Liian pienien nahkakenkien venyttäminen?
Oletteko onnistuneet kotikonstein tässä? Mä ostin kokoa liian pienet Vagabondin avokkaat, siksi pienet että aikaisemmat hyvin samanlaiset Vagabondini venyivät käytössä lopulta niin isoiksi, etteivät pysyneet jalassa. Nuo uudet kuitenkin ovat niin tiukat, että kantapää hiertyy verille. Kysäisin jo suutariltakin pystyisikö niitä venyttää, mutta hän oli sitä mieltä että ei pituussuunnassa. (Toisaalta ne mun vanhat vagabondini kyllä venyivät myös pituussuunnassa...)
Olisko kenelläkään jotain pirkka-niksiä siihen miten noista kengistä saisi vielä käyttökelpoiset? Olivat kuitenkin aika kalliit, kirpparilla eivät menneet (koska en halunnut ihan ilmaiseksi antaa kun maksoivat melkein 80 euroa), ihan vaan käyttämällä venyttäminen tuskin onnistuu kun ovat niin pienet. Ovat tosi kivan näköisetkin joten olisi mukavaa saada ne käyttöön.
Kommentit (26)
Itse ostin vähän ahtaat nahkaiset goretex kävelykengät ja mietin, että mahtaakohan kalvo mennä rikki venyttelystä. Ei kai auta kuin koittaa, kun nyt on niin epämukavat jalassa.
Kuinkahan kauan normaalikävelyllä uudenjoustamattomat nahkakengät kestää ennen kuin ovat hyvät jalalle.
Minulla on nahkaiset ballerinat, jotka ovat olman sukkia muuten oikein hyvät, mutta takaa kovat niin että ne hiertävät nilkat takaa verille hetkessä. Sellaiset kenkien sisäpuolelle taakse laitettavat pehmusteet eivät pysy. Miten niitä pystyisi täsmävenyttämään? Ei viitsisi rakkolaastarit kantapäissä kulkea...
Laitoin tennispallon kenkien anturoihin ja annoin olla pari viikkoa. Toimi.