Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä tuhlaa rahansa viikossa ja on oppinut, että minä ruokin seuraavat kolme viikkoa

Vierailija
09.07.2020 |

Tilanne on seuraava: olemme kumpikin työttömiä, miesystävä saa pelkkää toimeentulotukea ja asumistukea. Emme asu yhdessä, mutta lähekkäin. Mies tuhlaa rahansa ekan viikon aikana (olutta, tupakkaa, noutoruokaa). Sitten käy minun luona syömässä ja motkottaa, jos ruuassa on muuta kuin lihaa, perunaa ja sipulia. Ei tietenkään maksa ruokia jälkikäteen. Kummallakaan ei ole oikein kavereita ja tuntuisi aika turhalta erota vaan ruuan takia, mutta minusta tuntuu, että hän rajoittaa minunkin syömisiä, kun vaatii tiettyjä ruokia eikä välitä terveellisistä ruuista, joita itse mieluiten tekisin. Kuitenkin tuntuu pahalta pitää toista nälässä, tiedän toki ettei ole minun huolenaiheeni. Olen sanonut, että tilanteen pitää muuttua, toi viime viikolla olutlaatikon (josta joi itse puolet) ja kuvittelee, että asia kuitattu. Sanoin, että vähintään 20€/viikko niin voin tehdä hänelle lihapatansa, mutta ei kuulemma passaa kun samalla itselle teen ruuan. Miten te toimisitte?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo, ei kukaan aikuinen ihminen voi olla niin lapatossu, ettei yhtä avainta saa takaisin pyydettyä/otettua.

Vai se äijä joku väkivaltainen hullu? 

Vierailija
82/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Ollaan kolmekymppisiä. Mies sai alkuun keploteltua itselleen avaimen, kun mulla usein unohtuu avain kotiin (olen pitkään asunut maalla talossa, jossa ei ikinä lukittu ovia). Miehen kanssa muutoin ollaan "saman tasoisia", mutta tuo ruokahomma vaivaa. Miehellä on sellainen vanhanaikainen käsitys, että nainen hyysää ja ruokkii. Itsekin ennemmin teen omassa kodissani ne omat kotityöni, kuitenkin joutuisi miehen jäljiltä uudestaan tekemään. Mies käyttää hyväkseen sitä, että minusta on paha katsella nälkäisiä - meillä lapsuuden kodissa harvoin saatiin mahat täyteen. Se vaan, että kun pitää ostaa niitä kalliita naudan- ja possunlihoja, minulta jää ostamatta kasvikset ja hedelmät omaan käyttööni. Niin ja itse olen jäänyt työttömäksi sairaslomakierteen (leikkaukset) ja unettomuuden takia.

Ilmeisesti saat vielä toistaiseksi ansiosidonnaista työttömyyskorvausta. Jos eläisit työmarkkinatuella, et pystyisi ruokkimaan sekä itseäsi että miestäsi yhtään minkään hintaisilla lihoilla kolmea viikkoa.

Saan peruspäivärahan, asumistuen ja toimeentulotuken. Puhelinlaskun jälkeen kuukaudessa jää 380€/kk ruokaan ja taloustarvikkeisiin. Osaan tehdä pienellä rahalla paljon ruokaa, mutta se ei välttämättä ole minun mieleistä ruokaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ostat omilla rahoillasi mitä ruokaa haluat. Miehellä ei ole siihen nokan koputtamista.

Vierailija
84/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että mies tarvitsee sua vähän kaikkeen, mutta sä et miestä mihinkään.

Mieti ottaako se enemmän kuin antaa?

Ruokajono on hyvä idea (sinne sinäkin joudut ennenpitkää jos annat tuon jatkua). Mies saa nöyrtyä ja hommata omat ruokansa, kuten aikuiset ihmiset tekee. Eikö se itse tajua, että on ihan lapsen tasolla?

Vierailija
85/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa miehelle, että olet ruvennut vegaaniksi.  Teet vain kasvisruokaa ja jääkaappi täyteen jotain härkispullia.

Sanot kyselyihin, että vakaumuksesi on sellainen ettet suvaitse eläinten tappamista ruuaksi.  

Vierailija
86/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo, ei kukaan aikuinen ihminen voi olla niin lapatossu, ettei yhtä avainta saa takaisin pyydettyä/otettua.

Vai se äijä joku väkivaltainen hullu? 

Onhan noita välkkyjä naisia päätynyt luottotiedottomiksi miehen pikavippien perässä.

Vierailija
87/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää sinua hyväksi, ja nyt on tullut aika hankkiutua hänestä eroon.

Ihan ensimmäisenä otat avaimen takaisin, ja sanot että mies ei enää tarvitse vara-avainta kun olet jo tottunut ottamaan avaimen aina mukaan.

(jos mies ei anna avainta, tee rikosilmoitus ja mene turvakotiin kunnes saat uuden kämpän)

Sitten lopetat lihojen yms. ostamisen ja pidät kotona esillä vain jotain todella halpaa ruokaa kuten puuroa, näkkileipää ja juureksia. Elät siis ensialkuun oikeasti niillä, ja miehelle sanot että sinulla menee sairaalalaskuihisi niin paljon rahaa että ei ole enää varaa ostaa tämän parempaa ruokaa. Ja annosten pitää olla tosi pieniä, sellaisia että itse pärjäät niillä mutta mies ei.

Kun elättäjältä loppuu rahat, lokki lentää pois.

Vierailija
88/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lokkeilijat on kyllä huvittavia aina. Jotenkin ne luulee, kun alkaa seurustelee, niin omat tulot nousee siinä sivussa ja voivat tehdä mitä huvittaa. Ex tyttöystävä osteli heti kalliita laukkuja ja oletti minä hoidan loppukuun. Ei mennyt niin todellakaan. Onneksi ei asuttu yhdessä, mutta juteltiin yhteisestä kodista. Sitä vaan ei ikinä tullut, kun toinen ei ymmärrä rahasta yhtään mitään. Ollaan erottu.

Vierailija
89/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP., kertoisitko nyt vielä ihan konkreettisesti, miten tää kuvio menee? Asutte erillänne, mies huomaa että oho, rahat on loppu ja nälkäkin olisi. Tuleeko hän sinun luoksesi silleen yllättäen ja pyytää että nyt pötyä pöytään, teepäs lennosta jotakin kunhan siinä vaan on lihaa? Vai soittaako ja valittelee, ja sitten sä hellyt ja sanot että tuu tänne vaan, mä teen jotain syötävää? Käykö hän joka päivä sun luona syömässä ja olettaa että siellä on aina jotain? Vai syö muualla aina silloin kun itsellään on rahaa ja tulee norkoilemaan vain rahattomana?

Entä jos sulla itselläsi olisi tosiaan suunniteltuna viikon-kahden ruokalistat eikä niistä sitten poikettaisi? Tyyliin 'syksyllä on kaali halpaa, nyt syödään kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä ja kaalikeittoa...'

Vierailija
90/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP., kertoisitko nyt vielä ihan konkreettisesti, miten tää kuvio menee? Asutte erillänne, mies huomaa että oho, rahat on loppu ja nälkäkin olisi. Tuleeko hän sinun luoksesi silleen yllättäen ja pyytää että nyt pötyä pöytään, teepäs lennosta jotakin kunhan siinä vaan on lihaa? Vai soittaako ja valittelee, ja sitten sä hellyt ja sanot että tuu tänne vaan, mä teen jotain syötävää? Käykö hän joka päivä sun luona syömässä ja olettaa että siellä on aina jotain? Vai syö muualla aina silloin kun itsellään on rahaa ja tulee norkoilemaan vain rahattomana?

Entä jos sulla itselläsi olisi tosiaan suunniteltuna viikon-kahden ruokalistat eikä niistä sitten poikettaisi? Tyyliin 'syksyllä on kaali halpaa, nyt syödään kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä ja kaalikeittoa...'

Omilla avaimilla jääkaapille. Poliisiasia.

Vierailija
91/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osta sitä lihaa tms.vaan sitä mistä itse tykkäät...Jos mies lähtee,anna mennä...

Vierailija
92/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kyllähän tilanne on niin, että sä oot tehny tästä ongelman, sä oot sallinu tästä muodostua ongelman. Nyt sä vaan määrätietoisesti korjaat asian.

Kumppanin kanssa pitäisi pystyä keskustelemaan ja tekemään kompromisseja, nyt ilmeisesti näin ei ole. On hyväksikäyttöä ja omituista jääräpäisyyttä.

Istutat miehen pöydän ääreen/sohvalle ja sanot, että olet vähän miettinyt, että nyt tämä loppuu. Tämä ei tunnu reilulta, suoraan sanottuna tämä tuntuu hyväksikäytöltä. Hyväksikäyttäjäksi en syytä, mutta palvelusten on oltava jatkossa tasapuolisia ja sellainen homma, että teen tasan sitä ruokaa mitä haluan, koska olen aikuinen oikeustoimikelpoinen omista-asioistaan päättävä ihminen ja asun yksin omassa taloudessani. PISTE!

Vierailija
93/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet tämän miehen kanssa siksi että?

Potkaise mies pellolle. Kirjoitit, että et viitsisi ruoan takia erota. Mutta tässä ei ole kyse pelkästä ruoasta, ei oikeastaan ensinkään ruoasta, vaan täydellisestä kunnioituksen ja arvostuksen puutteesta.

Karenssijuttu sai minut kyllä epäilemään provoa. Kun kaikki tietää, että karenssia tulee jos ei osallistu toimenpiteisiin, on vaikea uskoa jonkun olevan noin uskomattoman tyhmä. Jos tämä kuitenkin on totta, siinä on yksi syy lisää heivata mies. Kukaan ei tee yhtään mitään tyhmällä miehellä, joka ei kykene näkemään tekojensa seurauksia.

Tämän lisäksi mies kuulostaa jokseenkin viinaanmenevältä.

Vierailija
94/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltteyden kova hinta. Olet saanut monta hyvää neuvoa. Kun mies saa rahansa niin ostaako hän sulle pikaruokaa, kysyykö että mitä saisi olla, pizzaa, heseä vai mitä?

Jos ei kysy niin miksi ihmeessä sinä sitten tekisit hänelle hänen toiveiden mukaista ruokaa.

Etene, ota ensin se avain pois. (mieti oikein hyvä vara-avainjemma jota et koskeaan kenellekään sano ja laita se vara-avain sinne, et anna hänelle).

Sitten kun hän tulee ja menee jääkaapille niin sano että hei, tule pois sieltä. Olen ostanut viikon ruokalistan mukaiset tarpeet, siellä ei ole mitään ylimääräistä. Tee kukkakaalikeittoa, kaalipiirakkaa lihaliemellä, sipulipiirakkaa, kesäkeittoa jne.

Jos hän sanoo että voisi maistaa kun on kova nälkä, niin anna pikkukulhoon vähäsen. Älä anna hänen itsensä ottaa. Sano että sun ruoka, sun keittiö ja naura päälle.

Kun tätä on hetki jatkunut niin sano että otetaan toisiimme etäisyyttä, nähdään jos nähdään ulkona, kävelylenkeillä, mutta älä tule kotiini vähään aikaan.

Vierailija
95/95 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää tässä kaksi asiaa:

1. Miksi ap on alunperin alkanut tämän miehen kanssa tekemisiin, antanut jopa avaimen kämpilleen? Kai tuollainen moraalittomuus ja velttous näkyy aika aikaisessa vaiheessa tuttavuutta?

2. Mitä tuollaisen miehen mielessä liikkuu? Miksi se ajattelee, että jonkun naisen velvollisuus on ruokkia hänet? Mitä se ajattelee itse antavansa sille naiselle? Vai onko tuollaiselle otukselle muut ihmiset vain välineitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi