäisi siksi ajaksi saada häneltä avaimesi lainaan.

Kai ovessasi on turvaketju ja erillinen turvalukko? Käytä niitä, niin mies ei pääse sisään.

Joka tapauksessa miehestä on päästävä eroon. Hänestä ei ikinä tule kunnon vastuullista miestä, joka osallistuu 50/50 (tai edes lähelle) perheen elättämiseen. Jos vielä lapsen pykäätte, niin tiedät nyt jo, kuka sen lapsen kaikki kulut maksaa. Voin kertoa, että se alta satasen lapsilisä ei todellakaan kata kuin murto-osan lapsen menoista. Siinäpä sitten maksat sekä lapsen että miehen menot, kunnes olet vararikossa.

Vierailija
64/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai vaan ole antanut avainta? Ei kyllä tule, jos et avaa ovea.

Vierailija
65/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän sinusta välitä, näkee sinussa vain ilmaisen ruoanlaittajan. Ja miksi mies ei muka saa työttömyyskorvausta? Jos sitä ei ole hakenut, ei saa toimeentulotukeakaan. Maksaako mies edes vuokraansa, vai onko sekin rästissä?

Karenssissa ei saa työttömyyskorvausta. Sossu maksaa suurimman osan vuokrasta.

Ap

Miten tämä ihannevävy on päätynyt katenssiin?

Ei osallistu työllisyyttä edistäviin palveluihin (=käytännössä kuntouttava työtoiminta).

Ap

Jos on kuntouttavassa työtoiminnassa 4 tuntia viikossa, saa kuukaudessa n. 120 euroa käteen enemmän kuin kokonaan työttömänä (työmarkkinatuen korotus + kulukorvaukset). 7,5 euroa/tunti tyhjän nysväämisestä ei ole minun mielestäni vähän. Mahdollisesti vielä matkakulukorvauksert päälle.

Vierailija
66/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vätys ei niin vain anna avainta takaisin. Aivan törkeä ihminen, vaatii ja haukkuu ja käyttää sinua hyväksi!

Miksi ihmeessä menit edes antamaan avaimesi tuntematta miestä kunnolla? Sinun pitää jotekin keplotella avain häneltä. Otat sen salaa hänen avainnipustaan tai yksinkertaisesti pyydät pokkana, että saisitko vilkaista hänen avainnippuaan ja sitten nips naps äkkiä avain siitä irti. Tai sitten tosiaan valehtelet, että oma avaimesi on hukkunut tai olet vienyt sen suutarille monistettavaksi ja sinun pitäisi siksi ajaksi saada häneltä avaimesi lainaan.

Kai ovessasi on turvaketju ja erillinen turvalukko? Käytä niitä, niin mies ei pääse sisään.

Joka tapauksessa miehestä on päästävä eroon. Hänestä ei ikinä tule kunnon vastuullista miestä, joka osallistuu 50/50 (tai edes lähelle) perheen elättämiseen. Jos vielä lapsen pykäätte, niin tiedät nyt jo, kuka sen lapsen kaikki kulut maksaa. Voin kertoa, että se alta satasen lapsilisä ei todellakaan kata kuin murto-osan lapsen menoista. Siinäpä sitten maksat sekä lapsen että miehen menot, kunnes olet vararikossa.

Minä pyytäisin avaimen takaisin ja jos en sitä saisi, avaimen seuraavasta käytöstä seuraisi rikosilmoitus. Onko turvalukkoa ja -ketjua? 112 on oikea numero jos joku tulee kotiisi sen jälkeen kun olet kieltänyt. Koskee ihan yhtä lailla miesystävää, kaveria tai vaikka anoppia. Sillä ei ole merkitystä miten ja miksi on avaimen saanut. Onneksi tällaisessa tilanteessa lokin ei ole kannattanut muuttaa yhteen, muutenhan se jo asuisi siellä.

Vierailija
67/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Ollaan kolmekymppisiä. Mies sai alkuun keploteltua itselleen avaimen, kun mulla usein unohtuu avain kotiin (olen pitkään asunut maalla talossa, jossa ei ikinä lukittu ovia). Miehen kanssa muutoin ollaan "saman tasoisia", mutta tuo ruokahomma vaivaa. Miehellä on sellainen vanhanaikainen käsitys, että nainen hyysää ja ruokkii. Itsekin ennemmin teen omassa kodissani ne omat kotityöni, kuitenkin joutuisi miehen jäljiltä uudestaan tekemään. Mies käyttää hyväkseen sitä, että minusta on paha katsella nälkäisiä - meillä lapsuuden kodissa harvoin saatiin mahat täyteen. Se vaan, että kun pitää ostaa niitä kalliita naudan- ja possunlihoja, minulta jää ostamatta kasvikset ja hedelmät omaan käyttööni. Niin ja itse olen jäänyt työttömäksi sairaslomakierteen (leikkaukset) ja unettomuuden takia.

Vierailija
68/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja turvalukko ja ketjua ei ole. Asun rivitalossa, niin luultavimmin tulisi omin neuvoin sisään ilman avainta. Tämähän olisi toki poliisiasia.

Ap

Vierailija
69/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Älä osta mitään valmista ruokaa, vaan vain raaka-aineita. Ja tee ruokaa kerralla vain sen verran kuin itse syöt.

Vai kokkaako hän niitä ruokia sinun ostamistasi raaka-aineista?

Vierailija
70/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tietoisia, että rakkauteen ja huolenpitoon kuuluu fyysisen ja henkisen turvan lisäksi talous? Se, että omalla toiminnalla ei tehdä toiselle haittaa. Nyt mies rikkoo jo taloutesi lisäksi sun mieltä ja henkeä. Jos teitä on kaksi suhteessa, niin pidätte YHDESSÄ huolta teistä, se ei ole ainoastaan toisen tehtävä. Teidän kannattaisi molemmat olla reilusti sinkkuja, mieshän jo elää niin pitäen huolta vain omista tarpeistaan. En voi itse kuvitellakaan että noin heittäytyisin toisen elätettäväksi, varsinkin jos olisin täysin rahaton niin sit hoitaisi kodin ja ruuan kokonaan, eikä tulisi mieleen motkottaakaan.

Lähtisin ensialkuun pariksi viikoksi sukuloimaan ja jättäisin jääkaappiin vaan porkkanapussin. Mies kyllä löytää ruokansa muualta.

Vierailija
71/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja turvalukko ja ketjua ei ole. Asun rivitalossa, niin luultavimmin tulisi omin neuvoin sisään ilman avainta. Tämähän olisi toki poliisiasia.

Ap

Miten hän tulisi ilman avainta sisään?

Vierailija
72/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Ollaan kolmekymppisiä. Mies sai alkuun keploteltua itselleen avaimen, kun mulla usein unohtuu avain kotiin (olen pitkään asunut maalla talossa, jossa ei ikinä lukittu ovia). Miehen kanssa muutoin ollaan "saman tasoisia", mutta tuo ruokahomma vaivaa. Miehellä on sellainen vanhanaikainen käsitys, että nainen hyysää ja ruokkii. Itsekin ennemmin teen omassa kodissani ne omat kotityöni, kuitenkin joutuisi miehen jäljiltä uudestaan tekemään. Mies käyttää hyväkseen sitä, että minusta on paha katsella nälkäisiä - meillä lapsuuden kodissa harvoin saatiin mahat täyteen. Se vaan, että kun pitää ostaa niitä kalliita naudan- ja possunlihoja, minulta jää ostamatta kasvikset ja hedelmät omaan käyttööni. Niin ja itse olen jäänyt työttömäksi sairaslomakierteen (leikkaukset) ja unettomuuden takia.

Se "nainen ruokkii" tarkoitti hei sitä että mies hankkii ne ruokarahat.

Vierailija
73/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet lapatossu. Ei mulla muuta.

Vierailija
74/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sen äidille, että hakee lapsensa kotiin ja ruokkii sen.

Vierailija
75/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat vain omat ruokasi.

Mies käyköön ruokansa ruokajonosta jos ei halua niistä maksaa. Ymmärrätkö, että mies tuhoaa sun terveyttä kun et saa itsellesi terveellistä ravintoa? Miksi se haluaa että voit huonosti?

Etsi paikkakuntasi sossun numero ja anna miehelle, sieltä saa ruoka-apua tai ostositoumuksia kauppaan. Tässä maassa ei jätetä edes noita sääliöitä ilman ruokaa.

Itse kyllä vain pysyisin lujana ja sanoisin että aikuinen ihminen on itse vastuussa syömisistään.

Älä nyt vaan missään nimessä ota sitä asumaan luoksesi, joudut sit maksamaan ihan kaiken kahden edestä ja mies vielä tekee sullekin velkaa ja sut luottotiedottomaksi.

Vttu mikä kakara.

Vierailija
76/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti saat vielä toistaiseksi ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Jos eläisit työmarkkinatuella, et pystyisi ruokkimaan sekä itseäsi että miestäsi yhtään minkään hintaisilla lihoilla kolmea viikkoa.

Vierailija
77/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten hän tulisi ilman avainta sisään?

Ikkunasta? Hajottamalla oven? Kyllä sisään pääsee jos haluaa.

Vierailija
78/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet, ettei mies anna avainta takaisin heti kun pyydät tai että hän kävisi siitä ottamassa kopion ennen kuin antaa, kannattaa tosiaan jotenkin huijata. Esimerkiksi kun mies kerran sai avaimen siksi, että unohtelet omia avaimiasi, saat varmasti kehitettyä jonkin peitetarinan, jolla saat avaimen mieheltä ilman että mies itse tulee mukaan asunnollesi (ja pitää avaimen omassa hallussaan).

Kun avain on hoidettu, JSSAP. Mies on suhteessa hyötyäkseen sinusta ja ajan myötä saattaa sinut entistä pahempiin taloudellisiin vaikeuksiin. Niin, mitäs sinä sait tuosta suhteesta irti, siis rahanmenon, haukkumisen ja epäterveellisemmän, epähalutun ruokavalion lisäksi? 

Vierailija
79/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te ole samantasoisia. Sinä olet hyväntahtoinen ja kiltti. Olet tarkka taloudestasi ja tarkka rahoistasi. Olet nimittäin pienistä tuloistasi huolimatta pystynyt ruokkimaan kaksikin ihmistä, vaikka tuolla summalla sinun pitäisi ruokkia vain yksi eli sinut itsesi. Olet vieraanvarainen. Haluat pitää terveydestäsi huolta, kun haluat kasviksia ja vihanneksia. Olet myös kokkaustaitoinen. Et käytä toisia hyväksesi. Olet epäitsekäs. Et ole jäänyt omasta syystäsi työttömäksi.

Mies ei ole mitään tuota: Hän ei ole hyväntahoinen, koska haluaa, että sinä ruokit sinun rahoillasi. Hän on tuhluri, ja ei osaa/viitsi käyttää rahaa oikein. Mies haluaa tuhota terveytensä juomisella, epäterveellisellä ruoalla ja kasviksettomuudella.  Mies ei viitsi edes opetella taloustaitoa. Mies käyttää sinua hyväksesi. Hän on itsekäs. Häne ei ole vieraanvarainen, eikä tarjoa sinulle mitään. Hän on myös laiska, eikä tee mitään oman työllisyytensä eteen.

Te kaksi ette todellakaan ole samantasoisia. Jos jättäisit miehen, niin yksin et jäisi, jos et haluaisi. Vätyksiä on maailma pullollaan. Miesystäväsi on sieltä vätyksien pohjalta, täyttä pohjasakkaa.

Vierailija
80/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saamaton pska ja pahimman luokan lokkeilija.

Sano sille, että näätte seuraavan kerran sitten kun se on ostanut sun kaapit täyteen ruokaa.

Jos nyt vielä olet niin hölmö että jatkat miehen ruokkimista, niin ota kuitit talteen. Heräät ehkä siinä vaiheessa kun on numeroita ja mustaa valkoisella, että olet tuhlannut satasia ruokiin jota et edes itse halua syödä.

Suhteissa toki tehdään myönnytyksiä välillä toisen takia suuntaan ja toiseen, mutta teillä van sä joudut joustamaan ja teet sitä jatkuvasti. Ei ole millään tasaa tasapainoinen ja -arvoinen suhde vaan sairas hoivasuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän