Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi voileipäkakut ovat poissa muodista, olleet jo pitkään?

Vierailija
05.05.2013 |

Missään niitä ei enää tarjota, pitopalvelutkin nyrpistelevät niille ja kehottavat valitsemaan jotain muuta. Silti en tiedä yhtään henkilöä, joka ei voileipäkakusta pitäisi ja suorastaan kaipaisi niitä pitopöytiin. Mikä siis maksaa? Haluun voieipäkakut takaisin enkä usko olevani yksin. Komppaa jos tunnet samoin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan synttäreillä  oli paikallisen lounasruokalan tekemä lohivoileipäkakku, mikä oli paras mitä ikinä maistanut ja kallein, kelpasi vieraille kyllä, 40 € maksoi.

Liian usein kakuissa leipä on vettynyttä mössöä.

Vierailija
22/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan synttäreillä  oli paikallisen lounasruokalan tekemä lohivoileipäkakku, mikä oli paras mitä ikinä maistanut ja kallein, kelpasi vieraille kyllä, 40 € maksoi.

Liian usein kakuissa leipä on vettynyttä mössöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vain on niin paljon kaikkea muutakin kivaa vaihtoehtoa tarjottavaksi, että se voileipäkakku häviää sitten niille tuoreemmille ideoille.

Vierailija
24/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 22:00"]

Nykyään vain on niin paljon kaikkea muutakin kivaa vaihtoehtoa tarjottavaksi, että se voileipäkakku häviää sitten niille tuoreemmille ideoille.

[/quote]

Mutta syömättä se ei koskaan jää

Vierailija
25/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ja itse valitut päälliset on parasta 

Vierailija
26/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en voinut sietää voileipäkakkuja nyt olen oppinut syömään kun en enää ole saanut niitä kuiivia känttyjä. En kyllä muutenkaan ole mitenkään muodikas.

Vierailija
27/34 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Toinen ei tykkää, kun ovat aina niin vetisiä mössöjä ja toinen ei tykkää, kun on aina saanut kuivia känttyjä. Taidatte olla saaneet kaikki ihan luksuskakkuja

Tottakai sen on pakko mennä jo muodista pois, kun niitä on tehty niin kauan. Olishan se nyt noloa tarjota jotain, mitä joku tarjosi jo viime vuonna. Sen tasokkaampaa syytä en keksi.

Onneksi en ole missään muussakaan muodin orja

Vierailija
28/34 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/34 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelut eivät halua tehdä voileipäkakkuja, koska ne ovat suuritöisiä (= maksaa paljon) ja sitten jos sitä ei oikein osaa, niistä tulee helposti kuivia ja sitten tulee kiukkuista palautetta asiakkailta. Mä teen itse silloin tällöin, en suinkaan joka juhlaan... mulle on aivan se ja sama mikä on muotia, jos se vieraille maistuu, niin sehän on hyvä.

Vierailija
30/34 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, minä taas olen aina saanut liian kosteita voileipäkakkuja. Toinen ongelma on makuyhdistelmät, tuntuu ettei mietitä yhtään mikä oikeasti toimii. Eli niistä jää huono kuva jos 10 juhlasta yhdessä muistaa saaneensa oikeasti hyvää voileipäkakkua jota on hakenut lisääkin, sitten lopuissa se on ollut suorastaan pahaa tai siedettävää. 

Huonoista makuyhdistelmistä tulee mieleen kerrat kun kakun välissä on ollut keitettyjä kasviksia, eli herneitä, porkkanakuutioita yms. Toisessa oli tuhti kerros pikkelsiä jatkeena. Paras tulos saadaan kun pidetään maut hyvin yksinkertaisina ja helposti tunnistettavina. Kukaan ei tahdo sörkkiä sitä voileipäkakkua lautasella ja yrittää selvittää että mitä se on syönyt kun maku ei kerro mitään.

Vierailija
31/34 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, meillä päin taas niitä on joka juhlassa. Ovat jo valuneet lasten (aikuis)synttäreillekin.

Ja kyytipojaksi sitten hanaviiniä.

Vierailija
32/34 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty voileipäkakku menee hetkessä alas, on sitten mitkä bileet menossa vaan. Kyllä se aina rasvaiset pasteijat ja köyhät tikkutarjottavat voittaa:)

Vierailija
33/34 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole törmännyt pitopalveluun, joka ei halua tehdä voileipäkakkuja.

Vierailija
34/34 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin sama kokemus siitä, että voileipäkakusta tykätään tosi paljon, ja menekki on sen mukaista. Koskaan ei edes riitä se määrä, mitä ohjeen mukaan pitäisi henkeä kohti varata, vaikka muutakin tarjottavaa on runsaasti.

Minä kyllä kerron vieraille, mitä täytteitä kakuissa on, tai jos on isommat bileet, teen kyltit kakkujen viereen. En tietenkään kyttää, kuinka moni jättää kakkuja ottamatta, mutta menekin määrästä päätellen ei kovin moni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä