Jotenkin surullista kun nykyisin suurin osa pariskunnista on tavannut netissä
Poikani esimerkiksi on seurustellut jonkin aikaa erään naisen kanssa ja kun kysyin, missä tapasivat, niin vastaus on "netissä". Siinä ei ole mitään romantiikkaa tai taikaa. 😞
Kommentit (46)
En ymmärrä mitä romanttisempaa missään muussa tapaamispaikassa olisi, jos tunteet kipinöivät kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt surullista. Ihmiset eivät enää tutustu toisiinsa livenä. Kaikki elävät kiiltokuvaelämää netissä ja esittävät parempaa kuin ovat. Sitten sattuu pettymyksiä ja kaikilla on kurjaa.
Ihan niinkuin jossain muualla tavattu ei voisi esittää olevansa muuta kuin on.
Ja vaikka tapaaminen tapahtuu netissä, niin eihän se suhde siellä netissä ole. Tinder on ihan mahtava keksintö, se helpottaa niin paljon juuri sen omankaltaisen löytymistä versus vaikkapa baarissa hakuammunta.
Aikamoista hakuammuntaa se Tinderikin on, kun naisten profiileissa on yleensä vain muutamat kuvat ja pari emojia.
Kyllä tanssilava on varmasti ollut parempi paikka.
No jaa...
Siskoni tapasi nykyisen miehensä aikoinaan netissä. Kirjoittelivat kuuakauden, sitten vaihtoivat puhelinnumeroita ja alkoivat soitella. Mies oli tuolloin töissä ulkomailla ja aikaeron takia valvoivat vuoron perää, että pääsivät puhumaan yhdessä. Meni puolivuotta, ennen kuin tapasivat ensimmäisen kerran. Sisko meni hakemaan miehen lentokentältä ja siinä vaiheessa kumpikin oli jo umpi rakastunut toisiinsa. Olivat seisseet vartin vain toisiaan syleillen heti kun löysivät toisensa kentällä.
Minä ja mieheni tavattiin taksijonossa. Otimme kimppataksin, kun suunta oli tarpeeksi sama, kesken matkan päädyimme siihen, että mies tuleekin minun luokseni. Kumpikin umpijurrissa, mies sammui eteisen lattialleja minä heräsin sohvalta, meikit poskilla, toisessa jalassa edelleen korkokenkä.
Kummassa näissä nyt on enemmän sitten sitä aloittajan mainitsemaa romantiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on säälittävää. Kyllä ihmisten täytyy tavata ihan livenä.
No siis.. tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta kyllä aika monet tapaavat ihan livenä, vaikka ensikontakti tapahtuukin netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on vaan niin mahtava ja tehokas plattis esim. seksiseuran hankintaan.
Ei ole.
On se ainakin mulle ollut tehokkaampi kuin baarit ja muut deittisovellukset. Toimii hyvin PK-seudulla.
No varmaan keharikin saa naista siellä pääkaupunkiseudulla, tule joskus kokeilemaan maakuntiin, onko yhtä helppoa.
kyllä minä ainakin löysin tinderistä seuraa vaikka asun etelä-pohjanmaalla. Pitää vain vähän laajentaa haarukaa ja olla valmis liikkumaan. Ei täällä baareista ainakaan mitään löydä.
Minä en matkusta naisen perässä ensitreffeille. Muut miehet saavat toimia toisin, jos haluavat.
Mutta baariin kuitenkin voit lähteä kauemmaskin? Täällä maalla on ihan normaalia asioida naapurikaupungeissa, kun omassa kylässä ei ole kertakaikkiaan mitään eikä ketään. Mutta pysy sinä toki kotikulmilla. Ei se ole minulta pois.
No netissäkin voi kohdata toisen yllättävän monella tavalla. Jotkut on sellaisia ettei mitään saa keskustelussa irti. Toiset kirjoittelee kuin oltaisiin työhaastattelussa. Toisten kanssa juttu sujuu kivasti ja on kiva näpytellä viestiä, mutta ei synny mitään sen kummempia tunteita.
Sitten on se pieni prosentti jonka kanssa juttu sujuu HETI, ja on perhosia vatsassa kun tuntuu se kemia jo kirjoitellessa ja toisen kuvia katsellessa. Eli toisinsanoen vaan kolahtaa. Minusta se oli ihan hirveän romanttista kun mies kirjoitteli jotain söpöjä, vaikka ei oltu vielä edes tavattu. Tottakai tähän liittyy riskejä, mutta onneksi kuvat ja kirjoitukset vastasi molemmilla todellisuutta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt surullista. Ihmiset eivät enää tutustu toisiinsa livenä. Kaikki elävät kiiltokuvaelämää netissä ja esittävät parempaa kuin ovat. Sitten sattuu pettymyksiä ja kaikilla on kurjaa.
Ihan niinkuin jossain muualla tavattu ei voisi esittää olevansa muuta kuin on.
Ja vaikka tapaaminen tapahtuu netissä, niin eihän se suhde siellä netissä ole. Tinder on ihan mahtava keksintö, se helpottaa niin paljon juuri sen omankaltaisen löytymistä versus vaikkapa baarissa hakuammunta.
Aikamoista hakuammuntaa se Tinderikin on, kun naisten profiileissa on yleensä vain muutamat kuvat ja pari emojia.
Kyllä tanssilava on varmasti ollut parempi paikka.
Tinderissä on satoja naisia, tanssilavalla parikymmentä. Et sinä siellä tanssilavallakaan kenestäkään päälle päin näe mitään syvällistä. Juttelemallahan niihin ihmisiin tutustuu. Tanssilavalla et näe myöskään sitä, onko henkilö edes sinkku tai kiinnostunut sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder on vaan niin mahtava ja tehokas plattis esim. seksiseuran hankintaan.
Ei ole.
On se ainakin mulle ollut tehokkaampi kuin baarit ja muut deittisovellukset. Toimii hyvin PK-seudulla.
No varmaan keharikin saa naista siellä pääkaupunkiseudulla, tule joskus kokeilemaan maakuntiin, onko yhtä helppoa.
kyllä minä ainakin löysin tinderistä seuraa vaikka asun etelä-pohjanmaalla. Pitää vain vähän laajentaa haarukaa ja olla valmis liikkumaan. Ei täällä baareista ainakaan mitään löydä.
Minä en matkusta naisen perässä ensitreffeille. Muut miehet saavat toimia toisin, jos haluavat.
Mutta baariin kuitenkin voit lähteä kauemmaskin? Täällä maalla on ihan normaalia asioida naapurikaupungeissa, kun omassa kylässä ei ole kertakaikkiaan mitään eikä ketään. Mutta pysy sinä toki kotikulmilla. Ei se ole minulta pois.
En käy baareissa ja asun sen verran suuressa kaupungissa, että täältäkin pitäisi löytyä seuraa, tai sitten löytyy nainen, joka haluaa matkustaa tänne tapaamaan minua. On niitä ennenkin löytynyt.
Lueskeles vähän historiaa. Monestako kirjeestä aikoinaan alkoi suhde ( esim. vaikka rintamalla olleista)
"Jotenkin surullista kun nykyisin suurin osa pariskunnista on tavannut netissä"
Mun mielestä on jotenkin surullista että ap on noin nykyajasta vieraantunut ja ennakkoluuloinen, ettei ole huomannut miten ylivertaisen tutustumistavan netti tarjoa vrs. kaikki perinteiset mitä tässäkin viestiketjussa kerrotaan.
Mutta kun se kirjoittelu ei yhtään auta jos tavatessa ei ole kipinää. Sehän vasta harmittaisi jos on jo alkanut luulla, että tästä tulee jotain. Päinvastoin harmittaa.
Kun tapaa elävässä elämässä niin näkee heti toisen ulkonäön, kuulee puheen, puheen tyylin, näkee ilmeet jne. Itse ainakin tiedän aika pian sen, että tämä hminen ei yhtään kiinnosta. Voi heti jättää tutustumisen siihen.
Mielestäni on ihan turhaa ajanhukkaa ensin kirjoitella netissä, sitten sopia tapaaminen ja sitten njääh.
Tätä kymmeniä kertoja, ei kiitos.
Minulla ainakin ennen tinderiä netin treffipalstalta ei löytynyt ketään. Juu, ja seksiä en harrastanut heidän kenenkään kanssa.
Ja aika ihmeellisiä tapauksia jotkut olivat. Sellaisia joiden kanssa en olisi oikeassa elämässä jäänyt juttelemaan paria sanaa enempää.
Onhan se surullista nykyään kun livetutustumiset ovat niin harvinaisia.
En sanoisi että se on surullista. Samahan se on mitä kautta tapaa kunhan tapaa. Itselläni ei ole erityisen hyviä kokemuksia deittisovelluksesta enkä siellä siksi enää ole. Jos joskus kumppanin löydän, ensikontakti tulee olemaan jossain muualla ja mies tulee tekemään aloitteen. Jokseenkin utopistinen ajatus ainakin kun miettii tosielämässä tähän asti saamiani aloitteita, mutta vielä elättelen toiveita että joskus se minulle oikea osuu kohdalle.
En osaa surra sitä, että tapasimme parikymmentä vuotta sitten mieheni kanssa netissä. Varmaan lähes vuosi kirjoiteltiin, sitten soiteltiin, tavattiin, ja nyt ollaan oltu pitkään onnellisesti naimisissa.
Livenä tapaamieni miesten kanssa suhteet ovat olleet lyhyempiä. Mistä sitten kertoo, tuskin mistään.
Varmaan nyt koronakeväänä netti on ollut ainut paikka, missä ketään voi ylipäätään tavata.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se kirjoittelu ei yhtään auta jos tavatessa ei ole kipinää. Sehän vasta harmittaisi jos on jo alkanut luulla, että tästä tulee jotain. Päinvastoin harmittaa.
Kun tapaa elävässä elämässä niin näkee heti toisen ulkonäön, kuulee puheen, puheen tyylin, näkee ilmeet jne. Itse ainakin tiedän aika pian sen, että tämä hminen ei yhtään kiinnosta. Voi heti jättää tutustumisen siihen.
Mielestäni on ihan turhaa ajanhukkaa ensin kirjoitella netissä, sitten sopia tapaaminen ja sitten njääh.
Tätä kymmeniä kertoja, ei kiitos.
Minulla ainakin ennen tinderiä netin treffipalstalta ei löytynyt ketään. Juu, ja seksiä en harrastanut heidän kenenkään kanssa.
Ja aika ihmeellisiä tapauksia jotkut olivat. Sellaisia joiden kanssa en olisi oikeassa elämässä jäänyt juttelemaan paria sanaa enempää.
Onhan se surullista nykyään kun livetutustumiset ovat niin harvinaisia.
Enemmän siinä tulee ajanhukkaa kun juoksee 50 ekaa treffiä toteamassa ettei natsaa. Netissä noista olisi voinut esikarsia jo varmasti suurimman osan, eikä olisi tarvinnut soffalta nousta.
Pelkillä kipinöillä ja kemiollakaan ei saa hyvää pitkäaikaista parisuhdetta. Niillä lentää sen 3-4kk ja sitten tarttis jo olla jotain yhtestäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on säälittävää. Kyllä ihmisten täytyy tavata ihan livenä.
Kyllä se seksi on aina ihan livenä, vaikka Tinderissä tavataankin ekan kerran.
AP:n kanssa samaa mieltä. Itsekin nettitreffailin jo 90-luvun puolella, mutta ei niistä jutuista koskaan mitään tullut. Nykyisen vaimoni tapasin ihan rehellisesti ja perinteisesti yökerhossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen tutustunut ihmiseen paljon paremmin, kun on ensin melko pitkään keskusteltu netissä. Vähemmän sitä ehtii tutustumaan ns. perinteisellä menetelmällä.
Ööh siis itse asiassahan monet miehet ovat paljon romanttisempia kirjoitellessaan viestejä kuin känni ssä baarissa! Ainoa että todellinen kipinä mitataan vasta livenä.
Vierailija kirjoitti:
Ööh siis itse asiassahan monet miehet ovat paljon romanttisempia kirjoitellessaan viestejä kuin känni ssä baarissa! Ainoa että todellinen kipinä mitataan vasta livenä.
Miksi baarissa pitäisi olla kännissä? Itselläni oli sen verran pokkaa, että iskin naisia selvin päin. Naiset myös arvostivat tätä.