Siis kierrättääkö jotkut oikeasti muovijätteen erikseen?
Olen ihmetellyt kun meidänkin taloyhtiössä on jätepaikalla eirkseen roskis muovijätteelle. Ei minulla ainakaan ole aikaa alkaa huuhtelemaan ja erittelemään erikseen jotain jauheliha tai leikkelepaketteja. Polttokelpoista jätettähän se on kuitenkin?
Kommentit (73)
Meillä kans tuli muovijäteastia talvella ja aika vajaaksi jää. Porukka laittaa sekajätteisiin..
Kyllä. Omakotitalossa pystyimme vähemtämään roskiksen tyhjennyksen yhteen kertaan kuussa. Ne muoviset paketit vievät yllättävän paljon tilaa.
Tervetuloa tälle vuosituhannelle sieltä "ei minulla ole aikaa, olen niin tärkeä ja kiireinen" -tyrannosaurusaikakaudelta.
Kyllä. Ympäristöä ja rahaa säästyy pienellä vaivalla.
Kyllä kierrättää asukkaat, mutta kierrättääkö tuo jatkokäsittelijä? Taitaa osa muovijätteestä mennä ulkomaille "ekologisesti". Ellei peräti polttouuniin, kuten eräs roskakuski väitti.
Kyllä kierrättää. Lähin muovinkeräyspiste on puolen kilometrin päässä, juuri eilen viimeksi vein muoviroskat iltakävelyllä. Joka kerta siellä on ollut muitakin ihmisiä viemässä muovijätteitään, joskus on joutunut jopa odottamaan vuoroa.
Meillä se on helppoa, kun kaupungin vuokrataloyhtiö on hommannut muovinkeräysastiat jokaikiseen "taloyhtiöön".
Olisi kiva kun seuraavassa taloyhtiössä olisi muovinkeräys. Se on meille melkeinpä ehto kun omaa olemme ostamassa. As Oy:t näyttävät usein olemaan haluttomia siihen, kustannuskysymys?
Idiootti
Muista että kaikki eivät ole yhtä välinpitämättömiä kuin sinä ;)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Omakotitalossa pystyimme vähemtämään roskiksen tyhjennyksen yhteen kertaan kuussa. Ne muoviset paketit vievät yllättävän paljon tilaa.
Meillä kompostoidaan ja lajitellaan metalli, lasi, muovi, paperi ja kartonki. Omakotitalossa tyhjennetään jäteastia kaksi kertaa vuodessa.
Kierrätän suurimman osan, tiskaan muiden tiskien jälkeen samassa vedessä (eli ei kulu yhtään enempää vettä) tai vain pyyhkäisen talouspaperilla. Jos on oikein inhottavaa sotkuista marinadia tms., niin sellaiset laitan suosiolla sekajätteeseen, mutta jogurttipurkit ja leikkelepaketit on helppo pesaista.
Kyllä. Jotkut hìhhulit harrastavat tuota.
Sitä muovijätettä tulee ihan älyttömästi, todellakin kierrätän.
Me ok-talossa kierrätämme kaiken, minkä pystymme.
Näin ollen jäteauto käy neljä kertaa vuodessa tyhjentämässä sekajätesäiliön.
Muovi on helppo kierrättää.
En kun ei siitä makseta. Kaikki samaan biota lasit yms. Vuokrat nousee jne, kehtaavat vielä pyytää talkoisiin. Ööö en.
Ilman muuta - se on nykyaikaa. Etenkin omakotitalossa kannattaa rahallisestikin, sillä jos kompostoi, niin sekajätetyhjennysvälin saa anomuksesta jopa 12 viikkoon.
Asutaan ihan perähikiän junttilassa ja on lajiteltu muovit viime vuoden alusta. Meillä on kylän jäteasemalla ollut jo yli vuoden oma säiliö muoveille.
Ja tää on vähentänyt tosi paljon roskien määrää omassa roskapöntössä.
Voi olla, että nää jotka eivät lajittele ovat kerrostaloissa asuvia ja vievät roskapussit yhteiseen roskikseen. Mutta jos asuu omakotitalossa ja on oma roskis, niin aivan varmasti muovijätteen lajittelu kiinnostaa, koska perusroskien määärä vähenee valtavasti.
Tietenkin.