Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoriso v. 2020: ”Mun synttärit tuhoutuivat koronan takia. Piti lähteä kahdeksi viikoksi San Franciscoon, mutta sitten mentiinkin vain viikoksi Barcelonaan”

Vierailija
09.07.2020 |

Ilmasto- ja koronakriisin keskellä haastattelut, jossa hyväosaiset teinit ja parikymppiset itkevät peruuntuneiden lomamatkojen perään, kuulostaa ihan parodialta. Toisaalta samaa oli some koko kevään täynnä vanhemmallakin väellä.

”Tää on eka kesä since 2007, kun en ole ulkomailla. Mietin ensin, että kesä Suomessa, ei mitään tekemistä”
”Matkailu on vaan niin jees”
”Tämä korona ja epävarmuus on tosi... taxing. Mitä se on suomeksi? Uuvuttavaa.”
”Minulle tuli koronasta se pelko, että maailma ei enää olisi samanlainen. Että ei olisi lentoja, lentoyhtiöt menisivät konkkaan tai tulisi liikkumisrajoituksia”

www.hs.fi/kaupunki/art-2000006565750.html

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kauhistutti Hietsun mainonta. Ei sanaakaan siitä, että se on nykyisin Kabulinranta. Omat nuoret pysyy kaukana.

Vierailija
2/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että minä sen mökin ostan keskeltä metsää jonkun järven lähistöltä ja muutan sinne erakoksi. Jos nämäkin nuoret on joku päivä aikuisia ja mukamas päättävät tämän yhteiskunnan asioista niin miten pielessä sitä sitten ollaan kun nytkin on meno kuin ennen maailmanloppua. En halua olla missään tekemisissä tämän yhteiskunnan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivatpahan käsittelemään pettymyksiä elämässä edes vihdoin nyt. Niitä on edessä.

Vierailija
4/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ei ehkä ollut mitään perussuomalaisia nuoria :)

Vierailija
5/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä on vihreät arvot, missä ilmastovouhotus, missä ympäristötietoisuus? Eikö juuri nuorten pitänyt huolehtia siitä, että vastuuttomasti luontoa tuhlannut keski-ikäisten ja vanhusten lauma saadaan vihdoinkin aisoihin, autoilu kielletään ja lentäminen siinä sivussa.

Vierailija
6/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynel.

Vierailija
7/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan rikkaat penska on olleet tuollaisia.

Vierailija
8/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä haastateltiin jotain tietyn lukiolinjan oppilaita. On niitä kestäviäkin arvoja tunnustavia nuoria!

Vierailija
9/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä haastateltiin jotain tietyn lukiolinjan oppilaita. On niitä kestäviäkin arvoja tunnustavia nuoria!

Haastateltavina oli ainakin opiskelijoita Ressun lukiosta ja jonkun espoolaisen lukion kansainväliseltä linjalta.

Vierailija
10/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä on vihreät arvot, missä ilmastovouhotus, missä ympäristötietoisuus? Eikö juuri nuorten pitänyt huolehtia siitä, että vastuuttomasti luontoa tuhlannut keski-ikäisten ja vanhusten lauma saadaan vihdoinkin aisoihin, autoilu kielletään ja lentäminen siinä sivussa.

Ajattelin juuri samaa :) Muutama päivä sitten luin artikkelin siitä, miten valveutunutta, aktivistihenkistä ja yhteiskunnallisesti aktiivista nykynuoriso on, paljon parempaa ja fiksumpaa kuin koskaan ennen. Tosielämässä en ole nähnyt tätä nykynuorten mahtavuutta mitenkään, mutta kaipa se sitten totta on.

Vierailija
11/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli niitä nuoria 90-luvullakin. Taisi olla jo 70-luvullakin, mutta 90-luvun ympäristöaktivistinuoret näin omin silmin, koska olin itsekin sellainen. Mutta tuollaiset nuoret ovat aina olleet vähemmistössä. Nykynuorista olen sen sijaan lehtijuttujen perusteella saanut sellaisen kuvan, että valtaosan pitäisi olla tällaisia kestäviä arvoja tunnustavia.

Vierailija
12/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jutun ainoa hyvä asia oli viimeisen kuvan Valmet 365. Niin ja se että paljastui ainakin näiden nuorten kanta ympäristöasioihin jos kamalinta maailmassa on se ettei pääse lentelemään ympäri maailmaa lentokoneilla ja bilettämään ties missä.

Vierailija
13/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet kylläkin valitteli kesätöiden peruuntumista, ei ne kaikki mitään hyväosaisia reissaajia olleet.

"Minulla peruuntui kesäduuni, vaikka työsoppari oli jo tehty. Toisaalta nyt ei tarvitse sitä rahaakaan, kun ei voi tehdä mitään”

Vierailija
14/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vielä puhuneet yksityissuihkareistaan.

Vierailija
15/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar.

Vierailija
16/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorethan ovat tyhmiä. Ei heiltä voi vaatia enempää kuin aikuisiltakaan. Jossain vaiheessa osalla järki kirkastuu. Se voi olla hyvin pieni osa.

Vierailija
17/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenköyhä, pinnallinen, sieluton vakiosäätäjäsäheltäjätylsäke ikään katsomatta on ihminen, joka ei siedä hetkeäkään 'tylsyyttä', tavallista arkea, eikä keksi mitään tekemistä.

Vaikeaa on tällaisilla tyhjättynnyrit tyrkkyturhakkeilla pariutuminenkin, yleensä "arvot" pelkkää pintaa ja maanista, kestämätöntä statuksenmetsästystä, kilpalaulantaa, oravanpyörää sekä suorittamista ja muiden mielistelyä koko surkea elämä.

Vierailija
18/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet kylläkin valitteli kesätöiden peruuntumista, ei ne kaikki mitään hyväosaisia reissaajia olleet.

"Minulla peruuntui kesäduuni, vaikka työsoppari oli jo tehty. Toisaalta nyt ei tarvitse sitä rahaakaan, kun ei voi tehdä mitään”

Kyllä tuossa jutussa yli puolet valitteli kun ei päässyt matkustelemaan. Oli siellä toki niitä jotka olivat menettäneet kesätyöpaikan mutta pääasiassa esiin nousi ulkomaanmatkailu ja biletys jossain turistirysässä joita nyt ei pääse harrastamaan.

Vierailija
19/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nuoria on haukuttu rikkaiksi ja laiskoiksi lellipennuiksi. Suurin osa nuorista ei todellakaan matkustele San Franciscoon eikä muualle kuin mummolaan ja mökille. Mutta sehän olisi ihan tylsä juttu, kun nuoret sanoisivat että eipä tässä mikään ole muuttunut kun ei sen kummempia suunnitelmia ole tällekään kesälle.

Minun lapsuudessa kohistiin siitä, kun koulujen ruokaloissa oli perunat kuorittu valmiiksi. Kyllä itse pitää kuoria! Lapset ei opi koulussa mitään! Perunan kuoriminen on tärkeä taito! Nuoriso tuhoaa tämän maailman! Tämänkö takia sodittiin?

Aina on kaikki ollut nuorten vikaa, ja aina tulee olemaan.

Vierailija
20/73 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso mussun mussun.

Kyllä sitä koronaa toi Suomeen paljon muut kuin nuoret, koska kyse oli hiihtolomasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi