Menevätkö provokommenttisi täällä yleensä täydestä? Entä ymmärretäänkö sarkasmia?
Itse olen huomannut, että erityisesti sarkasmia ei ymmärretä. Kaikki otetaan tosissaan.
Kommentit (31)
Alapeukku kirjoitti:
Palstalaisten enemmistö on nuoria naisia, joiden elämänkokemus on vähäinen. Onko sitten ihme, ettei sarkasmia ymmärretä, mutta provoihin tartutaan feministisellä raivolla.
Onko palstan enemmistö nuoria naisia? Musta tuntuu, että täällä kirjoittaa pääosin 40-60-vuotiaat naiset. Tai ehkä sitten osun vain niihin aiheisiin, jotka kiinnostaa tuota ikäpolvea.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Palstalaisten enemmistö on nuoria naisia, joiden elämänkokemus on vähäinen. Onko sitten ihme, ettei sarkasmia ymmärretä, mutta provoihin tartutaan feministisellä raivolla.
Onko palstan enemmistö nuoria naisia? Musta tuntuu, että täällä kirjoittaa pääosin 40-60-vuotiaat naiset. Tai ehkä sitten osun vain niihin aiheisiin, jotka kiinnostaa tuota ikäpolvea.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3319780/oletko-mies-vai-nainen
Joskus keskustelun aihe voi olla ihan hyvä ja mielenkiintoinen, vaikka olisikin provo tai suuri osa viesteistä ketjussa jotain tylytystä. Ihan mielenkiintoista on esimerksi keskustella kauneusleikkauksista tai asuinalueista, vaikka omia mielipiteitään paasaavia olisikin suurin osa.
Silti esimerkiksi väärien tietojen jakaminen potilasvahingoista ja suoranainen pelottelu on ihan tarpeellista oikaista. Täytyy vaan toivoa, että ketjusta oikeasti tietoa etsivät erottavat ne järkevät viestit joukosta. Esimerksi asuntojen hintakehityksen "asiantuntijat" paasaa Hekan vuokra-asunnoista tai jostain Pursimiehenkadun asuntolasta ja kyllähän näistä huomaa, että ei olla koskaan omistettu asuntoa Eirasta eikä mistään muualtakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sarkasmini ymmärretään, aina.
Eräänlaista ymmärtämistähän se väärinymmärtäminenkin on.
Jos provoketjuuni tulee yli 100 vastausta, iloitsen.
Muutaman kerran on aamukärttyisenä tullut kirjoitettua paatoksellisia vuodatuksia siitä, miten suomalaisuus on uhattuna mitä erikoisimpien salaliittojen taholta, höystäen ko. kirjoitukset sekavilla viittauksilla kristinuskoon, totuuteen, kuluneisiin sananlaskuihin yms.
Joko tuo surkea "satiiri" on ollut niin onnistunutta, että kirjoitukset ovat saaneet yläpeukkuja kutakuinkin tavallisilta ihmisiltä, tai sitten se on mennyt palstan päivystäviin persuihin täydestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3319780/oletko-mies-vai-nainen
Kuinka monen uskot äänestävän noissa totuudenmukaisesti?
Sen olen huomannut, että jos täällä sanoo totuuksia, niistä loukkaannutaan ja sätitään - silkkaa tietämättömyyttä. Esim. jos sanoo, että autistit eivät huomaa, jos heitä kiusataan, siitä suututaan aivan kauheasti - vaikka se on täyttä totta.
Mä en edes provoile ja silti aloituksiini aina tulee provohuuteluita. Niitä ei vaan uskota. Ettei saa edes keskustelua aikaiseksi sen kummemmin. Ja ihan omasta elämästäni kerron tai kysyn jotain. "semmosta porvoossa tänään!"
Olen huomannut, ettei sarkasmi uppoa. En itse sillä tyylillä kirjoita, mutta muiden juttuja ei ymmärretä..
Ymmärrän kyllä, mutta vastaan niin kuin haluan oman tarpeeni mukaan.
Palstalla, jossa seikkailee kaikenlaisia ihmisiä kirjoittamassa anonyymisti, voi olla joskus mahdotontakin tunnistaa varmasti provoa tai sarkasmia.
Lisäksi on olemassa erikseen ihmisiä, joiden on vaikea tunnistaa sarkasmia missään olosuhteissa.