Nuoriso v. 2020: ”Mun synttärit tuhoutuivat koronan takia. Piti lähteä kahdeksi viikoksi San Franciscoon, mutta sitten mentiinkin vain viikoksi Barcelonaan”
Ilmasto- ja koronakriisin keskellä haastattelut, jossa hyväosaiset teinit ja parikymppiset itkevät peruuntuneiden lomamatkojen perään, kuulostaa ihan parodialta. Toisaalta samaa oli some koko kevään täynnä vanhemmallakin väellä.
”Tää on eka kesä since 2007, kun en ole ulkomailla. Mietin ensin, että kesä Suomessa, ei mitään tekemistä”
”Matkailu on vaan niin jees”
”Tämä korona ja epävarmuus on tosi... taxing. Mitä se on suomeksi? Uuvuttavaa.”
”Minulle tuli koronasta se pelko, että maailma ei enää olisi samanlainen. Että ei olisi lentoja, lentoyhtiöt menisivät konkkaan tai tulisi liikkumisrajoituksia”
Kommentit (73)
Tässä näkyy erittäin selvästi, miksi on tärkeää opettaa lapsille kiitollisuutta. Surullista, etteivät näe mitä kaikkea voivat tehdä ja mistä saavat nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet kylläkin valitteli kesätöiden peruuntumista, ei ne kaikki mitään hyväosaisia reissaajia olleet.
"Minulla peruuntui kesäduuni, vaikka työsoppari oli jo tehty. Toisaalta nyt ei tarvitse sitä rahaakaan, kun ei voi tehdä mitään”
Kyllä tuossa jutussa yli puolet valitteli kun ei päässyt matkustelemaan. Oli siellä toki niitä jotka olivat menettäneet kesätyöpaikan mutta pääasiassa esiin nousi ulkomaanmatkailu ja biletys jossain turistirysässä joita nyt ei pääse harrastamaan.
Entä sitten?
Kai nyt matkat ovat innostavampia kuin kesätyö.
Nämä nuoret ovat just ja just 20-vuotiaita, mitä pahaa matkustusinnossa on...
Ekaa kertaa elämässä on mahdollisuus ja rahaa reissata minne haluaa miten haluaa.
Minun yh-äidilläni ei tosiaan ollut rahaa kertaakaan viedä minua ulkomaille.
Matkustusinnossa ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta kilpalaulanta ja somesopulointi kritiikittä, muodon vuoksi, kyseenalaistamatta ja aivottomana laumasieluna koheltaen ja kohkaten, vailla omia mielipiteitä on säälittävää, tyhjää ja turhaa.
Tylsillä ihmisillä on tylsää vaikka kuinka yrittäisivät pyristellä denialismeissaan ja syytellä kaikkia muita.
Toi on jotenkin niin söpöä, kun jostain Kempeleen peltojen äärestä Helsinkiin IB-linjan lukion perässä muuttanut heinähattu unohtaa suomen kielen... 😅 Kertonee tosin heikosta kognitiivisesta kapasiteetista.
Tällaista se on. Autoa köyttävät ihmiset ovat ympäristörikollisia, mutta VOI VITZUU, MÄ EN PÄÄSSY TENERIFFALLE FRENDIN KAA PARTYYYMAAA!!11!!
Ihmetyttääkö, että nuorin sukupolvi on tutkitusti Suomen typerin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet kylläkin valitteli kesätöiden peruuntumista, ei ne kaikki mitään hyväosaisia reissaajia olleet.
"Minulla peruuntui kesäduuni, vaikka työsoppari oli jo tehty. Toisaalta nyt ei tarvitse sitä rahaakaan, kun ei voi tehdä mitään”
Kyllä tuossa jutussa yli puolet valitteli kun ei päässyt matkustelemaan. Oli siellä toki niitä jotka olivat menettäneet kesätyöpaikan mutta pääasiassa esiin nousi ulkomaanmatkailu ja biletys jossain turistirysässä joita nyt ei pääse harrastamaan.
Entä sitten?
Ekaa kertaa elämässä on mahdollisuus ja rahaa reissata minne haluaa miten haluaa.
Jos ollaan vihreitä, niin ollaan sitten vihreitä. Et voi saada kakkua ja syödä sitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Toi on jotenkin niin söpöä, kun jostain Kempeleen peltojen äärestä Helsinkiin IB-linjan lukion perässä muuttanut heinähattu unohtaa suomen kielen... 😅 Kertonee tosin heikosta kognitiivisesta kapasiteetista.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Jos ollaan vihreitä, niin ollaan sitten vihreitä. Et voi saada kakkua ja syödä sitä myös.
Perjantaisin ilmastolakkoillaan, sen jälkeen isi kuskaa lentokentälle.
Oletko ap jotenkin syrjäytynyt, vai mikä estää tajuamasta, että kehitys kehittyy? Maailma on tosiaan pienempi nykyisin, kuin meidän nuoruudessamme. Koska halvat lennot ja ihmisten halu matkustaa.
Olen 55-vuotias ja ihan samaa mieltä tuon nuorison kanssa.
Olen tottunut menemään ja kokemaan. Tämä tilanne ahdistaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen 55-vuotias ja ihan samaa mieltä tuon nuorison kanssa.
Olen tottunut menemään ja kokemaan. Tämä tilanne ahdistaa todella paljon.
Joo, mutku ap ei voi matkustaa, vaikka haluaisikin, niin ei kukaan muukaan saisi.
Ei näytä olevan kovin tiedostavia aktivisteja nämä haastatellut: ”Tää on eka kesä since 2007, kun en ole ulkomailla. Mietin ensin, että kesä Suomessa, ei mitään tekemistä”
Hopi, hopi, nyt takamus sieltä hiekasta ylös ja ilmastomarssille Gretan innoittama. Tässä ei ole minuuttiakaan hukattavana ilmastomuutoksen torjumisessa tai maailma tuhoutuu!
Me aikuiset on pilattu meidän lasten ja nuorten tulevaisuus.
Niin greettatyttönenkin silmät vihasta kiiluen kertoi ja syytti aikuisia. No ymmärrettävästi se pistää vihaksi kun toisten tulevaisuus varastettu.
Monet ovat todella tekopyhiä hyvän sään kavereita ja passiivisia, tyhjäpäisiä ja itseriittoisia epäaktivisteja.
Greta Thunberg on puhuva nukkepää, jota vanhemmat agitoi, masinoi, ja jolle iskä kirjoittaa vuorosanat.
Mistä teille tuli käsitys että kaikki jutun nuoret on rikkaita? Pienituloisellakin on nykyään varaa matkustaa. Ja esimerkiksi kaksi nuorta oli menossa ilmeisesti sukulaistensa luokse ulkomaille, silloin usein majoitutaan sukulaisten luona ilmaiseksi eli vain lento pitää maksaa. Esimerkiksi Kurdistaniin menopaluulento alle 200 €.
Viikonloppumatka Berliiniin tulee edullisemmaksi kuin vaikkapa viikonloppumatka Tampereelle.
Muutenkin huvittaa miten media tuo esille näitä, sanotaanko suoraan, rikkaiden huvituksia ihan niin kuin ne olisi isolle osalle kansasta mitenkään mahdollisia. Tarkoitan juuri matkailua, mökkeilyä, sijoitusvinkkejä, uusien autojen mainoksia ja testejä, jne.
Minuakin harmittaa eniten omat peruuntuneet lomamatkat sekä minun kevään ja kesän muuttuminen huomattavasti tylsemmäksi. Ei kiinnosta tippaakaan joidenkin randomien asiat tai sairastumiset ja olen sentään kohta nelikymppinen. Mitä tulee hintoihin niin viikko tai pitkä viikonloppu euroopassa on halvempaa kuin kotimaassa.
Niin?
Joitakin nuoria asia kiinnostaa, toisia ei.
Vanhuksia ja keski-ikäisiä tuskin nuoret voivat innostaa paremmille tavoille, kyllä teidän ihan itse pitää se hoitaa.