Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas lapsi oksentaa ja en enää kestä :'(

Vierailija
07.05.2013 |

Nyt tiedän miltä tuntuu kun voimat on totaalisen loppu ja äärirajoilla ollaan. En kestä, enkä jaksa, tää koko kevät on ollut ihan hirvee. Mistä näitä tauteja tulee?! Ja aina huonoon aikaan. Oon niin loppu ja väsynyt.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh

viisi vatsatautia kevään aikana on kyllä todella todella paljon. Pikkulapsiaikana meillä oli vatsatauti noin 3 - 6 kk välein, nykyään koululaisilla ehkä kerran vuodessa, itse en sairastu kuin joka toinen vuosi suunnilleen.

Noro tulee kahdessa aallossa, ei se uudestaan tartuta, mutta taudin kulku on sellainen että ensin sairastuu, vointi kääntyy jo parempaan ja sitten vielä "uudestaan" podetaan. Kestää noin viikon ja tartuttaa tosiaan vielä 1-2 viikkkoa oireiden päättymisestä. Joten kyllä sille tarhassa kaikki altistuu, kaikki eivät vain sairastu.

Vatsatauti vie vastustuskyvyn hyvinkin pariksi kuukaudeksi, jolloin kierre on valmis. Loma päivähoidosta kesällä yleensä katkaisee sen.

Voimia

Vierailija
22/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, täällä sama tilanne. Koko talvi ja kevät on ollut pelkkää sairastelua ja valvomista. Todella turhauttavaa ja väsyttävää. Mustakin tuntuu että olemme viettäneet jo kuukausia neljän seinän sisällä kun aina on jompi kumpi kuumessa ja sitten kaikki kärsii.

Nyt tsemppiä, ei tämä enää kovin kauaa voi kestää ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele vaan, että se menee ohi. Nyt on raskasta, mutta se menee ohi.

En osaa muuten lohduttaa. Ketään ei varmasti auta tai lohduta se, että aletaan kilpailla, kenellä on rankinta.

Vierailija
24/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin pienellä(1v) ollut vatsa kuralla jo viidettä päivää ja viime yönä oksenteli :(

Päivällä leikkinyt ihan normaalisti ja pissaa tullut niin en ole ollut hirveän huolissani mutta nyt tosiaan vähällä ruoalla mennyt pari päivää niin alkaa jo vähän mietityttää mikä pöpö se toisella on kun nyt vasta oksentelee. Esikoinenkin vielä aika pieni mutta hänellä ei ole ollut ripuli/oksennustautia vielä ollenkaan joten äitinä tää on mulle nyt eka kerta kun oksennuksia siivoan :(

Muutoin kyllä tämä kevät ollut meilläkin flunssan ja kuumeilujen sävyttämää. Tsemppiä ap!

Vierailija
25/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap SINÄ et jaksa ???? siis hä..

lapsesi oksentaa, hänhän on sairas, et sinä !

jos lapsi oksentaa usein, on syytä mennä lääkrille , ei ole normaalia.

jos virus, niin ei se kestä kuin päivän ja on ohi.

huolehdi käsihygieniasta, meillä pestään kädet ulkoota tulutua aina, sama aina ennen ruokailua, suuhun ei laiteta kaupoilla tms ikinä mitään. käsidesiä käytetään, etenkin just virushuippuaikoina...

ja niinpä, meillä ei ole 8v ollut oks taudissa kuin yhden kerran koko elämnsä aikana, sekin oli heti ulkomaanmatkan jälkeen.

esikoinen aikuinen ona elämänsä aikana ollut kahdesti oks taudissa, antibiootteja ei ole koskaan tarvinut.

eli KÄSIHYGIENIA !!!!!!

Vierailija
26/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 08:12"]

Onhan se kurjaa kun on sairastelukierre päällä ja äiti joutuu öitä valvomaan.. vähemmästäkin sitä tuskastuu. ja vielä kun ne tuppaavat sairastua juuri silloin kun pitäisi lähteä kylään tai olisi muuta kivaa ohjelmaa tiedossa.. rasittavaa kyllä. Meillä on ollut se ensimmäinen hoitovuosi molempien lapsien kohdalla pelkkää sairastelua mutta sitten on helpottanut onneksi.

Mä ihmettelen noita vatsatautien määriä  oikeesti mitä perheet sairastaa.. Mun esikoinen 10v on sairastanut sellaisen tasan 2 kertaa ja kuopus 3v ei vielä kertaakaan.. mitähän me tehdään oikein että ne eivät meille tule ?? varmaan saadaan vastustuskykyä syömällä pikkukiviä ulkona ja unohdetaan pestä käsiä..(siis kamala tunnustaa mutta harvoin tota muistetaan)

Jaksamisia sinne. Koita nukkua silloin kun lapsikin.

[/quote]

Sama täällä. Meidän 3,5-vuotias ei ole koskaan sairastanut vatsatautia. 7-vuotias viimeksi 4 vuotta sitten. En muista milloin itse olisin viimeksi ollut vatsataudissa. Meillä kans "syödään pikkukiviä" eikä muisteta pestä käsiä tarpeeksi usein... Vai olisiko vain hyvä tuuri ja hyvä vastustuskyky? Flunssia meidän lapsille tulee kyllä aika helposti.

Vierailija
27/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap!

Tuo vatsatautimäärä ei nyt kuulosta enää ihan normaalilta. Onko yhtään selvitelty tarkemmin mistä johtuu? Esim. allergia voi oireilla myös noin. Meillä lapsi oksensi syötyään tiettyä allergeenia ja itsekin olen lapsena oksentanut, jos minulle on annettu kananmunaa. Jos aiheuttaja on esim. soija, niin sitä ei ole kovin helppo huomata, kun ei ole pääraaka-aineena missään, vaan "piilotettuna" moniin valmisruokiin ja makkaroihin. Etenkin, jos "tauti" ei tartu muihin vaan tulee samalle lapselle aina uudelleen, niin epäilisin tuota.

Jos taas oksennustauti pyörii koko perheen läpi, niin miettisin tosiaan esim. ruuanvalmistushygieniaa. Onko jokin, esim. puinen leikkuulauta tai valurautapannu, jota ei pestä kunnolla saippualla, johon pöpöt on jääneet pyörimään? Onhan jääkaappi tyhjennetty ja pesty kunnolla? Varmasti sinäkin olet nähnyt näitä "sillä siisti"-ohjelmia, missä näytteistä löytyy keittiöstä ties mitä bakteereja.

Vierailija
28/30 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 sekosi. ;)

Meilläkin on 4 lasta ja on se vähän eri jos yksi oksentaa kuin kaikki. Tosin, ap.lla lapsi on ollut toistuvasti sairaana niin samahan se on jos hoitaa useampaa peräkanaa.

Minäkin veisin lasta välillä jo lääkäriin.

Ps. meillä ei ole ollut kuin yksi mahatauti parilla lapsella keväällä. Se on meillä yleinen koko vuodeksi saldona. Koittakaa katsoa käsihygienian perään! Ei tartte olla joka käänteessä pesemässä mutta ennen ruokailua ja kun kädet voi likaantua. Myös pesemällä kädet ennen ja jälkeen kerhojen/tarhojen niin tartunnat vähenee.

Ilman kylmyydellä ei ole merkitystä jos puhutaan tartunta taudeista.

Vierailija
29/30 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempistä kaikille ja tsempit takasin sitä tarvitseville! Olen oikeasti liikuttunut! :')

Jotkut ehkä käsitti väärin, ap, eli minä, en ole nro 9 (tai mikä numero olikaan) joka on 5 vatsatautia kärsinyt.. Huh, hurjalta kuulostaa.

Lapsella on lääkäri, kyllä, mutta kovin skeptinen sellainen. Tässä nyt on näitä muitakin sairasteluja ollut ja ne on aiheuttanut elämään kaikenlaista. Sen enempää ruotimatta. Lapseni saavat aivan taatusti kaiken mitä musta irtoo, tekee se pahaa seurata vierestä toisen huonoa oloa ym. :(  Mutta usein lapset myös ovat meitä aikuisia reippaampia joissain asioissa, en tietysti sitä heiltä edellytä. Osittain varmaan lapset haluavat esittää reippaampaa kuin ovatkaan ettei vanhempien tarvitsisis huolehtia. Me voitais varmaan joissain asioissa ottaa oppia lasten tavasta katsoa maailmaa.

Varmasti löytyy maailmasta ihmisiä, jotka kärsii vielä enemmän, mutta kun se kilpailu ei ollut alunperinkään tarkoitukseni. Olen vain pieni väsynyt ihminen, jolta on voimavarat loppu.

Vierailija
30/30 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon tartuntatauteja lapsilla niin tulisi käydä ruokavalio läpi. Omalta lapselta löytyi maitoallergia koska väsyin tautikierteeseen ja aloin käydä yksi kerrallaan ruoka-aineita läpi. Meillä jäi myös pois karkit ja kaikki sokeroidut tuotteet sekä valkoiset viljatuotteet. Johan parani lapsi. Paino laski normaaliksi ihan itsestään ja kehitys nopeutui. Annoin lisäksi erittäin tehokasta probioottihoitoa kuuriluontoisena sekä d-vitamiinia.

Jaksamista sinulle ja lapsillesi.