Menevätkö provokommenttisi täällä yleensä täydestä? Entä ymmärretäänkö sarkasmia?
Itse olen huomannut, että erityisesti sarkasmia ei ymmärretä. Kaikki otetaan tosissaan.
Kommentit (31)
Sarkasmia ei tosiaan ymmärretä lainkaan. Mutta sehän onkin älykkäiden laji, joten ei yllätä tällä palstalla.
Sarkasmi on taitolaji ja sen ymmärtäminen vaatii jonkinlaista viisautta, jonka puutteesta tämä palsta ilmeisesti kärsii.
Joskus jotkut suuttuvat provokommenteista aivan kauheasti. Vaikka luulisi, että niistä näkisi läpi.
Ei tarvitse provosoida, että ihmiset pahoittaa täällä mielensä.
En tiedä, koska en itse provoile, kirjoitan vain mielipiteitäni. Jos niistä joku vetää herneen nenään, niin minkä minä sille mahdan ..
Zinc
Ainahan be menevät. Sitten jos kirjoitan jonkun tosi jutun niin tulee aina 0/5, trolli!!!, provo!!!, terveisiä porvoosta jne.
Se on katsos niin että jos kirjoittelen satuja niin pystyn helposti tekemään niistä uskottavia. Jos joku juttu on oikeesti tapahtunut niin tuo ei päde.
Palstalaisten enemmistö on nuoria naisia, joiden elämänkokemus on vähäinen. Onko sitten ihme, ettei sarkasmia ymmärretä, mutta provoihin tartutaan feministisellä raivolla.
Ei hajuakaan eikä kiinnosta muiden reaktiot.
Kyllä. Provoilen usein miehenä, olen nainen ja pidän suurinta osaa palstan naisista yksinkertaisina ja herkkänahkaisina.
Minulle ei tulisi mieleenkään provoilla. En saisi siitä yhtään mitään. Tutkimusten mukaan provoilevat trollit ovat narsisteja ja heillä on usein psykopaattisia piirteitä, jotka saavat heidät nauttimaan toisten huijaamisesta ja ärsyttämisestä. Nettiminä ei tosiasiassa ole koskaan mikään itsestä ja omasta todellisesta persoonasta erillinen vaan kertoo ihan oikeasta luonteesta. Moni vain joutuu pitämään todellisen minänsä salaisuutena, jotta voisi naamion alla toimia muka hyvänä tyyppinä irl.
Kaikki sarkasmini ymmärretään, aina.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan be menevät. Sitten jos kirjoitan jonkun tosi jutun niin tulee aina 0/5, trolli!!!, provo!!!, terveisiä porvoosta jne.
Se on katsos niin että jos kirjoittelen satuja niin pystyn helposti tekemään niistä uskottavia. Jos joku juttu on oikeesti tapahtunut niin tuo ei päde.
Jokainen kertomustyyppinen aloitus leimataan täällä provoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tulisi mieleenkään provoilla. En saisi siitä yhtään mitään. Tutkimusten mukaan provoilevat trollit ovat narsisteja ja heillä on usein psykopaattisia piirteitä, jotka saavat heidät nauttimaan toisten huijaamisesta ja ärsyttämisestä. Nettiminä ei tosiasiassa ole koskaan mikään itsestä ja omasta todellisesta persoonasta erillinen vaan kertoo ihan oikeasta luonteesta. Moni vain joutuu pitämään todellisen minänsä salaisuutena, jotta voisi naamion alla toimia muka hyvänä tyyppinä irl.
Mielenkiintoista! Minkä tutkimusten?
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan jollain tavalla sama asia kuin humalainen käytös. Humalassakaan ei tee sellaisia asioita, jotka olisivat omaa persoonaa tai arvomaailmaa vastaan, estot vaan alenee. Jos on vaikka väkivaltainen humalassa, se väkivalta on olemassa ihmisessä myös selvänä, hän vain pystyy paremmin kätkemään sen.
Palstapersun kannattaisi hakea apua tuohon pakkomielteiseen, samojen asioiden 24/7 spämmäämiseen. Myös lääkitys kannattaisi vaihtaa sellaiseen, joka toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Provoilen usein miehenä, olen nainen ja pidän suurinta osaa palstan naisista yksinkertaisina ja herkkänahkaisina.
Erikoinen harrastus sinulla. Eikö tuo provoilu eli toisena ihmisenä esiintyminen=valehtelu hävetä sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista! Minkä tutkimusten?
Googlaa vaikka trolli + psykopatia niin eiköhän löydy.
Minä en koskaan provoile tai trollaa, mutta joskus en ole tajunnut jotain asiaa ihan oikein ja vastanut siksi vähän hölmösti, tai sitten olen ollut aikalailla eri mieltä kuin joku muu ketjussa, ja tämän myötä viestini on tulkittu trollaamiseksi. Aika loukkaavaa ollut semmoinen, mutta minkä mahtaa. Lukuisat trollit saavat kai jotkut palstalaiset vainoharhaisiksi, ja sitten sitten tosissaankin kirjoittelevia epäillään trolleiksi.
Täällä otetaan asiat niin kuin ne on kirjoitettu, sarkasmi välittyy yleensä eleistä ja ilmeistä.
Provot menevät läpi ja sarkasmia harvoin joku ymmärtää.