Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kehtaa tunnustaa: tämäkin äitienpäivälounas syötiin ABC:lla

Vierailija
06.05.2013 |

Mun ei onneksi tarvitse, mennään mökille ja tehdään ulkona grillissä pihvit. Mutta siis voi ankeutta, jos hienouden huippu on ABC:n "alacarten" einesmoskamättö.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko äitienpäivälounaat maksaa apsilla, nyt vuonna 2015?

Vierailija
2/31 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on aiheet. Ei nolottaisi yhtään! Vähän sama, jos käytäisiin mäkkärillä äitienpäivänä. Mitä sitten? Onneksi tämä on provo. Höh! Vain wt-porukka voi heitellä tuollaisia heittoja :)

Mutta keskitytään nyt A-studioon.

T. Akateeminen wt, yksinhuoltaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 20:57"]

Olisin tosi ilonen jos pääsisin edes apsille syömään.  Meidän äitienpäivät menee kuten muutkin päivät. Minä yksin lasten kanssa ja miehelle harrastuksissa

[/quote]

Tässä Helsingin keskustassa asuessa harmittaa kun en pääse ABC- huoltikselle. En tiedä missä olis lähin? Mutta bussilla kai pitäisi matkustaa? Minulle on kivaa vaihtelua kesäreissuilla päästä sinne syömään. Hyvää perussafkaa on aina ollut. Ap on nyt hmm.. ehkä vähän porvoosta, halusi tahallaan härnätä.

Vierailija
4/31 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC:llä voi käydä monestakin syystä, mutta yksikään syy ei ole riittävän hyvä käydä siellä. Paitsi ne naaaiset...mm mmm mm!

Vierailija
5/31 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähintaiset ovat?
En löytänyt hintatietoja netistä.

Vierailija
6/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin murheet.. Mutta kivaa että teillä on mökki, ja kivaa että pääsette grillamaan, toivottavasti sää suosii =)

Jos äitini saa tahtonsa läpi, me syömme ABCllä, ksokoa hän haluaa tarjoa, ja valitettavasti hänellä ei ola varaa tarjota meille kaikille oikeassa ravintolassa... Asuu pienessä kaksiossa, joten ei voi myöskään kutsua meitä kaikkia syömään sinne vaikka sitä mieluusti tekisi.

Äitienpäivän ohjelma on siis (jos sää suosii) ulkoilu kiipeilypuistossa ja sitten syömään, minä, mieheni ja lapsemme (2kpl), isoveljeni, avovaimonsa ja lapset (2kpl), pikkuveljeni +lapsi, ja nuorin veli jos ei ole töissä ja tietty äiti ja miehensä.

Eikä se ole meistä "hienouden huippu", mistä sellaisenkin repäisit että ihmiset menisi ABClle syömään "hienosti" =D

Hassu olet kyllä, senkin hupsu.

Vierailija
7/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan sano että hienouden huippu olisi ruokailu abc:lla mutta aika paljon kivempaa ainakin kuin kotona kokkaaminen. Eiköhän siinä ole pää-asia se äidin muistaminen ja vapaa päivä ruuanlaitosta

Onko se sitten niin a hienoa palella pihalla ja syödä niitä "pihvejä" tai ainakin palella ja paistaa?

Vierailija
8/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äitienpäivänä mutta joka isänpäivä kylläkin. Isä kun ei suostu muualle lähtemään silloin. Äitienpäivänä marmattaa etukäteen ja myös jälkeenpäin kun kohteena joku muu ravintola. Nimenomaan hinta häntä sieppaa vaikka ei hänen pussistaan. Tullut vuosi vuodelta yhä pihimmäksi.

Vierailija
9/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökilläkö ulkona grillaaminen sitten on jotenkin hienoa, minusta ainakin se on kaikkea muuta :DD

Vierailija
10/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset aloitukset on pop av-palstalla joka äitienpäivä, jo vähän odotinkin vaki-aiheen ilmaantumista lähipäivinä. Kummasti se nostaa joidenkin bimbojen itsetuntoa haukkua ABC-ruokaa, vaikka selvästi eivät ole koskaan siellä syöneetkään.

Itse syön perheen kanssa siellä satunnaisesti kotimaan matkojen tauoilla, ja aivan kelvollista ruokaa on. Ei ole einestä... katsopa ap vaikkapa tästä:

http://www.abcasemat.fi/

Noutopöydässä siis oli tomaattivuohenjuustokeittoa, paahtopaistia ja tummaa kastiketta, kermaista uunilohta, valkosipuliperunoita ja muusia, lämpimiä kasviksia, kahvia ja kakkua. En sanoisi, että sun hiiltynyt grillipihvisi on välttämättä kamalasti herkullisempi vaihtoehto, toki mökki voi olla mukavampi ja rennompi ympäristönä...

A la carte vaihtelee toimipisteittäin, mutta ei siellä eineksiä syödä, korkeintaan puolivalmisteita, joita kyllä hyödynnetään melkein joka ravintolassa nykyään.

Totta kai gourmet-ravintolat ovat asia erikseen, mutta kaikkialla ei sellaisia ole lähietäisyydellä saatavilla. Jos halutaan silti ilahduttaa äitiä valmiilla ruualla ja käyttää aika vaikkapa perheenä jossain ulkosalla, valmis ABC-pöytä on aivan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
11/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään kotona, mies tekee uunikalaa lisukkeineen. Mulle myös kelpaisi tuo mökillä kalan savustaminen jos mies sen jälkeen hoitaisi myös tiskit.

Inhoan käydä äitienpäivänä ravintolassa kun siellä on aina niin täyttä. Ja buffetlounaat ne vasta kamalia onkin jonottamisineen

Vierailija
12/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 16:23"]

Ei kai kukaan sano että hienouden huippu olisi ruokailu abc:lla mutta aika paljon kivempaa ainakin kuin kotona kokkaaminen. Eiköhän siinä ole pää-asia se äidin muistaminen ja vapaa päivä ruuanlaitosta[/quote]

Mahtava havainto. Koska perheessämme myös isä osallistuu ruoanlaittoon, ei äitiä tarvitse kuskata mihinkään, vapaapäiviä saa muutenkin.

Vierailija
13/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli lähteä katsomaan se ABC:n äitienpäivälounas, kun siitä aina jaksetaan jauhaa. Eli ehkäpä nähdään siellä tänä vuonna ;-)

Vierailija
14/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Ei tulisi mieleenkään mennä ABC:lle äitienpäivälounaalle täältä Helsingin kantakaupungista (eikä kyllä kauheasti muutenkaan, ellei nyt jollain automatkalla pysähdytä tankkaamaan). Ei tulisi myöskään mieleenkään kauhistella, jos joku muu näin tekee, oli syynä sitten paikkakunnan puutteellinen ravintolavalikoima, hinta, helppous tai joku muu. Panosta sinäkin vain ap omaan elämääsi, mitä tyytyväisempi siihen olet, sitä vähemmän sinulla on tarvetta nälviä muista heidän valinnoistaan.

Vierailija
15/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka vuosi. Kävimme myös vappulounaalla.

Vierailija
16/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin ihmettelen näitä ABC:n mollaajia. Mikä siellä käymisessä on niin hiivatin tuomittavaa? Itse emme ole menossa äitienpäivälounaalle ABC:lle, vaan toiseen paikkaan. Silti menisin kyllä tuonnekin jos muu porukka näin haluaisi. En ymmärrä näitä jotka eivät voi edes pitkillä automatkoilla käydä ko. asemalla edes kahvilla "koska se on niin ylikaupallista sontaa". Itse kyllä syön ja juon siellä missä muuallakin huoltoasemalla, ja koskaan en ole saanut pahaa ruokaa tai juomaa. Eihän se varmaan mitään huippugourmetia ole, mutta näpsäkkää ja toimivaa "pikaruokaa" silti. Ei meidän perhe ainakaan pitkillä automatkoilla (joita ajamme usein) ainakaan lähde etsimään valtateiden varrelle jäävien kaupunkien keskustoista sitä "parempaa ravintolaa". Ja ainakin esim. n. 300 km:n mummolareissun varrella, joita teemme n. kerran kuussa, ei ole juurikaan muita ruoka/ tankkauspaikkoja edes ole (viimeinenkin lopetti vuosikausia sitten, ENNEN ABC:n tuloa..

Vierailija
17/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset, jotka nimenomaan kehtaa sanoa olleensa abc:llä juhlistamassa jotain tiettyä päivää/henkilöä, sellaiset , jotka miettivät omaa perhettään, eivätkä sellaiset, jotka vaan miettivät, mitä muut tästä mahtavat ajatella. Minä ainakin perheeni kanssa menen vaikka Shellille syömään lihapiirakat ja kehtaisin sen myöntää. Minulle ainakin oma perhe on tärkein, eikä muiden mielipiteet.

Vierailija
18/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti varmaan haluais mieluiten Jussin Baariin syömään, jos se saisi itse päättää, mutta me viedään se aina syömään etanoita ja muita meren herkkuja.

Tero

Vierailija
19/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ikinä syödä abc:lla :)

Vierailija
20/31 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 17:37"]

Mun äiti varmaan haluais mieluiten Jussin Baariin syömään, jos se saisi itse päättää, mutta me viedään se aina syömään etanoita ja muita meren herkkuja.

Tero

Etanoita ja muita meren herkkuja? Mielenkiintoista. Minä kun luulin, että etanat elävät maan päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän