Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian pienien nahkakenkien venyttäminen?

Vierailija
05.05.2013 |

Oletteko onnistuneet kotikonstein tässä? Mä ostin kokoa liian pienet Vagabondin avokkaat, siksi pienet että aikaisemmat hyvin samanlaiset Vagabondini venyivät käytössä lopulta niin isoiksi, etteivät pysyneet jalassa. Nuo uudet kuitenkin ovat niin tiukat, että kantapää hiertyy verille. Kysäisin jo suutariltakin pystyisikö niitä venyttää, mutta hän oli sitä mieltä että ei pituussuunnassa. (Toisaalta ne mun vanhat vagabondini kyllä venyivät myös pituussuunnassa...)

Olisko kenelläkään jotain pirkka-niksiä siihen miten noista kengistä saisi vielä käyttökelpoiset? Olivat kuitenkin aika kalliit, kirpparilla eivät menneet (koska en halunnut ihan ilmaiseksi antaa kun maksoivat melkein 80 euroa), ihan vaan käyttämällä venyttäminen tuskin onnistuu kun ovat niin pienet. Ovat tosi kivan näköisetkin joten olisi mukavaa saada ne käyttöön.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kotona tuplasukkien kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa kantapäät ennen käyttöä

Vierailija
4/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaista nahan venytysruisketta pullossa, jota olen käyttänyt ja on toiminut.

Vierailija
5/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:23"]

On sellaista nahan venytysruisketta pullossa, jota olen käyttänyt ja on toiminut.

[/quote]

Okei, onko kallista?

Tuota sukkaniksiä voisin kanssa kokeilla, sikäli jos saan kahdet sukat mahtumaan noihin kenkiin... vähän epäilen.

ap

Vierailija
6/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapalloilijat kastelee kengät ja kävelee märillä kengilla 1-2h. Pitäisi venyä.

Vierailija
7/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märät (tai siis kosteat) sukat jalkaan (mielellään vähän paksummat sukat, esim. urheilusukat) ja sitten kengät jalkaan. Kotioloissa ja postilaatikolla kävelet tuolla kombolla niin aika pian pitäisi venyä edes vähän.

Vierailija
8/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lily.fi/juttu/nain-valtyt-rakoilta-51-niksia-uusille-kengille

Minulla tepsi tuo että laitoin paksut sukat jalkaan ja kuumensin hiertäviä kohti hiustenkuivaajalla.

Vierailija
9/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, paljon erilaisia keinoja on tullut! Nyt on enää vaikeus valita mistä päästä lähtee kokeilemaan :D

ap

Vierailija
10/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät MÄRÄT villasukat jalkaan ja kengät perään. Pidät niitä niin pitkään kuin jaksat. Tämä on toiminut itelläni.

Vierailija
11/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:27"]

Jalkapalloilijat kastelee kengät ja kävelee märillä kengilla 1-2h. Pitäisi venyä.

[/quote]

No ei kai nyt kukaan uusia nahkakenkiä ala ehdointahdoin kastelemaan? Moni just varjelee uusia kenkiään eikä laita jalkaan esim . sateisella ilmalla. No, ehkä sitte just futaajat. Mut ne onki tyhmiä.

Vierailija
12/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kenkiä kastella! Vaan kengät jalkaan kosteiden villasukkien kanssa!

Vierailija
13/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niissä kangasvuori? Minulla nimittäin on sellaiset Vagabondin avokkaat, joissa on kangasvuori ja niiden venyttäminen taitaa olla toivotonta. Ostin myös kokoa pienemmät kuin edelliset juuri sen käytön aikaisen venymisen vuoksi. Noita vain en ilman irvistystä pysty kahta minuuttia kauemmin käyttää. :/

Vierailija
14/26 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostuta kenkä ja työnnä lasten kenkä isomman kengän sisään päiväksi niin kenkä venyy sopivasti.

Vierailija
15/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostutusvinkit (esim. kostea sukka) ovat vanhan hyvän  mummoajan vinkkejä, joiden etu on myrkyttömyys. Nykyään altistumme niin monille kemikaaleille muutenkin, että jos yhdeltä lisää voi välttyä, niin aina parempi. Itse olen ostanut ison joukon vähänkäytettyjä/käyttämättömiä Vagabondeja kirpparilta. Aina alkuun ovat olleet vähän epämukavia, mutta kun niihin tottuu, ovat parhaat kengät. Yhdet ovat vähän liian leveiksi käytetyt ballerinat, mutta nekin ovat sopeutuneet jalkaani.

Jalkapalloilijoilla on rajumpiakin keinoja, menevät uudet kengät jalassa suihkuun. Itse aioin kokeilla sitä kirppis-Biancoilleni (ei tule kallis tappio). Joka tapauksessa kenkäni kastuvat tai kostuvat kesällä, jokaista sadekuuroa ei voi ennakoida. Kyllä ne yhden suihkun kestävät.

Vierailija
16/26 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kirpparilta 3€lla liian pienet nahkasaapikkaat. Kastelin niitä alkoholilla sisäpuolelta. Käytin sellasta Septidin suihkepulloa. Sitten venyttelin vartta käsilläni ja aina vaan vetoketjut menivät ylemmäksi ja ylemmäksi kiinni. Lopulta sain jalkaan kokonaan. Suihkutin vielä kerran varren sisäpuolelta ja laitoin myös kostan villasukan jalkaani ja vedin sitten vartta kiinni. Nyt saapikkaat ovat sopivat.

Ongelma oli toisin sanottuna pohkeissani, jotka ovat niin paksut että saapikkaat eivät venyttämättä jalkaan mene.

Vierailija
17/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ääni myös kengän venytysaineelle. Maksoi jonkun 5e. Myydään ihan ruokakaupoissa, tyyliin Prismassa, siellä missä on kenkäplankkejakin.

Vierailija
18/26 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 13:27"]

[/quote]

No ei kai nyt kukaan uusia nahkakenkiä ala ehdointahdoin kastelemaan? Moni just varjelee uusia kenkiään eikä laita jalkaan esim . sateisella ilmalla. No, ehkä sitte just futaajat. Mut ne onki tyhmiä.

[/quote]

Ette vaan olisi itse tyhmä.

Vierailija
19/26 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kastelin sukat ja pistin sitten kengät jalkaan ja kävelin n. 10min niillä ympäri kämppää.. Se tepsi ja nyt eivät kengät enää purista :) 

Vierailija
20/26 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä muovipussi vedellä, laita kengän sisään ja pakastimeen. Vesi laajenee jäätyessään joten pitäisi venyä