Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon ennen kotoa lähtöä heräät töihin?

Vierailija
08.07.2020 |

?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min. Pesen kasvot ja hampaat, harjaan hiukset, juon aamukahvin, pukeudun ja lähden.

Vierailija
22/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whaat, miten voitte olla noin nopeita? Olisi kiva tietää, oletteko naisia vai miehiä eli meneekö esim. meikkaamiseen aikaa? 

Mulla menee n. tunti tai vähän ylikin kotona ennen kuin pitää olla ovesta ulos. Haluan syödä rauhassa, lapsikin pitää hoitaa, pukea jne. Ei ole kivaa hötkyillä, mieluummin menen vähän aikaisemmin nukkumaan. Ja sitten työmatkaan menee vielä ajankohdasta riippuen 25-45 min (kiitos vain länsimetro kun hidastat ihmisten arkea), joten aika aikaisin pitää herätä kyllä.

Nainen 40v. Herätys ja ylös, koira pihalle ja itse vessaan pisulle ja hammaspesulle, siitä pukemaan, tukka ponnarille, lasillinen vettä, valmiit eväät jääkaapista, puhelin ja avaimet taskuun, kengät jalkaan, koira sisälle kun itse astun ovesta ulos.

Tähän riittää se vartti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Whaat, miten voitte olla noin nopeita? Olisi kiva tietää, oletteko naisia vai miehiä eli meneekö esim. meikkaamiseen aikaa? 

Mulla menee n. tunti tai vähän ylikin kotona ennen kuin pitää olla ovesta ulos. Haluan syödä rauhassa, lapsikin pitää hoitaa, pukea jne. Ei ole kivaa hötkyillä, mieluummin menen vähän aikaisemmin nukkumaan. Ja sitten työmatkaan menee vielä ajankohdasta riippuen 25-45 min (kiitos vain länsimetro kun hidastat ihmisten arkea), joten aika aikaisin pitää herätä kyllä.

Nainen 40v. Herätys ja ylös, koira pihalle ja itse vessaan pisulle ja hammaspesulle, siitä pukemaan, tukka ponnarille, lasillinen vettä, valmiit eväät jääkaapista, puhelin ja avaimet taskuun, kengät jalkaan, koira sisälle kun itse astun ovesta ulos.

Tähän riittää se vartti.

Myöskin nainen 40v. Ihan ei vartti riitä, mutta 20-25 min. heräämisestä olen kotiovesta ulkona. Aamurutiinit nopeuttaa, eli että tekee kaikki asiat aina samassa järjestyksessä, niin toimii "autopilotilla": aamupissi - kissan vesi ja ruoka - aamupala - suihku (hiuksia kastelematta) - hammaspesu - vaatteet päälle - hiukset kiinni - tavarat mukaan - ovesta ulos. Mulla vielä rutiiniin kuuluu se, että valitsen jo illalla seuraavan päivän vaatteet ja nostan ne esille, sekä pakkaan laukun valmiiksi ja jos on tarkoitus ottaa eväät, teen ne valmiiksi jääkaappiin. Aamuun ei jää mitään säheltämistä, kun kaikki ajatusta vaativa on tehty jo illalla.

Vierailija
24/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 - 1,5 tuntia menee. Riippuu vähän siitä, onko kasvojen miten huonossa kunnossa, eli pitääkö rasvailla ja meikata enemmän. Aina ei myöskään hiukset tottele ja niiden säätämiseen menee aikaa.

Vierailija
25/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntia ennen. En meikkaa, mutta haluan syödä ja venytellä. Sen jälkeen kun olen lojunut sängyssä vartin.

Vierailija
26/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 15 minuuttia, mies olen. En yleensä syö aamuisin, juon jotain. Työmatkat kuljen pyörällä, käyn työpaikalla suihkussa. 

Vierailija
27/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkutan

- 6.00

- 6.15

- 6.30 tähän aikaan nousen.

Laitan vaatteet päälle. Juon maitoa purkista. Pesen hampaat. Kello on 6.45 ja lähden töihin fillarilla. Perillä olen klo. 6.55. Olen eka töissä ja laitan paikat valmiiksi. Eipä kauaakaan, kun toiset tulevat töihin.

Vierailija
28/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50min

7.20 herätys

Lähtö 8.10

Vierailija
29/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.40 herätys, herätän lapset, hampaiden pesu, pukeminen, kahvimuki mukaan. Vien lapset matkan varrella. 8km autolla töihin. Vaihdan vaatteet. Työt alkaa 7.15, yleensä valmiina 5-10min aikaisemmin

Vierailija
30/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee noin 1h 30 min - 1 h 40 min. Tykkään rauhallisen tahdin aamuista, kahvia juon hitaasti 10-15 min ja petaan sängyn, laitan aamiaisastiat koneeseen ym. niin on kiva palata kotiin kun ei ole sotkua odottamassa. Rutiineihin kuuluu myös kevyt meikkaus ja hiustenlaitto. Pääsisin lähtemään n 50 minuutissa jos söisin nopeasti, en korjaisi jälkiäni, joisin kahvin muutamalla kulauksella ja jättäisin hiukset harjaamisen jälkeen luonnontilaan. Sattuneesta syystä valitsen toisin :)

Vierailija
31/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka 500m. Laitan heräyksen 1h15min ennen mutta torkutan aina tappiin saakka ja lopulta nousen puoli tuntia ennen lähtöä. Joskus jopa 20 min. Aamupalan syön töissä yleensä.

Vierailija
32/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä kotoa käsin, mutta pari tuntia ennen töitä herään (jooga, meditointi, suihku, aamiainen, kirjan luku tuona aikana)

Vierailija
33/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kaksi tuntia vaatii. Tulee paha olo, jos joudun kulauttamaan kaffit valon nopeudella ja jos syön, niin ahmimaan hirveällä kiireellä. Lisäksi pitää kakata aamulla, koska muuten tulee kamala mahakipu myöhemmin. Kakkaamisen jälkeen pitää pestä per-se.

Haluan aina myös siivota keittiöstä aamupalan jäljet ennen lähtöä. Eli aamuuni sisältyy kaffi, ehkä pieni aamupala, suihku, kakka, pikameikkaus (luonnollinen meikki aina), pikasiivous, hiukset kuivaksi, harjaus ja vähän laitan jotenkin ettei ole yksi iso sotkukasa. Sitten alan katselemaan, että kotona on kaikki kunnossa, ikkunat ja takaovi kiinni, katson että laukussa on kaikki tarpeellinen, sitten alan laittamaan kenkiä ja hyppään ulos ovesta.

Kyllä siihen aikaa menee, mutta minusta on ihanaa herätä kunnolla ennen lähtöä. Ja auton rattiin mennessä se on vähän pakkokin.

Vierailija
34/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kaksi tuntia vaatii. Tulee paha olo, jos joudun kulauttamaan kaffit valon nopeudella ja jos syön, niin ahmimaan hirveällä kiireellä. Lisäksi pitää kakata aamulla, koska muuten tulee kamala mahakipu myöhemmin. Kakkaamisen jälkeen pitää pestä per-se.

Haluan aina myös siivota keittiöstä aamupalan jäljet ennen lähtöä. Eli aamuuni sisältyy kaffi, ehkä pieni aamupala, suihku, kakka, pikameikkaus (luonnollinen meikki aina), pikasiivous, hiukset kuivaksi, harjaus ja vähän laitan jotenkin ettei ole yksi iso sotkukasa. Sitten alan katselemaan, että kotona on kaikki kunnossa, ikkunat ja takaovi kiinni, katson että laukussa on kaikki tarpeellinen, sitten alan laittamaan kenkiä ja hyppään ulos ovesta.

Kyllä siihen aikaa menee, mutta minusta on ihanaa herätä kunnolla ennen lähtöä. Ja auton rattiin mennessä se on vähän pakkokin.

Tosin aikana ennen autoa aamuni olivat ihan samanlaisia. Haluan olla super fresh kotoa lähtiessä, jos töissä tai muualla menossa menee monta tuntia. En tajua miten joku voi skipata aamusuihkun, heittää vain jotain päälle ja lähteä tyyliin suoraan sängystä ulos.

Vierailija
35/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2t ennen työpäivän alkua. Kahvin jauhaminen ja tippuessa aamupesut. Sitte meikkaus ja samalla kahvin juonti. Jos meen 8 jälkeen vasta, ni varaan tunnin kissojen ulkoilutukseen.

Vierailija
36/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2t ennen työpäivän alkua. Kahvin jauhaminen ja tippuessa aamupesut. Sitte meikkaus ja samalla kahvin juonti. Jos meen 8 jälkeen vasta, ni varaan tunnin kissojen ulkoilutukseen.

Vierailija
37/37 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-1,5 tuntia ennen. Inhoan sitä, että tulee kiire. Haluun juoda aamukahvin rauhassa ja syödäkin jotain. Töihin en yleensä meikkaa ja vaatteet on työpaikan puolesta. Eli yleensä herätys klo. 05.00, kahvi tippumaan, samalla teen aamiaisen. Koira aamulenkille, sitten aamupala ja kahvit. Jääkaapista eväät kassiin ja ovesta ulos n. klo 6.20 ja työpaikalla klo. 7.00.

Tämä normipäivänä, työvuoro voi tosin vaihdella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi