Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Body pump käy ranteisiin, kokemuksia?

Vierailija
05.05.2013 |

Haba kyllä kestää, samoin ojentajat ja muut lihakset, mutta ranteet ei tykkää. Teen varmaan jotakin väärin, mutta sen lisäksi mietin, että auttaisiko jotkut rannetuet? Vai onko niistä enemmän haittaa? Onko kellään tästä kokemusta?

Ranteet ovat kyllä heikko kohtani, jonka kanssa olen aikaisemminkin painiskellut. Mutta nyt ne sitten kiukuttelee treenatessakin. Ei mitenkään pahasti eli eivät valvota, mutta jotenkin tämä pitäisi silti ratkaista.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 ja 20 lisää, siis itselläkin on ollut ongelmana taivuttaa ranteet väärin, mutta opettelin PT:n kanssa oikean tekniikan ja kannatti. 

Vierailija
22/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:42"]

19, vaikuttaa siltä, että haluat kovasti kommentoida aihetta, jota olet jäävi kommentoimaan, koska et itse tiedä siitä tarpeeksi.

Maastaveto (mave) kohdistuu selkään ja jalkoihin. On varmaan itsestään selvää, että monella voi olla vahvat selkä ja jalat ja haasteeksi muodostuu painonlisäyksessä juuri se, että ranteet eivät jaksa. Esimerkiksi jos teen salilla maastavetoa 30 kilon levytangolla (joka ei ole vielä suuri paino), ensimmäisenä väsyvät ranteet, ei selkä eikä jalat. Jos taas valitsen sellaiset painot, jotka ovat niin kevyet, että ranteissa ei tunnu, en taas saa selässä ja jaloissa liikettä tuntumaan.

Ymmärrätkö?

[/quote]

Juu. Itse käyn pääasiassa ryhmätunneilla ja pumppi on lemppari, vapailla painoilla en käy kovin paljon yksin tekemässä. Minulla selkä jaksaisi enemmän painoja, mutta en laita niin paljon kuin voisin. Ks. edellinen viestini. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan nyt vielä ohjaajien puheita ja kuntolehdistä lukemaani: Pumpissahan tarkoituskin on tehdä paljon toistoja pienehköillä painoilla, eikä sitä ole tarkoitettukaan lihasten kasvatukseen. 

Vierailija
24/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:48"]

Toistan nyt vielä ohjaajien puheita ja kuntolehdistä lukemaani: Pumpissahan tarkoituskin on tehdä paljon toistoja pienehköillä painoilla, eikä sitä ole tarkoitettukaan lihasten kasvatukseen. 

[/quote]

Niin eli et ole itse käynyt edes bodypumpissa mutta halusit jakaa ennakkoluulojasi tunnista?

Tarkoitus on kasvattaa lihaskestävyyttä, eli valita sellaiset painot, että joka lihasryhmän jälkeen lihaksessa hapottaa niin paljon, että et olisi jaksanut tehdä enempää. Lihasmassan hankkimisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

On ihan oma valintasi, vemputteletko pienillä painoilla ohjelmasta toiseen vai teetko sellaisilla painoilla, että tuntuu.

Vierailija
25/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:48"]

[/quote]

Niin eli et ole itse käynyt edes bodypumpissa mutta halusit jakaa ennakkoluulojasi tunnista?

Tarkoitus on kasvattaa lihaskestävyyttä, eli valita sellaiset painot, että joka lihasryhmän jälkeen lihaksessa hapottaa niin paljon, että et olisi jaksanut tehdä enempää. Lihasmassan hankkimisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

On ihan oma valintasi, vemputteletko pienillä painoilla ohjelmasta toiseen vai teetko sellaisilla painoilla, että tuntuu.

[/quote]

Käyn pumpissa 2 kertaa viikossa, en kai minä muuten ohjaajien neuvoja voisi kuulla -aloitin pari vuotta sitten.  Ei lehtien lukeminen estä jumpassa käymistä :).   Pienet painot ovat jokaisen henkilökohtaiset lukemat.  Mutta: oli miten tahansa, koetatko nyt väittää, ettei rannekipeytyminen ole kiinni tekniikasta? Minusta voi hyvinkin olla kyse siitä. Kun vaihtaa painoja, voi tekniikka kärsiä, on ohjaajat monesti sanoneet, tunneilla, joilla käyn. sSkon kokeneempia. 

Vierailija
26/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteita voi ja pitää treenata. Miten mavessa edes saa ranteet väärään asentoon? Jos ne siinä väsyy, niin kyse on lihaksista, ei nivelistä. 

Mulla käy vasempaan ranteeseen, kun vedän leukoja leveällä otteella, ranne kääntyy sivulle ja nivel rasittuu. Ratkaisu: en toistaiseksi vedä leukoja, vaan teen korvaavia liikkeitä ja opettelen pitämään ranteen oikeassa asennossa. 

Vierailija
27/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiselle sanoisin, että kysy tunnin jälkeen ohjaajalta ja näytä tekniikkasi onko kyse siitä. Sitten se selviää. Meillä ainakin saa ohjaajilta kysellä tunnin jälkeen, jos ei ole heti uutta tuntia perään alkamassa. 

Vierailija
28/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:57"]

Mutta: oli miten tahansa, koetatko nyt väittää, ettei rannekipeytyminen ole kiinni tekniikasta? Minusta voi hyvinkin olla kyse siitä. Kun vaihtaa painoja, voi tekniikka kärsiä, on ohjaajat monesti sanoneet, tunneilla, joilla käyn. Uskon kokeneempia. 

[/quote]

No mavessa pidetään tangosta kiinni ja annetaan käsien laskeutua suorana. Millä eri tekniikoilla sinusta mavea voi tehdä? Mikä on se väärä tekniikka jossa ranteissa tuntuu ja oikea tekniikka, jossa ranteissa ei tunnu?

(linkissä video jossa mave tehdään oikein)

http://www.steffit.com/2013/01/maastaveto-video.html

Vierailija
29/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 14:57"]

Mutta: oli miten tahansa, koetatko nyt väittää, ettei rannekipeytyminen ole kiinni tekniikasta? Minusta voi hyvinkin olla kyse siitä. Kun vaihtaa painoja, voi tekniikka kärsiä, on ohjaajat monesti sanoneet, tunneilla, joilla käyn. Uskon kokeneempia. 

[/quote]

No mavessa pidetään tangosta kiinni ja annetaan käsien laskeutua suorana. Millä eri tekniikoilla sinusta mavea voi tehdä? Mikä on se väärä tekniikka jossa ranteissa tuntuu ja oikea tekniikka, jossa ranteissa ei tunnu?

(linkissä video jossa mave tehdään oikein)

http://www.steffit.com/2013/01/maastaveto-video.html

[/quote]

Sinä nyt jumituit tuohon maastavetoon.  Pumpissa maastaveto on vain osa selkäbiisiä ja kyllä pumppia on tarkoitus tehdä salipainoja pienemmillä painoilla. Ranteet saa väärin missä tahansa liikkeessä ihan helposti. Tai minä ainakin olen saanut, olen sen verran tohelo. Jos tykkää käydä pumpissa, ja joku ruumiinosa ei kestä tiettyjä liikkeitä niin sitten vaihtoehto on tehdä  pienemmillä painoilla joitain liikkeitä, mitä muu kroppa kestäisi tai vaihtaa liikettä, niin moni muukin tekee; kokeneetkin - juttelen salilla muiden kanssa, joten tämä ei ole luulo. Itsellä on selkä ja ojentajat sellaiset, joissa jaksamista olisi käyttämiäni painoja enemmän, mutta joku muu osa kropasta kärsii. En minä pidä sitä  huonona, jäähän siihen jäljelle paljon muutakin. Jaloissa taas jätän hyppimiset kokonaan pois, kun en vanhan vaivan takia uskalla. Jotenkin jäi olo, että aloittaja ei saisi tarkistaa tekniikkaansa, onko siitä jotain haittaa? Jos kyse ei ole siitä, sitten on kyse jostain muusta. Simppeliä. 

Vierailija
30/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^no etpä vastannut kysymykseen ja sulla ei vaikuta olevan todella oikeasti sanottavaa koko aiheeseen.

Vierailija
31/31 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän