Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä tuhlaa rahansa viikossa ja on oppinut, että minä ruokin seuraavat kolme viikkoa

Vierailija
09.07.2020 |

Tilanne on seuraava: olemme kumpikin työttömiä, miesystävä saa pelkkää toimeentulotukea ja asumistukea. Emme asu yhdessä, mutta lähekkäin. Mies tuhlaa rahansa ekan viikon aikana (olutta, tupakkaa, noutoruokaa). Sitten käy minun luona syömässä ja motkottaa, jos ruuassa on muuta kuin lihaa, perunaa ja sipulia. Ei tietenkään maksa ruokia jälkikäteen. Kummallakaan ei ole oikein kavereita ja tuntuisi aika turhalta erota vaan ruuan takia, mutta minusta tuntuu, että hän rajoittaa minunkin syömisiä, kun vaatii tiettyjä ruokia eikä välitä terveellisistä ruuista, joita itse mieluiten tekisin. Kuitenkin tuntuu pahalta pitää toista nälässä, tiedän toki ettei ole minun huolenaiheeni. Olen sanonut, että tilanteen pitää muuttua, toi viime viikolla olutlaatikon (josta joi itse puolet) ja kuvittelee, että asia kuitattu. Sanoin, että vähintään 20€/viikko niin voin tehdä hänelle lihapatansa, mutta ei kuulemma passaa kun samalla itselle teen ruuan. Miten te toimisitte?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Ap:n pulmaa. Jos olisin vastaavassa tilanteessa, ehdottaisin miehelle, että otetaan vähän etäisyyttä suhteessa, myös taloudellista etäisyyttä. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että pyydät häneltä kotiavaimesi pois, mutta tietenkin voitte olla tekemisissä ja kyläillä edelleen. 

Ruokailun suhteen kannattaa varmaan ihan sanoa ääneen, että olet varannut vain itsellesi ruokaa tällä kerralla (ja muinakin kertoina) että hänen tulee huolehtia itse omista syömisistään. Jos hän siitä huolimatta menee luvatta jääkaapillesi, pyydä häntä yksinkertaisesti poistumaan. 

Nälkä on hyvä motivaattori rahan käytössä. Jos rahat siitä huolimatta menee kaljaan, ruokajono on sitten ratkaisu. 

Kyllä suhteenne laatu kannattaisi nyt alkuun tsekata sillä, että pyydät sen avaimen pois. Reaktiosta voit sitten tehdä omat johtopäätöksesi.

Tsemppiä itsearvostuksen kanssa Ap!

Vierailija
42/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin parin viikon paastolle. Siinähän kävisi kattomassa tyhjää jääkaappia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota yhteistä talouskassaa, mihin maksaa osansa kuun ruoasta ja tämä heti kun tuet tulee. Jos ei onnistu tällainen tasapuolisuus ja budjetointi niin ei hyvältä näytä.

No ei tulisi onnistumaan. Mies käyttäisi yhteisen talouskassankin kaljaan ja tupakkaan viikossa.

Vierailija
44/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen ystäväni eli juuri tuollaisessa tilanteessa. Toki siinä meni hänenkin rahansa lähinnä huumeisiin ja juomiseen, joten sopivat toisillensa hyvin. En jaksanut enää kuunnella sitä valitusta miehestä aina ja joka kerta, joten sanoin suorat sanat ja soronoo. Vakka kantensa valitsee.

Vierailija
45/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et suoraan kehtaa pyytää avaimiasi niin seuraavan kerran kun olette yhdessä tulossa luoksesi, teeskentele että olet hukannut omasi ja pyydä hänen avaimensa "lainaan". Sitten et anna sitä takaisin!

Vierailija
46/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokkiminen ei ole syy eroon, mutta se on, että rajoittaa sinunkin syömisiä. Ei se niin kuulu mennä ,että sinä palvelet häntä ja saat siitä vain moitteita.

Ja mitäkö minä tekisin? Pitäisin ainakin tarkkaan huolta siitä, että en itse velkaantuisi toisen vuoksi. Toiseksi vaatisin tuomaan niitä ruokatarvikkeita, joista valmistat hänellekin ruokaa. Ostakaa ne heti samana päivänä, kun hän saa toimeentulotuen.

Vierailija
47/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouskassaan ruokarahat ennen tuhlaamista. On edes ruokaan rahaa loppukuusta.

Ja sinä olet kassanhoitaja.

Vierailija
48/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon yhtälöön vielä lapsi, niin wau! Kunnon sossu/kela perhe.

Vierailija
49/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näitä lievennettyjä ehdotuksia yhteisestä talouskassasta ja tapailusta muuten vaan. Olen sitä mieltä, että tällainen hyväksikäyttäjä kuin mitä mies on, keksii aina uuden tavan hyötyä toisesta, jos entinen tapa torpataan. Toisin sanoen jostain kohtaa joutuu aina kupattavaksi. Ellei hän tee ihan täydellistä elämänmuutosta: raittius ja työnteko (ts karenssin poistamiseen tarvittavat toimet), ei kannattaisi jatkaa suhdetta missään muodossa.

Vierailija
50/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et uskalla pyytää mieheltä avaimia, niin "kadota" omat avaimesi, ja pyydä mieheltä vara-avainta. Älä sitten vaan rupea teettämään miehelle uutta avainta, tai anna hänelle myöhemmin.

Onko sinulla mitään paikkaa johon mennä kylään? Ensin syöt kaikki kaapit aivan tyhjäksi. Niin tyhjäksi, että pakastin ja jääkaappi otetaan pois pistorasiasta. Lähdet sinne kaverin luokse/sukulaisiin viikoksi tai kahdeksi. Näin vaikka miehellä olisi vielä ylimääräiset avaimet, ei pääse nauttimaan sinun ruoistasi.

Vierailija
51/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset nyt meidän rohkaisua päättää suhteen. Tuo ei tule muuttumaan.

Ystäväni oli samassa tilanteessa ja käytännössä elätti avomiehen ja heidän yhteisen lapsen. Miehellä oli aiemmasta liitostaan kolme lasta ja miehen rahat meni heidän elatusmaksuihin ym. kuluihin.

Vihdoin ystäväni sai tästä tarpeekseen kun tajusi ettei mikään tule muuttumaan, hän maksaa vuokrat, ruoat ja yhteisen lapsen kulut. Molemmat olivat työssäkäyviä.

Ystäväni elintaso nousi kun pääsi siipeilijästä, nyt omistaa talon yms.

Teidän tapauksessa mies käyttää sinua hyväkseen röyhkeästi. Tarjoaako edes sinä yhtenä viikkona kuukaudesta sinulle noutoruokaa yms. ? 

Vierailija
52/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on melkoinen rotta.

Vierailija
53/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voit olla niin lapanen, että laitat ruokaa miehen mielen mukaan? Minusta se, joka ruoan laittaa ja maksaa, saa ihan itse valita mitä ruokaa laittaa. Syököön, tai olkoon syömättä. Jos ei kelpaa, nin riittääpähän sinulle pidemmäksi aikaa.

Vierailija
54/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kutsu ruoka-aikaan käymään. Tarjoa vain teetä tai kupillinen kahvia. Älä vain edes ajattele yhteen muuttamista, mies on lokkeilija eikä muuksi muutu! Nyt napakasti puhut asiasta, hän kustantakoon seuraavat kunnon ateriat jonkun aikaa!

Hän tulee kutsumatta ja käy omin nokkineen jääkaapilla.

Ap

Miksi avaat oven ja päästät tämän aarteen sisään? 

Vierailija
55/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän käyttää sinua vain hyväkseen. jos todella haluat jatkaa miehen kanssa, niin tee edes seuraavat:

Avain pois mieheltä.

Mies saa syödä vain niitä ruokia, joihin tuo materiaalit. Mitään sinun ostamaasi hän ei syö. Jos hän haluaa tulla valmiin pöydän ääreen ja syödä sinun laittamaasi ruokaa, niin silloin hän käy kaupassa ja maksaa ne ainekset. Myös ne, joista sinä syöt. tuo sinun syömisesi on palkinto siitä, että kokkaat hänelle.

Mies ei käy jääkaapillasi omin luvin.

Jos jokin näistä ei toteudu, niin mies pellolle heti vaikka poliisien voimin. jos esim. mies napsii ruokia kaapistasi, niin teet rikosilmoituksen näpistämisestä.

Vierailija
56/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, yksi tt-tukiasiakas valitti että pitääkö hänen käydä "halvemmassa ravintolassa" ja vaihtaa "halvempaan pizzantoimittajaan" 🤐🤐😥😥

Vierailija
57/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on näitä lievennettyjä ehdotuksia yhteisestä talouskassasta ja tapailusta muuten vaan. Olen sitä mieltä, että tällainen hyväksikäyttäjä kuin mitä mies on, keksii aina uuden tavan hyötyä toisesta, jos entinen tapa torpataan. Toisin sanoen jostain kohtaa joutuu aina kupattavaksi. Ellei hän tee ihan täydellistä elämänmuutosta: raittius ja työnteko (ts karenssin poistamiseen tarvittavat toimet), ei kannattaisi jatkaa suhdetta missään muodossa.

Hyväksikäyttäjä nimenomaan, kun olin eronnut samanlaisesta tapauksesta, niin tuli viestiä pari kuukautta jälkeenpäinkin, että voisiko saada 40e kun rahat on loppu. Eronkin jälkeen yritti vielä hyötyä ja silloin seurusteli jo toisen naisen kanssa. 

Vierailija
58/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, niin väsynyttä tarinaa.

Keksikää nyt oikeesti parempia juttuja.

Vierailija
59/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta ei kuulemma passaa kun samalla itselle teen ruuan." - Mitenkähän tämä liittyy siihen että se syö sinun rahoillasi?

Vierailija
60/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kyllä näppärää, että sulla on nyt siinä samassa paketissa sekä mies että lapsi. Ikävämpää vaan on se, että tuo lapsi ei tule koskaan kasvamaan eikä kehittymään aikuiseksi. Mutta jos tuo täyttää sulla jonkin hoivavietin niin siitä vaan sitten, jatka samaan malliin.

Yleensä vaan ihmissuhteelta voi toivoa edes sen verran, että aikuinen ihminen huolehtii edes itsestään, se on ikään kuin vähimmäisvaatimus. Ja jos ollaan yhdessä, niin pitää myös tuoda siihen suhteeseen jotain positiivista, eikö? Katso elämääsi 5-10 vuotta eteenpäin: mitä luulet että tämä mies tulee tekemään sinä aikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi