Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta

Vierailija
08.07.2020 |

Minkälaisen yrityksen sinä perustaisit?

Kommentit (374)

Vierailija
221/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjen tavaroiden liike. Myynnissä mm käytetyt kk nenäliinat, purukumit,kortsut,vaipat, puoliksi syödyt ruuat. Vitriinissä haukattuja pullia.

Kaikkea laidasta laitaan.

Vierailija
222/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin perustaa useammankin, vaikka täysipäiväinen yrittäjä olen tälläkin hetkellä.

Nämä voisin perustaa lisäksi:

1) Musiikin alkeisopetuskoulu, pianon alkeet ja nuotinluku- ja rytmiharjoituksia

2) Englannin ja ruotsin abitreenivalmennus, räätälöityjä valmennuspaketteja abeille

3) Erilaisten arjen keksintöjen kehitys- ja vientiyritys. Atlantin taakse kun saisi muutaman keksimänsä turhakkeen myyntiin tulisi hyvät rahat

On todennäköistä, että vielä perustan jonkin näistä. Yrittämistä ei pidä pelätä, se on mahdollisuus muuttaa taitojaan rahaksi ilman työnantajaa välikätenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien hoitoa ja majoitusta, ehkä koulutustakin. Näin saisin sopivasti lisätuloja kun jään eläkkeelle, ja olisi varmasti mieluista hommaa. 

Kolme kohtuullisesti menestynyttä yritystä olen aiemmin perustanut, joten yrittäjyys on tuttua.

Vierailija
224/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuakaupan. Tykkään erilaisista saippuoista ja haluaisin alkaa tehdä niitä myös itse. Ihmiset tulisi sinne ostamaan ihania saippuoita itselleen ja lahjoiksi ja ne paketoitaisiin kauniisti. Se olisi sellainen pieni myymälä missä tuoksuisi hyvälle. Siellä voisi myydä myös vaikka jotain kosteusvoiteita ja kylpytarvikkeita.

Vierailija
225/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu nykyinen "kaikkien on pakko" -mentaliteetti? Se kuuluu tasapäistäviin totalitaarisiin yhteiskuntiin. Markkinatalouden pitäisi edistää vapautta ja liberalismia.

Vierailija
226/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin perustaa useammankin, vaikka täysipäiväinen yrittäjä olen tälläkin hetkellä.

1) Musiikin alkeisopetuskoulu, pianon alkeet ja nuotinluku- ja rytmiharjoituksia

2) Englannin ja ruotsin abitreenivalmennus, räätälöityjä valmennuspaketteja abeille

3) Erilaisten arjen keksintöjen kehitys- ja vientiyritys. Atlantin taakse kun saisi muutaman keksimänsä turhakkeen myyntiin tulisi hyvät rahat

On todennäköistä, että vielä perustan jonkin näistä. Yrittämistä ei pidä pelätä, se on mahdollisuus muuttaa taitojaan rahaksi ilman työnantajaa välikätenä. 

Minun pahalla karmalla ei ole onnistunut tässä elämässä oikein mikään, joten yrityskin menisi 99,9999999% varmuudella konkurssiin ja sitten olisi loppuelämän velat niskassa joita ei koskaan kykenisi maksamaan. Joten KYLLÄ YRITTÄMISTÄ PITÄÄ PELÄTÄ!!

Esimerkkinä edes harrastuksista ei tule mitään, harrastuksinani olen tehnyt Youtube kanavan, joka alkuun näytti vähän kasvamisen merkkejä, jos katsonta-aika olisi säilynyt syksyn 2021 tasolla, ja tilaajia olisi tullut se tuhat kpl, olisi kaupallistamisen raja täyttynyt, mutta nyt kävikin minulle tyypillisesti niin, että katsonta-aika romahti joulukuussa 2021 ja on siitä lähtien vain vajonnut koko ajan, nyt ei ole kuin n. 290 tuntia / 365 vrk kun kaupallistamiseen vaaditaan 4000 tuntia / 365 vrk.

Näin minulle käy aina ja joka asiassa, teinpä tai olinpa tekemättä ihan mitä tahansa. Tämä on jotain pahaa karmaa, en pysty tekemällä mitenkään parantamaan tilannettani, eikä tekemiseni tai tekemättömyyteni vaikuta mitään siihen että kaikki menee aina pieleen.

Näinollen minä en menestyisi yrittäjänäkään kertakaikkiaan mitenkään, pahaa karmaan vastaan ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa milllään tavalla.

Vierailija
227/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pahalla karmalla ei ole onnistunut tässä elämässä oikein mikään, joten yrityskin menisi 99,9999999% varmuudella konkurssiin ja sitten olisi loppuelämän velat niskassa joita ei koskaan kykenisi maksamaan. Joten KYLLÄ YRITTÄMISTÄ PITÄÄ PELÄTÄ!!

Esimerkkinä edes harrastuksista ei tule mitään, harrastuksinani olen tehnyt Youtube kanavan, joka alkuun näytti vähän kasvamisen merkkejä, jos katsonta-aika olisi säilynyt syksyn 2021 tasolla, ja tilaajia olisi tullut se tuhat kpl, olisi kaupallistamisen raja täyttynyt, mutta nyt kävikin minulle tyypillisesti niin, että katsonta-aika romahti joulukuussa 2021 ja on siitä lähtien vain vajonnut koko ajan, nyt ei ole kuin n. 290 tuntia / 365 vrk kun kaupallistamiseen vaaditaan 4000 tuntia / 365 vrk.

Näin minulle käy aina ja joka asiassa, teinpä tai olinpa tekemättä ihan mitä tahansa. Tämä on jotain pahaa karmaa, en pysty tekemällä mitenkään parantamaan tilannettani, eikä tekemiseni tai tekemättömyyteni vaikuta mitään siihen että kaikki menee aina pieleen.

Näinollen minä en menestyisi yrittäjänäkään kertakaikkiaan mitenkään, pahaa karmaan vastaan ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa milllään tavalla.

Kävikö niin, että Youtuben algoritmi lakkasi suosimasta sinua, kun et ollut enää aloitteleva tubettaja?

Vierailija
228/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi varmaan siitä, saisiko jostain alkupääomaa. Perustaisin jotain puutarhaan, kasveihin ja ruusuihin liittyvää, jalostan nytkin harrastuksena. Ja kasvattaisin laillista hamppua, sekä kuitu-, että siemen.

Maatiaiskanojen kasvatus ja myynti jne.

Ilman alkupääomaa perustaisin taidekaupan nettiin, tosin perustan sen muutenkin jossain vaiheessa.

Olen kyllä sitä mieltä, että perustulo mahdollistaisi ihmisten omatoimisen pienyrittäjyyden, mikä kasvattaisi ostovoimaa. Lisäksi Kelan ja TE:n byrokratian sekä paperinpyörittäjien ylläpito loppuisi. Kyllähän terve ihminen aina jotain tekee, harrastaa ym. Ja sen tietotaidon voisi muuttaa yritystoiminnaksi perustulolla.

Vierailija
229/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävikö niin, että Youtuben algoritmi lakkasi suosimasta sinua, kun et ollut enää aloitteleva tubettaja?

En yhtään tiedä mistä johtuu. Aloitin kanavan jo maaliskuussa 2020, nousua siis sinne joulukuuhun 2021 saakka, sen jälkeen ihan kuollut eikä mikään muutos, kikka tai temppu näytä vaikuttavan yhtään mitään.

Toiset tekee samankaltaisella "kaavalla" videoita ja menestyvät paremmin, mutta sekin on tuttua jo entuudestaan että mikään ei minun kohdalla toimi. Minun tekemänä Nokian kännyköistäkään ei olisi tullut mitään.

Vierailija
230/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin pienen konepajan joka tarjoaisi sekä suunnittelua, että osien valmistusta.

Vierailija
231/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alan konsulttifirman, testausta, testauspäällikkönä olemista jne hommia tekisin. Ja menisi kyllä kaupaksi. 

Vierailija
232/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarakonttorin

Vierailija
233/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöille konsultointia, olisi pakko. Sitä teen nytkin vaikka palkollisena, enkä osaa mitään muuta/tunne muuta alaa.

Vierailija
234/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaisin kolhoosin. Suomessa on sosialistit vallassa ja sosialistisessa maassa ei voi perustaa yksityistä yritystä. Valtionyrityksen eli kolhoosin voi perustaa. Työntekijät saisin ilmaiseksi kortistosta.

Hallituspuolueet pitävätkin työttömiä jonain kolhoosin työvoimavarastona.

Vierailija
235/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duudson parkki ikäihmisille

Vierailija
236/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttitoimiston opastamaan tietyn erityisalan tietojärjestelmähankinnoissa.

Aika näyttäisi saisiko liiketoiminta sen verran ilmaa siipiensä alle että kilpailutusten laadinnoista voisi edetä ihan käyttöönottovaiheen projektijohtoon saakka.

Vierailija
237/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuttaisin apteekkeja työvuoroista, jota teen kiertävänä farmaseuttina kotikaupungissani. Alle 24h varoajalla korotus hintaan.

Noin tienaa jo aika hyvin vuokrafirmojen kautta.

Vierailija
238/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapiapalveluja

Vierailija
239/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on hyvä idea. Ei olisi enää riistäjätyönantajia, jokainen saisi rahaa sen mukaan, paljonko tekee töitä. Jatkaisin asiantuntijana, antaisin velkaneuvontaa vain maksua vastaan.

En ole ikinä oikein ymmärtänyt miksi joku maksaisi moisesta palvelusta

Vierailija
240/374 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin palkkamurhaajaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi