Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttekö yksin ulkona syömässä tai kahvilla?

Vierailija
08.07.2020 |

Missä tykkäätte käydä ja mitä yleensä tilaatte?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että hyvännäköiset ihmiset joilla on seuralainen, katsovat mua huvittuneesti ja arvostelevasti. Siksi en uskalla käydä edes kahvilassa..

Aiva. Sinusta tuntuu siltä. Se ei tarkoita, että kukaan katselisi sinua siksi, että he jotenkin pystyisivät näkemään, ettet ole parisuhteessa.

Suurin osa ihmisistä kun voi liikkua ulkona, asioida, huvitella ja käydä ravintoloissa ihan yksikseenkin. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että asioita voi tehdä yksinkin, vaikka olisi parisuhteessa.

Miksi sitten huomaan niiden toljotuksen? Varmaan nauravat ivallisesti kun oudonnäköinen pullukka syö säälittävänä yksin ravintolassa.

Vierailija
42/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, ja baarissa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että hyvännäköiset ihmiset joilla on seuralainen, katsovat mua huvittuneesti ja arvostelevasti. Siksi en uskalla käydä edes kahvilassa..

Aiva. Sinusta tuntuu siltä. Se ei tarkoita, että kukaan katselisi sinua siksi, että he jotenkin pystyisivät näkemään, ettet ole parisuhteessa.

Suurin osa ihmisistä kun voi liikkua ulkona, asioida, huvitella ja käydä ravintoloissa ihan yksikseenkin. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että asioita voi tehdä yksinkin, vaikka olisi parisuhteessa.

Miksi sitten huomaan niiden toljotuksen? Varmaan nauravat ivallisesti kun oudonnäköinen pullukka syö säälittävänä yksin ravintolassa.

Minulle on aivan sama mitä ihmiset minusta ajattelevat, se on heidän ongelmansa, ei minun. Elän omaa elämääni en kenenkään muun. Käyn yksin myös baareissa kun täällä Suomessa voi niin tehdä eikä kukaan sitä kiellä.

Vierailija
44/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti ja viini, keittolounas + kahvi, olut

Joku näistä seteistä ihan riippuen paikasta

Vierailija
45/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilla, lounaalla ja lasillisella juu. Ilta-aikaan olen joskus käynyt syömässä yksin, mutta se tuntui pahalta.

Vierailija
46/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Kahville harvoin jään mihinkään vaan otan take awayn. Syömässä tai kaljalla käyn yksin, ei ole mitään ongelmaa enkä pidä sitä yhtään nolona. Yksin käydessä en kaipaa seuraa koska se on sitä kuuluisaa omaa aikaa.

Vierailija
47/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama mitä ihmiset minusta ajattelevat, se on heidän ongelmansa, ei minun. Elän omaa elämääni en kenenkään muun. Käyn yksin myös baareissa kun täällä Suomessa voi niin tehdä eikä kukaan sitä kiellä.

Eiköhän yksinäiset saa baareissa seuraa, jos sitä haluavat. Itse en käy niissä, kun en saa siitä mitään mielihyvää. T: Yksinäinen

Vierailija
48/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sekä syömässä, että kahvilla. On suorastaan traditio lauantaisin, että ostosten jälkeen menen lounaalle jonnekin ravintolaan. Niisstä on usein ilapäivälehdet tarjolla luettavaksi ja siispä nautin aterian ja luen lehdet samalla :-)

Vierailija
49/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kaupungilla ollessa nälkä, niin käyn kahvilla tai lounaalla, mutta illallista en lähde yksin ulos syömään vaan mieluummin tilaan jotain kotiinkuljetuksena. 

Vierailija
50/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luksusta yksin käydä kahvilla tai syömässä, teen niin usein kuin mahdollista. Nuorempana luulin minäkin että "kaikki tuijottaa" mutta se ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei ainakaan Suomessa.

Vierailija
51/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joilla on huono itsetunto niin heille satelee dislikejä.

Tiedättekö miltä heistä tuntuu?

Itselleni ei ainaskaan hyvältä, jos olisin laittanut sellaisen kommentin.

Vierailija
52/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa ja ruokaravintoloissa käyn yksin. Baareissa en, koska en etsi seuraa ja on ikävää yrittää viettää rauhallista omaa aikaa kun aina tullaan seuraan. Osaan sanoa ei kiitos, mutta ei se ole kivaa, varsinkaan jos useamman joutuu torjumaan

Vierailija
53/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilla, lounaalla ja lasillisella juu. Ilta-aikaan olen joskus käynyt syömässä yksin, mutta se tuntui pahalta.

Sama homma täällä. Ilta-aikaan ei ole mukava käydä yksin syömässä, mutta muuten kyllä käy. 

Vierailija
54/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi matkustaessa vuokraan yleensä huoneiston, jossa on myös keittonurkkaus. Syön lounaan ulkona, mutta illallisen kokkaan itse  tai haen take-awayn. Muutenkin mukava rauhoittua illalla, kun on koko päivän ollut liikenteessä. 

Vierailija
55/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilla ja lounaalla yksin. Joskus viinilläkin. Luen kirjaa/lehtiä tai surffaan netissä. Ei ole noloa. Yökerhoissa en halua käydä yksin, enkä illallisella.

Vierailija
56/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. En ymmärrä Take away- ruokaa. Miksi sotkisin astioita kotona? Käyn usein jossakin helpossa paikoissa, joihin ei tarvitse pukeutua juhlavammin. Päivisin keskustan kahviloissa ( Fazer, Kafe LOV, Green Hippo yms) ja baareissa, joissa saa ruokaa ja salaatteja.  Illalla sushilla tms. 

Suomessa ei yksin oloa noteraa kukaan. Joskus ulkoimailla olen syönyt illallisia viineineen pitkän kaavan mukaan ja se on ollut tarjoilijoista selvästi outoa esim. Ranskassa ja Italiassa.

Sinkun elämä käy aika raskaaksi, jos ei totu tekemään asioita yksin. En halua olla taakka perheellisille kavereille.

Vierailija
57/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn. En ymmärrä Take away- ruokaa. Miksi sotkisin astioita kotona? Käyn usein jossakin helpossa paikoissa, joihin ei tarvitse pukeutua juhlavammin. Päivisin keskustan kahviloissa ( Fazer, Kafe LOV, Green Hippo yms) ja baareissa, joissa saa ruokaa ja salaatteja.  Illalla sushilla tms. 

Suomessa ei yksin oloa noteraa kukaan. Joskus ulkoimailla olen syönyt illallisia viineineen pitkän kaavan mukaan ja se on ollut tarjoilijoista selvästi outoa esim. Ranskassa ja Italiassa.

Sinkun elämä käy aika raskaaksi, jos ei totu tekemään asioita yksin. En halua olla taakka perheellisille kavereille.

Joskus on mukava syödä  illalla take away -ruokaa kotona ihan rauhassa nauttien ilman ravintolahälyä. 

Eipä ole tullut edes mieleen tuo astioiden sotkeminen kotona, kun tiskikone pesee.  

Vierailija
58/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin Itävallassa eräässä pikkukaupungissa yksin ravintolassa illallisella ja tuttuun tapaan menin jossain seinän vieressä vapaana olleeseen pöytään istumaan. Hetken kuluttua tuli sisään joku 3-4 hengen porukka eikä ravintolassa ollut vapaana yhtäkään 4 hengen pöytään, joten tarjoilija pyysi minua siirtymään keskellä huonetta sijainneeseen 2 hengen pöytään. Se oli ainoa kerta, jolloin yksin ravintolassa syöminen tuntui nöyryyttävältä. Lisäksi viereisessä pöydässä istunut paikallinen vanhempi pariskunta kyttäsi jatkuvasti tekemisiäni ja syömisiäni, mikä ei ainakaan parantanut tunnelmaa. 

Yleensä valitsen ravintolan kuitenkin niin, että siellä ei ole liian tyhjää eikä liian avointa, jolloin hukkuu sopivasti siihen muuhun massaan tai sitten ravintolan, jossa tilaa on jaettu pienempiin pöytäryhmiin tai erillisiin loosseihin. 

Vierailija
59/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömään en ravintolaan yksin mene eli yksinäisenä sinkkuna syön aina yksin kotona. Joskus otan takeaway-kahvin mukaan kahvilasta, mutta siellä on minusta outoa istua yksinään kun miellän kahvittelun sosiaaliseksi tapahtumaksi jossa vaihdetaan kuulumisia. Terassilla/pubissa on supertylsää yksin (enkä jaksa yhtään kuunnella jonkun pöytään änkeytyvän juopuneen juttuja) ja yökerhossa sitä onkin yksinäisenä kuin orpo p!ru hlvetissä.. Joskus kävin pari kertaa ja minua pidettiin maksullisena :-(

Vierailija
60/65 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Otan ehkä kirjan mukaan ja istun vähän pidempään, jos ei ole kovaa hälyä ympärillä.

Tosin minä olenkin ollut yksinäinen susi lapsesta lähtien.