Mies haluaa seksiä ilman ehkäisyä
Ymmärrän toki, kun kumilla ollaan menty jo pidempään kun en voi käyttää hormonaalista ehkäisyä. Miehen mielestä siis lapsi saa tulla. Minä haluan myös lapsen, mutta en ennen avioliittoa. Mies ei kuulemma ole edes ajatellutkaan vielä naimisiinmenoa. Ei hänellä ilmeisesti ole mitään sitä vastaan, mutta ei ole nähnyt ajankohtaisena vielä aikoihin. Ja lapseen sitten voisi sitoutua?! On nyt pettynyt kun minä en halua jättää ehkäisyä pois. Olemme kolmekymppisiä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi avioliitto on tärkeä?
Avioliitto saa olla ja on tärkeä monellekin, myös monelle miehelle. Sen ei tarvitse olla sinulle tärkeä, mutta jollekin toiselle se on. Tästä aiheesta on keskusteltu ihan tarpeeksi, joten ei syytä alkaa jankkaamaan prinsessahäistä yms muuta typerää.
Varsinaiseen aiheeseen: Vauva kasvaa sinun kehosi sisällä ja sitoo sinut vuosikymmeniksi lapseen tavalla jota kukaan mies ei oikein osaa edes kuvitella. Eli päätös ehkäisystä on sinulla jos et ole valmis vauvan tuloon. Jos hormoniehkäisy ei ole sinulle mahdollista, niin sitten mies laittaa sen kumin vaan kiltisti, tai pärjäilee ilman yhdyntää.
Voihan hän tietysti harkita avioliittoakin kanssasi, kun kerran vauvankin haluaa. Omasta mielestäni idioottimaista että mies väittää haluavansa vauvan mutta ei laillisesti vihittyä vaimoa. Minulle kertoo jo kaiken tarpeellisen miehestä.
Tämä.
Silti, en tajua. Itse tein lapset miehen kanssa jonka kanssa olin pitkässä avoliitossa ja myöhemmin olin naimisissa toisen miehen kanssa. Ei tämä avioliitto ollut mitenkään todellisempi suhde kuin se mihin lapset tein, päinvastoin. Lapsihan se liima on, ei mikään juridinen sopimus. Tänä päivänä ex aviomieheni on jossain enkä tiedä siitä ihmisestä mitään, ihan kuin häntä ei ikinä olisi ollutkaan, mutta lasteni isä on yhä elämässäni kiinteästi ja on lopun ikäänsä.
Aivan. Olen minäkin tehnyt lapseni avoliittoon. Mutta Ap kirjoitti, että mies haluaa seksiä ilman ehkäisyä. Mies ei sanonut, että haluaa lapsia. Mies toki sanoi, että lapsi saa tulla jos on tullakseen, mutta se ei ole sama asia kuin että oikeasti toivoisi lasta. Hän toivoo seksiä ilman ehkäisyä.
AP, lue tämä huolella ja kahteen kertaan.
Mies ei halua lasta. Häntä ei vaan haittaa, jos lapsi tulee siinä seksin sivutuotteena, sinähän naisena sen lapsen kuitenkin hoidat, kun mies pyörittelee bisneksiään yrityksessään ja haluaa jatkossakin lisää seksiä ilman ehkäisyä.
Avioon meneminen on tämän miehen silmissä suurempi sitoutuminen kuin lapsi, koska lapsi "ei koske häntä", vaan se on ikäänkuin sinun projekti, toisin kuin avioliitto, joka koskettaa häntä suoraan, kun hänestä tulee sinun aviomiehesi.
Tärkeintä ei ole aina se mitä ihminen sanoo, vaan se, mitä siellä rivien välissä seisoo, jota toinen ei kerro suoraan. Me kaikki toimimme tiedostaen tai useimmiten tiedostamattamme näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies vaihtoi noilla kriteereillä toiseen. Kun minä sanoin, että ei lasta ennen aviota enkä minä aio ehkäistä, niin mies löysi naisen, jolle pillerit sopi.
Hiisi, onnittele itseäsi! Väistit ison luodin tuossa. Rakkautta teidän suhteessa ei siis ollut pisaraakaan, ei ainakaan miehen puolelta.
Hankala sanoa. Mies sai nyxän kanssa vauvan alle kahden vuoden yhdessäolon jälkeen ja on aivan ihana isä. Minä olen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi avioliitto on tärkeä?
Avioliitto saa olla ja on tärkeä monellekin, myös monelle miehelle. Sen ei tarvitse olla sinulle tärkeä, mutta jollekin toiselle se on. Tästä aiheesta on keskusteltu ihan tarpeeksi, joten ei syytä alkaa jankkaamaan prinsessahäistä yms muuta typerää.
Varsinaiseen aiheeseen: Vauva kasvaa sinun kehosi sisällä ja sitoo sinut vuosikymmeniksi lapseen tavalla jota kukaan mies ei oikein osaa edes kuvitella. Eli päätös ehkäisystä on sinulla jos et ole valmis vauvan tuloon. Jos hormoniehkäisy ei ole sinulle mahdollista, niin sitten mies laittaa sen kumin vaan kiltisti, tai pärjäilee ilman yhdyntää.
Voihan hän tietysti harkita avioliittoakin kanssasi, kun kerran vauvankin haluaa. Omasta mielestäni idioottimaista että mies väittää haluavansa vauvan mutta ei laillisesti vihittyä vaimoa. Minulle kertoo jo kaiken tarpeellisen miehestä.
Tämä.
Silti, en tajua. Itse tein lapset miehen kanssa jonka kanssa olin pitkässä avoliitossa ja myöhemmin olin naimisissa toisen miehen kanssa. Ei tämä avioliitto ollut mitenkään todellisempi suhde kuin se mihin lapset tein, päinvastoin. Lapsihan se liima on, ei mikään juridinen sopimus. Tänä päivänä ex aviomieheni on jossain enkä tiedä siitä ihmisestä mitään, ihan kuin häntä ei ikinä olisi ollutkaan, mutta lasteni isä on yhä elämässäni kiinteästi ja on lopun ikäänsä.
Aivan. Olen minäkin tehnyt lapseni avoliittoon. Mutta Ap kirjoitti, että mies haluaa seksiä ilman ehkäisyä. Mies ei sanonut, että haluaa lapsia. Mies toki sanoi, että lapsi saa tulla jos on tullakseen, mutta se ei ole sama asia kuin että oikeasti toivoisi lasta. Hän toivoo seksiä ilman ehkäisyä.
AP, lue tämä huolella ja kahteen kertaan.
Mies ei halua lasta. Häntä ei vaan haittaa, jos lapsi tulee siinä seksin sivutuotteena, sinähän naisena sen lapsen kuitenkin hoidat, kun mies pyörittelee bisneksiään yrityksessään ja haluaa jatkossakin lisää seksiä ilman ehkäisyä.
Avioon meneminen on tämän miehen silmissä suurempi sitoutuminen kuin lapsi, koska lapsi "ei koske häntä", vaan se on ikäänkuin sinun projekti, toisin kuin avioliitto, joka koskettaa häntä suoraan, kun hänestä tulee sinun aviomiehesi.
Tärkeintä ei ole aina se mitä ihminen sanoo, vaan se, mitä siellä rivien välissä seisoo, jota toinen ei kerro suoraan. Me kaikki toimimme tiedostaen tai useimmiten tiedostamattamme näin.
Kannattaisikohan siltä mieheltä kun kuitenkin kysyä mitä hän tarkoittaa, eikä vain tehdä yleispäteviä oletuksia?
Hänkin on kuitenkin aikuinen ihminen jolla on ihan omat tunteet ja ajatukset, voi olla vaan huono tuomaan ajatuksiaan julki.
Eiköhän tuo tajua että halutessaan pääsee naisesta eroon mutta lapsesta ei ikinä, avioliitto vain ei ole niin oleellinen hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt että tuo voisi olla kiristämistä ja vallankäyttöä? Eli kun mies "vahingossa" saa sinut raskaaksi, niin olet sidottuna häneen lapsen kautta, mutta kuitenkaan ette ole esimerkiksi aviossa mikä vaikuttaa mahdollisen eron koittaessa siihen mitä miehen sinun raskausaikanasi/äitiyslomallasi haalimalle omaisuudelle tehdään.
Kyllä aloin tätäkin miettiä. Miehellä on yritys joka on alkanut menestyä aika hyvin. Yrittäjäperheen elämäntyyli vaatii panostusta koko perheeltä joten minä en ala lapsia tekemään ennen kuin on mustaa valkoisella että minunkin talouteni on turvattu. Ap
Ok. Eli se kiristäjä oletkin sinä.
Kompromissina voitte jättää ehkäisyn pois heti, mutta annat vetää vain anaaliin. Ykköstä tarjolla ilman kumia vasta sitten kun olette päässeet naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kuparikierukka.
En tässä vaiheessa. Minun puolestani ehkäisy voidaan jättää heti jos/kun päästään avioon!
Haluatko päivän prinsessana vai rahastaa häillä?
Ap tässä. Vastailen vielä jos joku tätä lukee tai haluaa kommentoida. Mies siis ihan suoraan on sanonut että haluaa lapsen minun kanssani. Ei hän noin sanoisi jos ei tarkoittaisi, vaikka tiedän että se tekovaihe olisi myös hänen mieleensä.
Ja tuosta miehen yrityksestä. Minä todella teen osuuteni, että mies pystyy tekemään pitkää työpäivää ja teen siellä välillä hommia itsekin. Puhumattakaan siitä, mikä tilanne tulisi olemaan jos saamme lapsia! Tiedän, että eihän yrittäjä nyt jää kuukausiksi lapsia hoitamaan kotiin. Se on minulle ok, mutta haluan olla varma etten jää täysin häviölle jos hoidan päävastuun lapsesta, ja jos vielä sattuisi jotain. Minulle avioliitto ja virallinen sopimus toisi tähän turvaa, vaikka en ole kärkkymässä miehen yritystä omiin nimiini.
Ja kuten sanoin, hääjuhlia en halua.
Jos käyttää ehkäisyä joutuu helvettiin ja lähiomaiset myös!
Jos olette kolmikymppisiä jo ja haluatte useamman lapsen, niin kannattaa todellakin jättää ehkäisy pois. Ei niitä lapsia sormia napsauttamalla tule ja jokainen vuosi lisää vähentää mahdollisuuksia.
Se kertoo että mies lähinnä vaan haluaa naiskennella ilman kumia. Vauvasta löpistään sen takia että päästäisiin naisen raskautumisen peloista yli.
Ei kelpais mulle tollanen sankari.