Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos syö 1000kcal per päivä, kuinkahan nopeasti laihtuu? Ylipainoa 25kg

Vierailija
08.07.2020 |

Kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee säästöliekille.

Vierailija
2/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kannattaisi tehdä? :/ olen kokeillut eri kcal määriä ja paino vaan pysyy samana tai nousee. Ainoastaan nesteitä saa sen 2 kg pois ja nekin tulee nopeasti yhdessä päivässä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up kukaan kokeillut?

Vierailija
4/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä paino vähenee jos syö vähemmän kuin pitäisi. Pinaattilettuja hillon kera iltaisin. Ravitsevaa ja täyttävää. Ranskalaiset salaatiksi. Kuntoilua. Olen laihtunut hyvin.

Vierailija
5/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, vaikka toimii jonkun aikaa. Itselläni meni suolisto niin heikkoon kuntoon että meni reilut 6 kk että palautui lähelle samaa kuin ennen kitudiettiä. Voit saada siitä myös kilpirauhasongelmia loppuiäksesi. Kokeile ennemmin vhh diettiä ja kunnon kaloreilla.

Vierailija
6/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaan syöt terveellisesti? ja liikut?

Vierailija
7/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo viikossa maksimissaan. Mutta mihin sinulla on kiire?

Vierailija
8/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat? Sun pitää laihduttaa 175 000kcal (= 25kg) ja normi "hyvä" tahti olisi 0,5kg/viikko., eli 500kcal/päivä. Tuo kestäisi noin 350 päivää. Jos ylipaino on todella huomattava, niin voi tuon aluksi tehdä tuolla 1000kcal.per päivä tai hetkellisesti jopa enemmän. Eli viikko tosi kovalla alikaloreilla ja seuraava viikko tyyliin vain tuon 500kcal tahdilla.

mies52v

Vierailija
9/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 178cm ja 100kg bonantsa

Ap

Vierailija
10/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilo viikossa maksimissaan. Mutta mihin sinulla on kiire?

Haluan näyttää syyskuussa hyvältä kun meen takasin töihin ja haluaisin löytää vielä miehenkin jostain ennen kun on liian myöhäistä.

Vierailija
11/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 1200kcal päivässä :) lisäksi jumppaan melko usein, joskin vaihdellen. Helteillä meni pari viikkoa ilman liikuntaa, välillä liikun joka päivä. Paino putoaa kilon viikkotahtia.

Vierailija
12/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen ei ole nopeuskisa. Jos haluat päästä pysyvästi eroon liikakiloistasi, niin ainoa keino on muuttaa elintapojasi loppuelämäsi ajaksi. Se tapahtuu parhaiten pienin askelin. Näin, jos siis haluat oikeasti onnistua painonpudotuksessa.

Vierailija
13/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tykkään tuon kokoisista munkeista :)

M33

Vierailija
14/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika nopeasti alkaa näkymään. Itse aikoinaan aloitin 1200 kcal dietiillä, siitä 1000kcal, siiten 800kcal, ja lopulta 600. No se 600 oli jo liikaa, mutta vuodessa sain näin 15 kg pois. Ja aloitus paino oli 56kg.

Vierailija
15/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tykkään tuon kokoisista munkeista :)

M33

Joo, nam, nam..

Vierailija
16/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👁👄👁

Vierailija
17/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei välttämättä paha koska olet pitkä. Mieti vielä kannattaako noin paljoa ottaa pois. Kuntosali kannattaa ottaa mukaan treeniin, niin saat samanlaisen hapan kuin mentulalla.

mies52v

Vierailija
18/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika nopeasti alkaa näkymään. Itse aikoinaan aloitin 1200 kcal dietiillä, siitä 1000kcal, siiten 800kcal, ja lopulta 600. No se 600 oli jo liikaa, mutta vuodessa sain näin 15 kg pois. Ja aloitus paino oli 56kg.

Ihan päätöntä touhua.

Vierailija
19/24 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan 15kg vuodessa? Et tainu olla ylipainoinen kovin?

Vierailija
20/24 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet noin pitkä niin laskin sinulle normaalipainon ylärajan tuolla uudella painoindeksilaskurilla joka huomioi pituuden ja se näyttäisi sinulla olevan 81kg, että jos se olisi se ensimmäinen tavoite.  Veteraanilaihduttajana sanoisin, että silloin kun innostus on kovin, kannattaa vetää päivittäinen energiansaanti mahdollisimman alas. Sinulle on ihan hyvä 1200-1400kcl. Muista, että sinun kokoisen ihmisen aivot tarvitsee energiaa vuorokaudessa noin 1500-1700kcl toimiakseen normaalisti. Hieman koomakulutuksen alle voi mennä ilman, että se tuottaa mitään kummempia ongelmia. Alun nopealla laihtumistahdilla on myös psykologinen merkitys, se kannustaa eteenpäin kun muutoksen näkee nopeasti. Kun energiansaanti on kovin alhaalla tulee vääjäämättä päiviä, kun sinun on todella nälkä. Silloin katso sen hetkinen normaali energiankulutuksesi ja syö sen verran. Se riittää. Ne on nollapäiviä, et laihdu, mutta et lihokaan. Aineenvaihdunnan kannalta nämä päivät on kuitenkin hyviä ja yleensä sen jälkeen laihtuminen sujuu taas nopeammin. 

Suosittelen kävelyä ja kun on energiansaanti noin alhaalla niin kahdessa tai kolmessa erässä, että kroppa pitää sinua aktiivisempana kuin olet ja koko päivälle jakaantuu kulutuksen nousua. Saliharjoittelua en suosittele laihduttamisen ajaksi koska se lisää energian tarvetta moninkertaisesti suhteessa siellä kulutettuun energiamäärään. Mutta dieetin jälkeen ehdottomasti. Tosin silloinkin pitää muistaa, että jättää ne paikkarit tosi treenaajille. Tavallinen treenaaja pärjää kotiruualla eikä tarvitse mitään lisiä. Niiden kanssa voi käydä huonosti ja nopeasti tuleekin ihan pelkkää rasvaa kerättyä vaikka tarkoitus oli saada lihasta. Saliharjoittelussa on energiansaannin lisäys vuorokaudessa noin 200kcl naisella, ei mitään massiivisia määriä.

Toisin kuin yllä joku on tehnyt niin energiansaantia lisätään hitaasti laihdutuksen edetessä, koska sinun ei ole tarkoitus elää dieetillä lopun ikääsi vaan oppia syömään normaali määrä ruokaa ja elämään normaalipainoisena. Suurin osa laihduttajista ei jostain kumman syystä käsitä, että pienempi ihminen myös tarvitsee vähemmän energiaa, joten et vain yhdessä vaiheessa leikkaa energiansaantia hirveästi ja sitten palaa takaisin syömään kuin porsas. Se entinen annoskoko ei enää ikinä palaa vaikka kaikkea saakin syödä, jopa dieetin aikana.

Ja sitten se tärkein, psyykkinen työ. Jokaisella se on omanlaisensa ja välttämättä ei liity lainkaan painoon tai ulkonäköön, mutta aiheuttaa ylipainon kun tiedostamattaan syö niihin ongelmiin. Se kannattaa tehdä. Esimerkiksi liität voimakkaasti painosi syyksi siihen miksi sinulla ei ole kumppania, miksi? Uskot, että sellainen löytyy kun olet vain hoikempi, miksi? Näitä juttuja.