Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää hakeko sitä toista aaltoa tänne niillä reissuillanne!

Vierailija
09.07.2020 |

Nyt terassit ja matkustus jäihin!
Ei olla vielä selvitty ensimmäisestäkään, niin älkää hakeko toistakaan aaltoa tänne!
Vähän vastuullisuutta pyydän.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset ovat... jotain. Muutama tuttu rynnisti heti Tallinnan risteilylle. Muutama taas lähti aiemmin peruuntuneille varatuille lomamatkoille, joista eivät saaneet rahojaan takaisin. Ihan jotenkin reikäpäistä touhua. Kuinkahan nautinnollista se loma on, kun takaraivossa kolkuttaa sairastumisen mahdollisuus ja kotiin tultua odottaa parin viikon karanteeni. Noin niinku teoriassa. Totuus on jotain muuta... Tiedänpä ainakin itse ketä välttelen.

Minä olen ollut risteilyllä, mutta pidin koko ajan turvaväliä muihin ja pääasiassa olin hytissä. Sen sijaan kotimaassa julkisessa liikenteessä on ollut välillä mahdoton pitää turvaväliä, ja esim. työpaikalle en pääse ilman busseja, kun omaa autoa ei ole.

Ihan pakko nyt kysyä, mutta mitä tuosta saa? Siis lähteä risteilylle ja viettää enimmäkseen aikaa hytissä?

Vierailija
102/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hail the Apocalypse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset ovat... jotain. Muutama tuttu rynnisti heti Tallinnan risteilylle. Muutama taas lähti aiemmin peruuntuneille varatuille lomamatkoille, joista eivät saaneet rahojaan takaisin. Ihan jotenkin reikäpäistä touhua. Kuinkahan nautinnollista se loma on, kun takaraivossa kolkuttaa sairastumisen mahdollisuus ja kotiin tultua odottaa parin viikon karanteeni. Noin niinku teoriassa. Totuus on jotain muuta... Tiedänpä ainakin itse ketä välttelen.

Minä olen ollut risteilyllä, mutta pidin koko ajan turvaväliä muihin ja pääasiassa olin hytissä. Sen sijaan kotimaassa julkisessa liikenteessä on ollut välillä mahdoton pitää turvaväliä, ja esim. työpaikalle en pääse ilman busseja, kun omaa autoa ei ole.

Ihan pakko nyt kysyä, mutta mitä tuosta saa? Siis lähteä risteilylle ja viettää enimmäkseen aikaa hytissä?

Haluan viikonloppuna Tallinaan, joten se risteily nyt on vaan osa sitä.

Laiva lähtee 18.30 ja aamulla perillä, ei paha hengata hytissä.

Vierailija
104/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ajatellut linnoittautua kotiin lopuksi ikää. Kyllä elämän on jatkuttava

Ei ole linnottautumista se kun pysyy kotimaassa välttäen lento- ja laivamatkoja tartuntavaaran vuoksi, ei osallistu massatapahtumiin ja käy ostoksillakin vain pakottavista syistä sekä noudattaa turvallista etäisyyttä kanssaihmisiin? Muuten voi elää aivan normaalisti.

Vaikka sun normaalielämää olisi maata kotona ja tuijottaa seinään, niin aika monelle se ei ole elämää ollenkaan. Ensi viikoksi varattu reissu Tallinnaan :).

Eipä ole sinunkaan elämäsi kovin kummoista jos hehkutat jotakin Tallinan reissua! 😂

Muista maski ja käsidesi.

Mitä vikaa Tallinnassa? Aina mukava mennä sinne hyviin ravintoloihin ja rentoutumaan.

Minä ainakin ilakoin pienistäkin asioista, kannattaa kokeilla.

Vierailija
105/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio rajoittaa elämääni pätkääkään minkään nuhan takia. te ette edes ymmärrä miten kieroa logiikkaa on tuhota koko yhteiskunta jonkin pienen ihmisryhmän takia jolle virus saattaa olla vaarallinen.

kukaan ei ansaitse elää 100 vuotiaaksi jos se vaatii meiltä muilta tälläisiä kompromisseja.

Vierailija
106/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en aio rajoittaa elämääni pätkääkään minkään nuhan takia. te ette edes ymmärrä miten kieroa logiikkaa on tuhota koko yhteiskunta jonkin pienen ihmisryhmän takia jolle virus saattaa olla vaarallinen.

kukaan ei ansaitse elää 100 vuotiaaksi jos se vaatii meiltä muilta tälläisiä kompromisseja.

Ehkä sä kuulutkin "niihin toisiin". Et vaan vielä tiedä sitä. Tai sun lapsi tai puoliso tai muu läheinen.

Vierailija
107/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huvittavaa, että sotketaan talous mukaan tekosyyksi, kun kuitenkin matkustaessa ne rahat viedään siihen kohdemaahan ja elvytetään nimenomaan sen kohdemaan taloutta. Vastuullinen kuluttaja siis pysyisi nyt mahdollisimman paljon kotimaassa ja käyttäisi sen palveluja, jos puhutaan talouden elpymisestä. Suomessakin riittää nähtävää, useimmilla terasseilla on väljää, ravintoloissa on turvavälit pöytien välillä jne. Ei tarvitse kuvitella, että se olisi jotenkin vaarallisempaa kuin bussissa matkustaminen tai kaupassa käynti. Toki itsekin voi tässä asiaan vaikuttaa eikä tunkea sinne, missä porukkaa on eniten.

Olemme perheemme kanssa aloittaneet ns. normaalielämän kesäkuun puolivälissä. Se normaali ei tarkoita varomatonta juoksentelua ihmislaumoissa vaan harkittuja riskejä, joita pyrimme minimoimaan. Esim. käytiin ystäväperheen kanssa terassilla. Mukana myös omat käsidesit, pysyimme omassa porukassa ja tarjoilijallakin sattui olemaan kasvosuoja. Naapuripöydät olivat riittävän etäällä. Toki jos ystäväperheellämme olisi ollut korona, olisimme voineet altistua mutta se siinä kai suurin vaara oli.

Teimme myös pienen reissun Suomessa omalla asuntoautolla. Nähtävyyksissä oli väljää, osin jopa tyhjää ja pienessä kesäkahvilassa olimme ainoat asiakkaat. Ravintoloissa oli sentään vähän enemmän porukkaa mutta väleistä oli huolehdittu hyvin. En voi olla sataprosenttisen varma, etteikö jollakulla olisi ollut tautia, mutta siitä olen sataprosenttisen varma, ettei meillä ollut lähikontaktia koko reissun aikana muihin kuin oman perheen jäseniin. Toki söimme ulkona eli jos kokki yski annoksiimme, niin siinähän se olisi tarttunut, mutta on ravintoloiden ja kahviloiden omissa intresseissä välttää tartunnat, joten uskon, että siinäkään ei ole kovin suurta riskiä. Ainakin näkemilläni henkilökunnan jäsenillä oli kasvosuojat.

Ei siis tarvitse rynniä ulkomaille elämyksiä hakemaan. Niitä riittää ihan täällä kotimaassakin ja sillä saadaan se oma talous kuntoon.

Mihinkäs Finnairin ja Aurinkomatkojen rahat menevät? Kaikki voityo ulkomaille? Entäs ne työntekijät, saavat jatkaa lomautuksilla ja irtisanomisilla?

Entä mitä nähtävää Suomessa tarjoat minulle kun rakastan Antiikin historiaa?

Entäs nuo säät, kun haluaisin nauttia auringosta ja vähintään plus 25 asteisesta ilmasta.

Älä huoli, lähden etelään ehkä lokakuussa, katsotaan miten tilanne kehittyy, sillä britit ja ruotsalaiset ovat lähdössä matkaan kuun puolivälissä.

Minusta on kuitenkin todella naurettavaa selittää, että kun te olette löytäneet nähtävää Suomasta lomallenne, kaikille muillekin sitä löytyisi täältä. Helsinki on ainoa kaupunki joka voisi täyttää mun tarpeet koko viikoksi, valitettavasti asun täällä, niin nähtävyydet on jo nähty.

Inhoan mökkeilyä, haluan yöpyä hotelleissa ja 5-henkiselle perheelle se, plus joka aterian syöminen ulkona on Suomessa aivan liian kallista. Ja mielelläni halua viettää lomani yhdessä kaupungissa, jossa on riittävästi nähtävää joka päivälle, lisäksi uimaranta ja hyviä ravintoloita. Shoppaillakin saatan.

Jos ja kun jään lomalle nyt Suomeen, niin ollaan vain kotosalla, laitetaan ruokaa kotona ja ehkä käydään kerta viikkoon ulkona syömässä. Ja ei ollut niitä nähtävyyksiäkään uusia tarjolla. Saatetaan pistäytyä Raaseporin linnalla ja Porvoossa. Muttei tällä tavalla raha mihinkään kierrä.

Vierailija
108/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ainakin haluamme nähdä perhettä ja sukua, joten pitää mennä ulkomaille

Nyt ei pidä eikä saa! Menette sitten kun taas turvallista. Näin nyt vaan on ja se pitää hyväksyä ja aikuisten ihmisten ymmärtää. Soittele suvulle, skypet ja muut kanavat on.

Tää on suorastaan huvittavaa, hallitus avaa rajat matkailulle, niin sinä kiellät. Joo, ihan niin se ei mene, onneksi.

Vierailija
109/109 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen aalto tulee matkat tai ei. Se on täällä jo, muhii pinnan alla.