Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rentoudutte ja virkistytte tällaisena kesänä?

Vierailija
08.07.2020 |

Itse ajattelen, että rentoutuminen on paineista ja stressistä vapautumista. Virkistyminen on taas jotain henkisempää, sisäsyntyisempää mutta se voi seurata rentotumisesta? Mitkä asiat tai tekemiset teillä toimivat? Kalsarikännejä ei lasketa :).

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutaan kaikki sisällä kun ulkona liian kylmä, lapset pelaa konsolin kanssa. Ei varmaan lähdetä minnekään kun niin kylmä, sade ja kova tuuli.

Vierailija
22/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina joku projekti, jota en ehdi työpäivinä tehdä vaan oikein odotan vapaita tai lomaa, että pääsen niitä tekemään. On ikuisuusprojekteja ja sitten nopeampia, teen niitä inspiraation mukaan. Mulla on add ja iso haaste on oppia tekemään aloitetut asiat loppuun asti.

Tällä lomalla olen pessyt mattoja, puuhaillut puutarhassa, maalannut yhtä huonekalua, tapetoinut nukkekotia, tehnyt dioraamaa, neulonut villasukkia. Rentouttavaa ja virkistävää. Samalla olen kuunnellut äänikirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein vielä pystynyt rentoutumaan mitenkään.

Ennen shoppailin sateisina päivinä mutta nyt ei tee mieli mennä kauppakeskuksiin ollenkaan. En halua mennä terasseillekaan, enkä mihinkään missä on muita ihmisiä.  Möllötän enimmäkseen kotona ja odotan aikaa parempaa.

Lukeminen ja sarjojen katselukaan ei huvita kun niistä muistuu mieleen asioita mitä nyt ei voi tai tee mieli tehdä.

Korona-aika on vaikuttanut ihmisiin kovasti. Ei ole mitenkään noloa tai väärin hakea apua ahdistuksen tunteisiin. Toivottavasti saat voimia hakea apua.

Oliko kirjoitukseni noin masentava, että ihan huolestuit?

En mä kenellekään aio mennä puhumaan jos sitä tarkoitit. Kokeilin sitä kerran ja tunsin itseni yksinomaan naurettavaksi yrittäessäni selostaa uppo oudolle ihmiselle mikä mun elämässäni oli pielessä.

Mä  odotan, että aika parantaa haavat ja keksin jotakin, joka ilahduttaa mua myös tässä muuttuneessa tilanteessa.

Vierailija
24/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalia, saunomista ja telkkaria, siinäpä ne. Ulkohommien parissa rentoutuisin parhaiten ja varmimmin, mökkiä maalatessa ja vesaikkoa raivatessa ja pihahommissa, mutta nyt ei voi tehdä mitään niistä, kun koko ajan sataa. Näillä mennään tämä kesä.

Vierailija
25/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa katselemalla lehtien liikettä tuulen puhaltaessa. Se on kesän suurimpia nautintoja.

Tai tuulessa aaltoilevaa viljapeltoa. ☺️

Vierailija
26/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalia, saunomista ja telkkaria, siinäpä ne. Ulkohommien parissa rentoutuisin parhaiten ja varmimmin, mökkiä maalatessa ja vesaikkoa raivatessa ja pihahommissa, mutta nyt ei voi tehdä mitään niistä, kun koko ajan sataa. Näillä mennään tämä kesä.

Maalaus ei onnistu, mutta kaikki muu kylläkin.

Missä sataa tauotta?

Vierailija
27/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaus ei onnistu, mutta kaikki muu kylläkin.

Missä sataa tauotta?

Lounais-Suomessa. Kun vesaikko ei ehdi kuivua, märät lehdet ja muu moska tukkivat sahan ja kun kaikki paikat ovat märkiä, ne ovat myös liukkaita, jolloin se saha on aika pian polvessa tai sääressä. Pihahommatkaan eivät onnistu myrskytuulessa ja kaatosateessa. Innokkaimpia kommentoijia ovat aina ne, joilla ei ole mitään käsitystä näistä hommista.

Vierailija
28/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina joku projekti, jota en ehdi työpäivinä tehdä vaan oikein odotan vapaita tai lomaa, että pääsen niitä tekemään. On ikuisuusprojekteja ja sitten nopeampia, teen niitä inspiraation mukaan. Mulla on add ja iso haaste on oppia tekemään aloitetut asiat loppuun asti.

Tällä lomalla olen pessyt mattoja, puuhaillut puutarhassa, maalannut yhtä huonekalua, tapetoinut nukkekotia, tehnyt dioraamaa, neulonut villasukkia. Rentouttavaa ja virkistävää. Samalla olen kuunnellut äänikirjoja.

Kuulostaa kivalta nuo tekemisesi! Samoin näiden monien muiden kommenttien sisältö. Toivoinkin, että saisin ideoita :)!

-Ap

Vierailija
29/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein vielä pystynyt rentoutumaan mitenkään.

Ennen shoppailin sateisina päivinä mutta nyt ei tee mieli mennä kauppakeskuksiin ollenkaan. En halua mennä terasseillekaan, enkä mihinkään missä on muita ihmisiä.  Möllötän enimmäkseen kotona ja odotan aikaa parempaa.

Lukeminen ja sarjojen katselukaan ei huvita kun niistä muistuu mieleen asioita mitä nyt ei voi tai tee mieli tehdä.

Korona-aika on vaikuttanut ihmisiin kovasti. Ei ole mitenkään noloa tai väärin hakea apua ahdistuksen tunteisiin. Toivottavasti saat voimia hakea apua.

Oliko kirjoitukseni noin masentava, että ihan huolestuit?

En mä kenellekään aio mennä puhumaan jos sitä tarkoitit. Kokeilin sitä kerran ja tunsin itseni yksinomaan naurettavaksi yrittäessäni selostaa uppo oudolle ihmiselle mikä mun elämässäni oli pielessä.

Mä  odotan, että aika parantaa haavat ja keksin jotakin, joka ilahduttaa mua myös tässä muuttuneessa tilanteessa.

Hyvä, se, että on toivoa, että löytää taas iloa elämään on positiivista :)

Vierailija
30/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisena kesänä? Eipä tämä ole tähän mennessä eronnut mitenkään aiemmista kesistä. 

Matkustaminen on nyt koronan takia vähäisempää ja monille ulkomaanmatkat ovat tärkeitä rentoutumisessa. 

Ap

Aika heikoissa kantimissa on tilanne, jos vain ulkomailla kykenee rentoutumaan. 

Niin, joskus ihminen on heikko. Enpä itsekään osaa kotona rentoutua varsinkin nyt kun työtkin on kotona.

Vierailija
31/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisena kesänä? Eipä tämä ole tähän mennessä eronnut mitenkään aiemmista kesistä. 

Matkustaminen on nyt koronan takia vähäisempää ja monille ulkomaanmatkat ovat tärkeitä rentoutumisessa. 

Ap

Aika heikoissa kantimissa on tilanne, jos vain ulkomailla kykenee rentoutumaan. 

Niin, joskus ihminen on heikko. Enpä itsekään osaa kotona rentoutua varsinkin nyt kun työtkin on kotona.

No eihän se ihme ole, jos koti on myös työpaikka. Itsellä olisi ainakin niin paljon tekemistä kotona, että välillä ottaa pattiin, kun koko loma menisi erilaisiin kodin askareisiin ja muutostöihin, vaikka sinänsä kotona viihdynkin.

Ympäristönvaihdos kotimaassa teki hyvää. Joillakin on kai se joku vaellusvietti, että ulkomaille pitää päästä ja nyt se voi tosiaan koronan takia olla riskialttiimpaa.

Vierailija
32/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja klär mig naken, hoppar ner i naken, svänger me snabeln o vickar på baken

Vierailija
33/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freindien kaa saunomista ja raivodokaamista.

Vierailija
34/37 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin hyvän pyörän, kun korona-aika alkoi. Olen käynyt pitkiä pyörälenkkejä. Pysähtynyt kauniisiin maisemiin esim rannalle ja pullakahveille kahvilaan... Vähän haastaa kroppaa, mutta kuitenkin ilon kautta.

Vierailija
35/37 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
36/37 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikatauluista vapautuminen on itselleni se suurin rentoutus.

Kun normaalisti arki on aikatauluja aamusta iltaan, on loma sitä rentouttavampi mitä vähemmän on aikataulutettua toimintaa

Komppaan tätä! Lomalla aikatauluttomuus, saa herätä milloin haluaa ja tehdä mitä huvittaa... vapaus!

Ap

Vierailija
37/37 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkapa katselemalla lehtien liikettä tuulen puhaltaessa. Se on kesän suurimpia nautintoja.

Tai tuulessa aaltoilevaa viljapeltoa. ☺️

Haavanlehtien havina, onko kesäisempää ääntä -  kesän vihreys ja auringon valo - ei tosin tällä hetkellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi