Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä kesästä lihomatta?

Vierailija
05.05.2013 |

Olen laihtunut kovalla työllä tammikuun alusta noin 4 kg (lähtöpaino noin 62, nyt 58). Tarkoitus on vielä karistaa kiloja kaksi - kolme. Kovalla työllä tarkoittaa sitä, että tämän nopeampaan laihdutustahtiin en ole pystynyt. Repsahduksia on sattunut ja tuntuu, että tosi vähällä pitää mennä ja liikkua paljon, jotta paino putoaa. Peruskulutus minulla on vain reilu 1300 kcal. 

Huolestuttaa jo miten selvitä kesästä? Anopin mökillä ollaan juhannus ja siellä on jatkuvasti tarjolla herkkuja. Lapset ovat tottuneet, että kesällä aina jäätelöä jälkkäriksi ja maistuu minullekin.

Itsehillintää ei ole eli jos jotain on tarjolla varmasti otan. Miten selvitä kesästä ilman, että kilot tulevat takaisin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kesällä timmimmässä kunnossa: vaatteita vähemmän, niin turvonnut olo ahdistaa, ja sitä ei voi verhota paksuihin vaatteisiin, ihania kevyitä kesäherkkuja, eikä edes kovin raskas ruoka maistu lämpimällä. Kokeile erilaisia ihania salaatteja, grillikasviksia (vartaina/nyytteinä), raikkaita mansikoita torilta ja mehujäätä pakastin täyteen. Juo paljon vettä, ulkoile kauniissa säässä!

Vierailija
2/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähän on kaikkein helpoin aika laihduttaa! Kuumalla ei ruoka maistu ollenkaan, tulee juotua paljon kun on kuuma. Lämmin raskas ruoka on ihan no-no, salaatit ja kevyt kana ja kala sen sijaan maistuvat. Ei siinä yksi jäätelö päivässä haittaa kun muuten syö kevyesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu, paitsi, että olen tammikuun alusta karistanut 10 kiloa. Olen päättänyt, että kesällä tavoite ei ole laihtua, vaan pysyä tässä painossa. Aion merkata kaikki syömiseni edelleen Kiloklubiin, sitten näen, jos menee monta päivää peräkkäin lihomisen puolelle ja sitten syön vastaavasti parina päivänä vähemmän.

Yritä panostaa kevyisiin ruokiin, esim. jos on grilliruokaa, ota vain yksi makkara ja sen oheen vaikka grillattua maissia tai kesäkurpitsaa. Ja jos on jädeä, ota sitä maltillisesti, mutta mansikoita siihen oheen tuplamäärä.

Vierailija
4/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en koskaan kesällä liho, kesällä kaikki vihannekset ovat tuoreita ja hyviä, jos kerran viikossa syö grillatun pihvin tai makkaran ei se lihota.

Lisäksi on muutakin tekemistä kuin kärvistellä sisällä ja syödä herkkuja.

Vierailija
5/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutat enemmän kuin syöt, varmuuden vuoksi. Lähtee muutama kilo vielä lisääkin, jos se on tavoitteissa. :)

Vierailija
6/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällähän on ihanaa kun saa marjoja ja herneitä ja kasviksia. Älä pihistele niissä, niin tekee vähemmän mieli muita herkkuja.

Vierailija
7/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä itseltäni herkkuja kesällä, koska ilman niitä olisi aika tuskaista :) Kesällä kannattaa sitten vaan liikkua vastapainoksi paljon: ui, rullaluistele, pyöräile, lenkkeile ja tee reippaasti ulkotöitä jos siihen on mahdollisuus. 

Vierailija
8/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kesällä on nimenomaan helppo pysyä kunnosa, syskyn, talvne ja kevään aiakna se on vaikeampaa. Mun mielstä on ihanaa päästä treenaamaan ulos lämpimään vähissä vaatteissa ja se on ihanaa, kun lämpimällä hiki virtaa kunnolla. Lisäksi kaikki kevyet herkut, kuten rahka, mansikat, jogurtti on ihania lämpimällä ilmalla ja ei edes tee mieli syödä nauda- tai sianlihaa, vaan kalaa ja siipikarjaa..

Vierailija
9/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän vedän kesäisin kaksin käsin muurinpohjalettuja, grilliruokaa ja siiderit ja lonkerotkin maistuu. Onneksi kesällä on myös mukava liikkua. Itse ainakin tykkään hölkätä pururadalla ja rullaluistella, joskus uidakin. Jos yhtään nappaa, niin suosittelen suakin harrastamaan jotakin liikuntaa. Sitten voi syödä niitä herkkujakin vähän paremmalla omallatunnolla. 

Vierailija
10/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää opetella laittamaan kevyitä gourmet-herkkuja ja opetella hekumoimaan ihanilla kesän kasviksilla! Pidä annoskoot kurissa nyt ainakin, äläkä santsaa arkena, eikä juhlissakaan.

Vierailija
11/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan jo nyt liikuntaa noin kuusi tuntia viikossa. Suurin osa kovatahtista, kovalla sykkeellä. Kesällä treenit ovat vain tauolla. Itsenäisesti en moiseen pysty.

Vierailija
12/12 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa tulee olemaan, koska Marko haluaa grillata joka ilta ja kyllähän se makkara minullekin maistuu, jos sitä tarjolla kerta on, niin siinä tulee itsekin syötyä. Lapsille sitten grillinakkeja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän