Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta
Kommentit (374)
Alkaisin antikatumuusikoksi. Maksakaa, tai alan laulaa.
Olen tällä hetkellä jo yrittäjä, mutta jos se firma pitäisi lakkauttaa ja perustaa uusi eri alalle, voisin perustaa lakitoimiston. Kun olin vielä ko. alalla, olin erikoistunut konkursseihin ja saneerauksiin, joten asiakkaita lie riittäisi, jos jokaisella olisi firma.
Valtio ei salli yrittäjyyttä sellaisenaan kansalaiselle. Paitsi aivan pienessä mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin antikatumuusikoksi. Maksakaa, tai alan laulaa.
Repesin!!! 😆😆😆😆😆
Yritysten suunnittelupalvelun, yrityksen brändäyspalvelun, yrityskuvankehittämispalvelun, kirjanpitopalvelun sekä markkinointikuvauspalvelun. Ehkä myös nettisivujen suunnittelupalvelun. Saattaisin myös myydä yrityksiä. Ja ehkä perustaa yhden korjaamon.
Alkaisin seksuaaliseksi sukupuolinussijaksi. Työllistäisin sekä itseni, että mulkkuni
Uusi hallitus on subventoimassa varmasti uutta rahaa kaikille yrityksille, mukana myös linkit business finländin tukisivuistoille, missä sitä ilmaista rahaa kaadettiin mm. kokoomuslaisille huonoille äideille pöytälaatikkofirmaan.
Mutta ylläri taitaa tulla siitä, että tässä rehvakkaassa inflatoorisessa talousmielialassa, jokainen kuluttaja miettii kaksi kertaa sitä, mitä ostaa. Todella monet "palvelut" koetaan ylimääränä, johon ei haluta haaskata rahaa. Saadaan lisää konkursseja ja taas pitää hallituksen keinohengittää kuolonkorinoisså olevia yrityksiä uusilla tuilla.
Perustaisin välitysfirman, joka välittää siivoojia, lastenhoitajia, hoiva-avustajia yms. jonne entiset työttömät nykyiset pienyrittäjät voisivat kirjautua tekemään bisnestä
Bordellin, johon valitsisin poliitikkoja pakotetuiksi seksiorjiksi.
Saisikohan epäonnisuudesta ja epäonnistumisesta kehitettyä jonkinlaisen ammatin tai yrityksen? Esimerkiksi riskien tunnistaja, mikä voisi mennä pieleen -kokemusasiantuntija. Tietysti sekin kyllä epäonnistuisi joten ei kannata edes yrittää...
Edelleenkin media-alan yrityksen. Pääomaa ei ole, joten enpä ole perustamassa. Minua on painostettu parantamiseen ja vaihtoehtohoitoihin perehtymiseen, mutten suostuisi koskaan kyseiselle alalle.
Olen jo kuntoutusyrittäjä. Jos järjellä ajattelee tää on ihan hullua, mä maksan niin raskaasti veroja. Mutta enemmän tästä silti jää käteen kuin palkkatöissä.
Siis, miksei voisi? Saat starttirahan! Ja jos yritys ei toimi, niin neljän vuoden päästä hallitus vaihtuu ja on taas uudet kujeet! Ei perustukaan enää saa niin paljon ääniä, kun kaikki näkee että ne on tyrineet!
Älä kuitenkaan omaa rahaa investoi yritykseen, ettet joudu velkoihin!
Toiminimi ja ammattina olisi kirjailija-kuvittaja. Kirjoittaisin rikosromaaneja ja kuvittaisin siinä ohessa lastenkirjoja. Erittäin toimiva yhtälö.
Kauhukuva! ainakin pyrkisin siihen että tekis minimi määrän töitä eli max 4pv vko ja parin kk kesäloma,sellaista ihmistä ei maailmassa olekaan joka työn teosta nauttisi.
Perustaisin parapsykologisen etsivätoimiston. Selvittelisin pääasiassa pettääkö leskeksi jääneen kuollut mies/nainen puolisoaan tuonpuoleisessa.
Tarotbisneksen. Olen silloin tällöin tehnyt korteistalukua ja saanut palautetta siitä, että osaan ennustaa hyvin ja aina käynyt juuri niin kuin olen ennustanut.
Anders kirjoitti:
Perustaisin varmaan toimiston, joka auttaisi ihmisiä yrityksen perustamisessa.
Perustaisin yrityksen joka neuvoisi ihmisiä perustamaan yhtiöitä jotka auttaisivat ihmisiä perustamaan yrityksiä.
Alkaisin kalastajaksi.Pyytäisin vain valmiita fileitä.