Miksi lapsia ei saa inhota?
Minä inhoan useimpia lapsia. En kestä lasten kitinää, julmuutta, väkivaltaisuutta, avuttomuutta, huonoa käyttäytymistä, äänekkyyttä, sottaisuutta, rumuutta ja arvaamattomuutta. En löydä lasten käyttäytymisestä hellyyttäviä piirteitä. Minusta syntymä ei ole ihme (koska kaikki nisäkkäät siihen pystyvät) eikä lapsen hankkiminen ole minkäänlainen saavutus. En halua pidellä vieraiden lapsia, enkä ole mielelläni lasten lähellä.
Silti pidän suuni kiinni ja hymyilen väkinäisesti, koska lapsista on yhteiskunnassamme pakko pitää. Koirista, kissoista, juopoista ja kokoomuslaisista saa olla pitämättä, mutta lapsia inhoava ihminen saa heti hirviön maineen. Älyllisellä tasolla ymmärrän, miksi lapsilla on tällainen erityisasema, mutta kyllähän se turhauttaa, kun itselleni täysin luonnollisten tunteiden ilmaiseminen on mahdotonta muuten kuin anonyymisti internetissä.
Miksi emme voisi sopia, ettei lapsista ole pakko pitää?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 12:47"]
Miten niin ei saa? Kyllä minäkin voin avoimesti sanoa pitäväni lapsettomia aikuisia lapsellisina, kypsymättöminä uhmaikäisen minä-minä-minä-tasolle jääneinä aivokääpiöinä. Ja minulla on mielipiteeseeni täysi oikeus.
[/quote]
Tietenkin sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja oikeus sanoa se. Ei minua haittaa lainkaan ettet pidä kaltaisistani lapsettomista ihmisistä. I'd rather be insulted by you than someone I respect.
"Ei elämällä ole tarkoitusta. Ja ihmiset ovat lajina väkivaltaisia ja aggressiivisia ennemmin kuin hoivaavia ja suojelevia. "
Nä jää sitten paskalammikkoosi haisemaan. Hyvää ei kannata tavoitella jos koko persoona on mätä kasa jossain huoneen nurkassa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:48"]
Vaikuttaa siltä, että inhoat myös naisetta ja synnyttämistä.
[/quote]
Herrajjumala! En voisi edes kuvitella naista, joka ei inhoaisi synnyttämistä! Sitten se on eri asia, jos on taju kankaalla eikä asiasta mitään tiedä, mutta ei siiseksönin jälkeenkään voi hyvin voida.
Kyllä joillakuilla sitten viiraa päästä!
On se kumma, että nykypäivänäkään ei saa vielä avata suutaan ja suoraan sanoa, että vihaa jotain tiettyä asiaa tai ihmisryhmää! Varsinkaan kun kyse on lapsista, niin voi että millainen älämölö siitä syntyy! Lapset eivät ole sen arvokkaampi ihmisryhmä, kuin vanhukset, vammaiset tai opiskelijat!!
Ja tosiaan niinkuin ap sanoi; miksi syntymästä puhutaan ihmeenä?! Sitä on tehnyt olennot jo ennen ihmistä, ei ihminen ole ensimmäinen eikä ainut laji joka kykenee lisääntymään!
Miksei samanlaista kitinää kuulee siitä, että joku sanoo inhoavansa vanhuksia? Eikö vanhuksilla olisi suurempi oikeus olla siellä teidän rakastamallanne korokkeella kuin lapsilla? Vanhus, joka makaa päivästä toiseen samassa sängyssä samoissa p***aisissa lakanoissa ja vaipoissa, ainoana kontaktinaan hoitaja jolla on pinna kireällä koko työvuoron, koska pitää keretä hoitaa seuraavat kolmekymmentä vanhusta saman vuoron aikana. Vanhus, joka on tehnyt kymmenessä vuodessa kymmenen kertaa enemmän kuin yksikään nykypäivän tietokonekasvatetuista pullamössöpennuista tulee tekemään elämänsä aikana.
Pitäisikö lasten vanhempien hieman kasvattaa vaikka itsetuntoa tai jotain, jos ottaa koville se fakta, että jokainen ihminen ei todellakaan pidä lapsistä eikä halua lapsia! Kaikkia ei kiinnosta mitä pieni "ihme" lassi-oiva söi ja p**koi tai kuinka "hienon" seinämaalauksen hän teki vasta tapetoidulle seinälle. Siinä ei ole mitään henkilökohtaista, joten älkää ottako sitä henkilökohtaisena loukkauksena!
Itse omistan muutaman kissan ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa, jos joku ihminen sanoo inhoavansa kissoja tai eläimiä ylipäätänsä! Se, että inhoaa jotain, ei tarkoita että olisi päästään sekaisin ja haluaisi jotain pahaa sattuvan inhonsa kohteelle.
Lapselliset ihmiset: ottakaa se pää pois sieltä p*rseestä ja laskekaa itsenne ja lapsenne pois sieltä p*skavaippakorokkeelta ja lopettakaa tuo turha kitinä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 13:15"]
"Ei elämällä ole tarkoitusta. Ja ihmiset ovat lajina väkivaltaisia ja aggressiivisia ennemmin kuin hoivaavia ja suojelevia. "
Nä jää sitten paskalammikkoosi haisemaan. Hyvää ei kannata tavoitella jos koko persoona on mätä kasa jossain huoneen nurkassa.
[/quote]
Sanoo ihmisistä välittävä ja hoivaava henkilö toiselle. Oletko ylpeä käytöksestäsi?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 12:54"]
On vanhempia, jotka tappavat omia lapsiaan. Perhesurmat, tapaus Eerika jne.
[/quote]
Nimenomaan! Miksiköhän tämä on nyt jo tälläkin palstalla unohtunut? Isät yleensä perhesurmaavat samoin kuin Eerikankin, mutta kyllä niitä tappavia äitejäkin on ollut maailman sivu. Omasta lapsuudestani muistan vuonna 1977 meidän kunnassa tapahtuneen pikkutytön tappamisen isolla kivella kallon murskaten. Äiti oli tytön kanssa tapahtumahetkellä ja ensin syytti siitä sinihupparista tuntematonta hiipparia (muistan tämän, koska minulla oli silloin sininen huppari itselläni), mutta lopputulos oli se, että äiti itse mäjäytti tyttärensä kallon halki sillä kivellä. Istui siitä jokusen vuoden Hämeenlinnan naisvankilassa, nyt jo vuosikymmeniä vapaana, jos vielä elää.
Ai, siitä löytyi maininta murhainfostakin. Tapahtui siis keväällä 1977: http://www.atfreeforum.com/crimestory/viewtopic.php?t=890&sid=4f7843792853721caf18.
Vihaaminen vaan on ihan helvetin laiskaa - minä vihaan vihaajia, ja koitan päästä tästä vihasta eroon. Ei ole helppoa ei. Oikein veri maistuu suussa kun tekkisi mieli hakata nämä kusipää vihaajat (vihasi ne sitten saatana lapsia tai sammakoita). On jotenkin muka niin vitun hienoa kun sanoo vihaavansa niitä tai näitä ihmisä. Ja sitten itketään kun "nykyään ei voi sanoa, että vihaa" . VOIHAN! saatanan nilviäinen, justhan sä SANOIT! Hävetkää saatana oikeesti.
Ei vaan saa sanoa ääneen, jos vihaa/inhoaa lapsia, vammaisia, mustalaisia, neekereitä tai homoja. saa sanoa ääneen, jos inhoaa keski-ikäisiä valkoisia miehiä, aviopuolisoaan, auoilijoita tai perussuomalaisia.
Mä INHOON sekopäitä - niin kuin tota edellistä kommentaattoria.
Miksi jotain ihmisryhmää pitäisi inhota? Mä en inhoa niitä jotka ei halua lapsia, enkä niitä jotka haluaa lapsia. En inhoa niitä jotka kärsivät lapsettomuudesta. Enkä mitään ikäryhmiä tai etnisiä ryhmiä tms. Koska en jumalauta NIPUTA mitään ihmisiä, en YLEISTÄ heidän olevan jotakin, joka perustuu vain ja ainoastaan ennakkoluuloihini.
Eihän niistä ole pakko pitää. En itsekään pidä suurimmasta osasta lapsia, mutta en myöskään pidä suurimmasta osasta aikuisia. Yhteiskunnassa on kuitenkin sääntöjä, ja yksi niistä on se, ettei ole kohteliasta osoittaa vastenmielisyyttään toisia ihmisiä kohtaan julkisesti. Niinpä suosittelen että pidät antipatiasi omana tietonasi, mikäli haluat elää suht sovussa muiden kanssakulkijoiden kanssa.
Sävyero on aika iso, jos ei pidä jostakin ihmisryhmästä vs. inhoaa jotain ihmisryhmää. En pidä kovin terveenä ihmisiä, jotka vihaavat kissoja, lapsia tai kokoomuslaisia. Ymmärrän, että kaikki eivät näistä pidä. Joten en ymmärrä kysymystäsi.
Minä en inhoa ketään, se on eri asia kuin olla pitämättä. Ei sekään ole hyvää kasvatusta saanut, joka nyrpistelee julkisesti nokkaansa. Inhon osoittaminen ihmistä kohtaan on moukkamaista.
Samasta syystä kun on asiatonta inhota vammaisia, sinisilmäisiä, eläkeläisiä, ruskeatukkaisia , 13-vuotiaita, lapsettomia jne. Jokainen ihminen on arvokas omana itsenään ja rasismi iän, sukupuolen, ihonvärin tai muun vastaavan asian vuoksi on merkki henkisestä kypsymättömyydestä.
No tuo on ihan järkevä kanta, enkä sinänsä ole eri mieltä. Ehkä lähipiirini on vääränlainen, mutta kun joskus olen ihan yleisellä tasolla erehtynyt sanomaan etten oikeastaan tykkää yhtään tippaa lapsista, olen saanut äiti-ihmisiltä sellaiset läksytykset ettei paremmasta väliä: kuinka sä voit noin sanoa? olethan sä itsekin ollut lapsi! vihaatko sä munkin lastani?
No, totuus on etten pidä lapsista ylipäätään enkä pidä sinunkaan lapsistasi... ihan niin kuin en pidä koirista ylipäätään enkä myöskään sinun koirastasi. Mutta niin kauan kuin pidät molemmat lieassa eivätkä ne häiritse minua, yhteiselomme sujuu kyllä hyvin. Sosiaalisesti on tosin paljon tuhoisampaa olla pitämättä lapsista kuin olla pitämättä koirista. t. ap
edellinen siis ensimmäiselle vastaukselle. t.ap
Ihmisten pitää tulla elämässä toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, joten tuhlaat ruutiasi aivan väärään asiaan.
En tiedä ketään lasta, joka olisi pitänyt siitä, että häntä inhotaan. Tuskin sinäkään pienenä.
Jos inhosi menee vielä pahemmaksi, neuvon hakeutumaan hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:39"]
Samasta syystä kun on asiatonta inhota vammaisia, sinisilmäisiä, eläkeläisiä, ruskeatukkaisia , 13-vuotiaita, lapsettomia jne. Jokainen ihminen on arvokas omana itsenään ja rasismi iän, sukupuolen, ihonvärin tai muun vastaavan asian vuoksi on merkki henkisestä kypsymättömyydestä.
[/quote]
En minä ole kenenkään arvoa kieltämässä. Varmasti jokaisella lapsella, iilimadolla ja tyhjällä Siwa-kassilla on oma tärkeä roolinsa tässä suuressa maailmankaikkeudessa. Voi myös olla, että jossakin asuu lapsi, joka ei herättäisi minussa inhoa. Toistaiseksi en ole vain sellaista kohdannut, enkä ymmärrettävistä syistä ole kovin innokas etsimään. t.ap
Jos inhoaa lapsia, taustalla on mielenterveysongelmia, traumoja omasta lapsuudesta tms. En inhoa lasten inhoajia. Säälin heitä. Toivon heidän kuitenkin pysyvän kaukana lapsista ja hankkivan hoitoa itselleen. Teeskentely ei ole hyväksi, mutta inhon osoittaminen on huonoa käytöstä ja pahimmillaan rikollista.
Vaikuttaa siltä, että inhoat myös naisetta ja synnyttämistä.
Lapsia kai saa inhota (viittaan otsikkoon) mutta kannattaa pyrkiä johonkin muuhun. tässä asiassa tiedostaa huono taipumuksensa ja hävetä itseään. Mykyään kun kaiken luonteen heikkouden pitäis aina olla niin hyväksyttyä tai ns. kiinnostavaa. Juu, lapsia inhoava ei ole kiinnostava, mutta tätä inhoansa häpeävä on. Elämä on aika kurjaa jos se on koko ajan helppoa, itsensä hyväksyminen ei ole sitä, että omien huonojen piirteiden kanssa pitää jäädä haisemaan ja makaamaan. Voi sitä pyrkiä olemaan parempi, ymmärtäväisempi ja vastuullisempi. Se vain vaatii ponnisteluja - ja sitähän ei elämässä kai saisi nykyäåän olla. Miten olisi vanha kunnon 'luonteen kehittäminen'?