Miksi suomessa vihataan koiria?
Mietitääs syitä, ehkä ne karvaturrit eivät olekaan niin ihania kuin omistajansa väittävät
Kommentit (54)
no siks, kun suomessa on niin paljon kusipäisiä koiranomistajia
Itse en vihaa koiria, vaan en pidä niiden omistajista. Niistä, jotka eivät jaksa kouluttaa suloista karvaturriaan.
Syy on koirien omistajissa, ei koirissa. Kakat jätetään kävelytielle ja koiran koulutukseen ei ole käytetty aikaa.
Mä en varsinaisesti vihaa niitä koiria (tai kissoja) vaan pidän niitä omistajia idiootteina, koska antavat koiriensa paskoa muien porttien pieleen ja antavat niiden elukoidensa juosta vapaana pitkin poikin. Onneksi tuo liikenne hoitaa ongelmat aina pois jollain aikavälillä. Sääli vaan niitä eläimiä, kuolevat täysin turhan ja kivuliaan kuoleman.
En nyt varsinaisesti vihaa koiria, mutta jotenkin kuvottaa kun eivät ole mitenkään siistejä eläimiä kuten esimerkiksi kissat ovat.
Samasta syystä kun täällä ei pidetä lehmiä pyhinä. Sivistyneissä hyvinvointivaltioissa nyt eivät epähygieeniset eläimet hypi pöydillä.
Minä pidän koirista. Tosin en kaikista, minun pitämiseeni vaikuttaa paljon paitsi koiran luonne myös sen ulkonäkö. Paljon parjattu Saksanpaimenkoira, sen käyttölinja, on minusta aivan mahtava! Pidän paimenkoirista muutenkin, ja sekarotuisista.
Mutta silti olen huomannut, että koirista olisi vähän kuin pakko pitää tai sitten leimataan koiravihaajaksi. Eikö mitään siltä väliltä oikeasti ole?
Ei saa haitata kakat keskellä tietä.
Ei saa haitata päin hyppivät tai karkailevat koirat.
Koiraa on pakko silittää ja kohdella kuin ihmistä, että eräille herkkäsieluisille kelpaisi.
Ja vaikka ei pitäisi koirista, se ei tarkoita että vihaa niitä. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?
Ne haisee, niistä lähtee karvaa ja ne kuolaa on ne miten hyvin tahansa koulutettu! Mutta se haju on kaikista kuvottavinta!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 14:02"]
Mietitääs syitä, ehkä ne karvaturrit eivät olekaan niin ihania kuin omistajansa väittävät
[/quote]
Samasta syystä kun täällä vihataan lapsia, vanhuksia, teinejä, vammaisia, maahanmuuttajia jne. Tietyntyyppiset ihmiset rakastavat vihaamista ja niitä köllejä möröilee Suomessa aika paljon.
Tai sitten ne vähäiset rakastavat vain pitää suurta melua itsestään...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:00"]
Koirat ovat oksettavia. Kissat sitävastoin saavat sydämeni sulamaan..
[/quote]Kaikissa kissakodeissa haisee kissankusi, vaikka kisut ovatkin suloisia. Koirien omistajat aiheuttavat koiravihan. Jos eläisivät asetusten mukaan, niin kukaan ei vihaisi koiria.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 23:00"]
Koirat ovat oksettavia. Kissat sitävastoin saavat sydämeni sulamaan..
[/quote]Kaikissa kissakodeissa haisee kissankusi, vaikka kisut ovatkin suloisia. Koirien omistajat aiheuttavat koiravihan. Jos eläisivät asetusten mukaan, niin kukaan ei vihaisi koiria.
[/quote]
Meillä ei haise.
En pysty sietämään koiran hajua. Meinaan oksentaa, kun ystäväni tulee viereen hajuetäisyyttä lähemmäksi.
Ja se turha korviasärkevä haukkuminen.
Tavallaan häpeän inhoani, olen eläinten oikeuksien puolustaja, mutta inholleni en voi mitään.
Koirat on ok, kun eivät tule viereen, saati syliin. No, yhdestä labbiksesta tykkään, se on älykäs, ei mikään räksyti räksyti. Ei sähellä turhanpäiten.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:22"]En pysty sietämään koiran hajua. Meinaan oksentaa, kun ystäväni tulee viereen hajuetäisyyttä lähemmäksi.
Ja se turha korviasärkevä haukkuminen.
Tavallaan häpeän inhoani, olen eläinten oikeuksien puolustaja, mutta inholleni en voi mitään.
Koirat on ok, kun eivät tule viereen, saati syliin. No, yhdestä labbiksesta tykkään, se on älykäs, ei mikään räksyti räksyti. Ei sähellä turhanpäiten.
[/quote]
Siis ystäväni koira!!!
Juu ymmärrän että koiran huono käytös johtuu usein omistajasta. Harva kuitenkin muistaa että koirissakin on niitä luonnevikasia joilla ei ole toivoa. Tälleen kynofoobikkona pelkään aina koiria, oli ne sitten kilttejä tai "kilttejä". Siinä nyt tosin ei ookaan mitään tekemistä järjen kanssa.
En vihaa, mutta nykyään pelkään. Pienenä eräs tuttu koira puraisi ranteesta molempiin ranneluihin murtuman. Ranne oli kurkun edessä suojaamassa vaistomaisesti kun koira kaatoi maahan. Tästä vielä toivuin eikä kauheaa pelkoa jäänyt. Nyt sitten omien lasten kanssa olin liikkeellä ja kaksi koiraa hyökkäsi kohti, joista toinen puri. Eivät olleet mitään pieniä koiria. Itsellä ei niin väliä, mutta lapsia en meinannut saada pois tilanteesta. Nyt kyllä on jäänyt ihan jäätävä koirapelko.
Ennemmin koirankakka kadulla kuin kiljuva kakara kaupassa
Suomessa koulutetaan koiria tosi huonosti, ainakin kun vertaa vaikka Ruotsiin, jossa koirat kävelevät monesti ilman hihnaa vilkkaillakin kaduilla, ja kiltisti seuraavat omistajaansa vastaantulijoista välittämättä. Ja kadut pidetään puhtaina jätöksistä. Täällä kun lähtee ulos, niin helkkarin moni koira on aggressiivinen vastaantulijalle ja tempoo uhkaavan näköisesti hihnassa, (joskus jopa silloin kun vastaantulijalla ei ole koiraa, eli on ihmisille aggressiivinen). Ja jätöksiä ei monesti kerätä edes kerrostalon invarampilta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 08:40"]Ennemmin koirankakka kadulla kuin kiljuva kakara kaupassa
[/quote] Veit sanani suusta
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 14:02"]Mietitääs syitä, ehkä ne karvaturrit eivät olekaan niin ihania kuin omistajansa väittävät
[/quote]
Ehkä islam ja monikulttuuri.